Jump to content
Sign in to follow this  
dachu

gaźnik Mikuni czy S&S Sportster

Recommended Posts

Witam, mając delikatnie dosyć ciągłych wizyt na hamowni z moim Sporciakiem (2013) postanowiłem przerobić go na gaziora.

Tutaj mam pytanie do szanownych forumowiczów jaki gażnik użyć do przeróbki :

Mikuni HSR 42 

S&S Super E shorty carb

S&S Super G carb

wałki Andrews N2 już w motorze,  zapłon elektroniczny https://secure.vulcanworks.net/store/Sportster-Cam-Cover-With-Ignition-Finned-2004-Up.html

 mechaniczny speedometer z linką i ślimakiem w drodze z USA.

dzięki za każdą opinię.

pozdro Dachu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba Mikuni jest bardziejsze, tyle usłyszałem od Fisa. Może się wypowie..

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki,

portki dolotowe mam od S&S , gaźnik będzie wysunięty o 45stopni na prawą stronę  i z wlotem trąby webera ,

przejściówkę bede robił jak będzie gazior więc nie chciałbym zmoczyć z zakupem.....

mikuni - czy to nie mija się z ameryknizmem ?? wszak to ryżowy gadżet

S&S - jak nie jest ta dobry jak mikuni to walić amerykanizm ....

zakup będzie szedł z USA (ceny znakomite) , używał ktoś obu ,

chętnie wysłucham opinii , pozdro Dachu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co pamiętam z opowieści dobrze wyregulowany Mikuni jest jak wtrysk, bezobsługowy 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem czy dobrze rozumiem bo @dachu tutaj wyraźnie nie napisałeś

chcesz rasować 883?

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, konrad1f napisał:

nie wiem czy dobrze rozumiem bo @dachu tutaj wyraźnie nie napisałeś

chcesz rasować 883?

Nie rasować , tylko zmienić wtrysk na gaźnik ,

ze zmian w silniku to mam koniec : stage 2 ( dolot i wałki N2 Andrews )

no i dla zainteresowanych bedzie do oddania cała instalacja ( zbiornik paliwa, pompa, portki z wtryskami i czujnikami, cała

instalacja elektryczna z ECM i TSSM i Powercomander V , licznik , dolot na stożek SE heavybreather + pokrowce dryharger )

pozdro

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, dachu napisał:

mikuni - czy to nie mija się z ameryknizmem ??

Hehe - całe lata firma montowała Keihiny 🙂, a co teraz  ?

🤐 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, dachu napisał:

Nie rasować , tylko zmienić wtrysk na gaźnik ,

ze zmian w silniku to mam koniec : stage 2 ( dolot i wałki N2 Andrews )

no i dla zainteresowanych bedzie do oddania cała instalacja ( zbiornik paliwa, pompa, portki z wtryskami i czujnikami, cała

instalacja elektryczna z ECM i TSSM i Powercomander V , licznik , dolot na stożek SE heavybreather + pokrowce dryharger )

pozdro

 

to wszystko zostawiając ori pojemność?

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, konrad1f napisał:

to wszystko zostawiając ori pojemność?

co ma piernik do wiatraka?

ja proszę tylko o opinię na temat gaźników , nic poza tym.

Nie zamykam w przyszłości możliwości przejscia na 1250, na razie nie potrzebuję.

Mikuni vs S&S ??

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

HSR 42 jest trochę na wyrost - do pojemności jaką masz Mikuni HS 40 byłby wystarczający. 

S&S ma wolniejszą reakcję na ruch manety.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, dachu napisał:

co ma piernik do wiatraka?

 

po prostu pytam

i zastanawiam się nad sensem - co to ma Ci dać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liche sa te garnki w nowych Sportach.

Może i lepiej, że nie przerabiał (w sensie rozwiet) bo mógłby popłynać.

A jak wymieniac baniaki na wieksze to wiadro kasy...

 

Odnosnie tych wałków w 883.... to taka przeróbka w kierunku, aby sobie pogrzebać - tak mi sie wydaje.

Po za tym HD na gaźniku chodzi zacniej. Na wtrysku jest jak stara pralka Polar na wirowaniu... mi sie nie podoba.

 

Dachu - "Mikuni vs S&S ??"

A jak ktos chce napisac o innym gaźniku to ma sie nie odzywac? 😎

Edited by FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia''

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 24.09.2020 o 21:03, FIS napisał:

Liche sa te garnki w nowych Sportach.

Może i lepiej, że nie przerabiał (w sensie rozwiet) bo mógłby popłynać.

A jak wymieniac baniaki na wieksze to wiadro kasy...

 

Odnosnie tych wałków w 883.... to taka przeróbka w kierunku, aby sobie pogrzebać - tak mi sie wydaje.

Po za tym HD na gaźniku chodzi zacniej. Na wtrysku jest jak stara pralka Polar na wirowaniu... mi sie nie podoba.

 

Dachu - "Mikuni vs S&S ??"

A jak ktos chce napisac o innym gaźniku to ma sie nie odzywac? 😎

Dzięki Fisu,

U sprzedawcy mam dobrą cenę na te gaziory , dlatego o nie pytam.

Kupuję u niego jeszcze pare innych gratów , po starej znajomości ma  "special price for me"

Mikuni polerowane wraz z linkami i adapterem za 1200 pln, S&S black/polerka + dodatki za 1400pln.

Pozdro

PS z innego źródełka dobre dusze polecają Mikuni  - ale z racji , że dużo osób powołuje się

na Twoją wiedzę ciekawy jestem co Ty byś polecił.

Edited by dachu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja polecę Keihina.

To bardzo dobry gaźnik. Jak zrobi sie w nim kilka modów to nie gorszy od HSR'a.

 

Mam wrażenie, ze Mikuni jest owiany juz taką sławą, ze nawet motor bez tuningu , ale posiadajacy Mikuniego musi zajebiście jeździc.

Nie napisze ze to gaźnik przereklamowany, bo tak nie jest, ale do 883 moze być ciut za duzy, a nawet sporo za duzy.

Jak nie grzebałeś głowic i nie kombinowałeś ze zwiekszeniem przepływu powietrza przez silnik to wartość przepływu powietrza bedzie za mała do jakiegokolwiek Mikuniego (czy to HS 40 czy HSR 42).

Tak po prawdzie nawet CV40 bedzie za duży.

Jak mi nie wierzysz to moge Ci to policzyc.

Podaj nastepujace parametry:

Obroty mocy maksymalnej dla Twego pomodzonego silnika. Musisz uwzgledinc tu swoje modyfikacje, a nie tylko odcinke do czerwonego pola. Czyli: parametry wałków, które włozyles, wzmocnienie całego rozrządu, aby sprzetowi podniść pułap obrotów maksymalnych  (aby sie nie rozleciał).

Stopień usprawnienia jednostki, czyli jej sprawność volumetryczną. Jest to trudne do określenia, bo trzebaby to pomierzyc, ale mozna przyjąć pewnego rodzaju założenia które nas zbliza do rzeczywistosci. Obawiam sie jednak, że jak to uwzglednie to wartość bedzie bardzo niska.... wiec przyjmijmy 100% tymsamym omijając ten współczynnik.

Jeśli jednak uważasz, że Twoje modyfikacje na tyle usprawniły ten silnik, ze bedzie to wartosć powyzej 100% to możesz to podac. Bedziemy wtedy blizej rzeczywistości.

 

 

Mogę tez Ci policzyć ile obrotów powiniem mieć Twoj Sport, aby mógł byc zasilany HSR'em... tu szacuje, ze obroty mocy maksymalnej podobne jak w Hondzie CBR.

 

A to, że masz HSR'a tanio, no cóż - niewiele to zmienia dla silnika, silnik tego nie zrozumie... 😉

 

 

 

 

Edited by FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...