Skocz do zawartości

Zx6r 2005 przerywa, nierówno pracuje, dławi się


Fenixxx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam spory problem z moją kawą zx6r (636) z 2005 roku. Może ktoś coś doradzi? Otóż motocykl przerywa I się dławi. Przy równym trzymaniu gazu w pewnych zakresach obrotów podczas jazdy, zachowuje sie tak jakbym kręcił manetką i szarpie, załączam filmy jak to wygląda, problem mam już od dłuższego czasu, pojawia sie błąd FI co jakis czas i sam gaśnie. Oprocz tego co widac na filmie, zauwazyłem spadek mocy, oraz co że motocykl jedzie szybciej na 5 biegu, niż na 6, ma bardzo ciężko zeby dobic wiekszej predkosci, w porownaniu do tego co bylo wczesniej. Prowadzalem już kilka razy motocykl do znajomego mechanika motocyklowego z własnym warsztatem, ale ciągle to samo, sam też próbowałem wyeliminować usterkę, jednak niestety mi się to do tej pory nie udało, myślę że to coś z elektryką.
Co zostało zrobione:
-wymieniony tps
-synchronizacja przepustnic
-sprawdzenie zaworów
- czyszczenie wtryskiwaczy jakimś patentem mechanika, moczone w czymś
-wymiana paliwa w baku, czyszczenie pompy, czyszczenie układu paliwowego pod kontem wody lub nieczystości
- sprawdzenie ciśnienia pompy paliwa jest ok
- wymiana cewkofajek
- wymiana świec na irydowe
- komputer (ecu) wysłane wraz ze stacyjką i immo do ewentualnej naprawy do elserwisu w Ostrołęce (komputer został naprawiony, co dokładnie nie wiem ale wiem że zabuliłem za to 540zł... I to chyba raczej nie komputer)
-map sensory sprawdzone, mechanik robił jakieś patenty z nimi i mówi że to nie to

-wyczyszczony airbox oraz filtr powietrza zestawem do fiktrów k&n oraz nasączony
-sprawdzony został regulator napięcia, pokazuje poprawne wartości
-wszystkie styki, kostki spsikane kontakt sprayem i wyczyszczone
-kupiony został eliminator exup

-akumulator ok trzyma ładnie 
-komputer nie pokazuje żadnych błędów
Nie wiem już co to moze być, mechanik się poddał, ja wywaliłem już w błoto dużo pieniędzy i jestem zdołowany na maxa, też już nie mam pomysłu. Dodam że problem nasila sie jakby po myciu motocykla. Bardzo proszę o pomoc.

Linki do filmów z usterką:

 

 

 

 

 

Edytowane przez Fenixxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojawia sie błąd FI co jakis czas i sam gaśnie

-komputer nie pokazuje żadnych błędów

To w końcu jak jest?

Podłącz do komputera diagnostycznego i odczytaj zapamiętane błędy.

W jaki dokładnie sposób sprawdzane było ciśnienie na pompie paliwowej?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, nabokow napisał:

 

To w końcu jak jest?

Podłącz do komputera diagnostycznego i odczytaj zapamiętane błędy.

W jaki dokładnie sposób sprawdzane było ciśnienie na pompie paliwowej?

 

 

Komputer diagnostyczny nie pokazuje żadnych błędów z tego co mówił mechanik. Podejrzewal awarie exup  i stąd FI dla tego go wywaliłem i kupiłem eliminator, no i dalej błędu nie jest w stanie dojść. Ale z tym FI fakt dziwna sprawa, z resztą przyznał na końcu że tematu nie ogarnia. Po exup jeszcze podejrzewał kompa (ecu), dla tego wysłałem go do naprawy, tak komp byl jego ostatnim pomysłem. Może podjadę gdzieś indziej na komputer diagnostyczny, chociaż zarzekał się że tyle razy sprawdzał i błędu nie pokazuje. Sprawdzane takim kompem- 36633829_1887141014681470_31785052147181

Ciśnienie paliwa sprawdzone manometrem, ale bez rozruchu motocykla, tylko ile podaje przy załączonym zapłonie, dwie osoby już mi to sprawdzały i jest niby ok.

Co jeszcze mi przyszło do głowy A może być przydatne: mniej więcej między 7 A 8 tys obrotów motocykl najdziwniej pracuje, dziwnie pierdzi jakby nie mogl czegos przepalić i jakby to byla dla niego "bariera" ciezka do pokonania. Często też przerywa między tymi wartościami. Nawet na jałowym i gdy przerywanie nie występuje słychać ze jest dziwna chrypa. 

W moich okolicach (Lublin) serwisów motocyklowych jest mało, a jeszcze mniej tych dobrych, one mają bardzo odległe terminy no i włożyłem w moto naprawdę sporo gotówki. Jestem umówiony do jednego z tych bardziej zachwalanych- https://m.facebook.com/motogp.lublin/

bo drugi (BBrothers) wgl nie miał terminów na ten rok 

zapisałem się w lipcu na październik ktory juz sie zbliza, ale boje sie ze wtopie znów sporo gotowki sytuacja sie powtorzy i mi tego nie ogarną. Sam nie wiem juz jak temat ugryźć bo na razie motocykl z taką usterką moge jedynie sprzedać za bezcen, co mi sie nie widzi a do jazdy przy takich objawach tez sie nie nadaje. Nie chcecie wiedziec co czulem gdy moto mialo byc niby ok i jechało duzo lepiej a łapało takie zająknięcia przy złożeniu na zakrętach lub w innych nie ciekawych momentach. Bo raz bylo lepiej, raz gorzej, teraz jest tragicznie. Jestem w kropce. Dla tego pomyślałem ze zalożę ten temat, moze czegos się dowiem, ktoś podpowie jak temat ugryźć, czy nakierujecie na coś. 

Ze swojej strony moge obiecać ze doprowadze temat do końca i nie urwie się jak większość innych z podobnymi problemami. 

Edytowane przez Fenixxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli choć na chwilę zaświeci się FI i za chwilę zgaśnie, to błąd zapisuje się w pamięci jako nieaktywny i pozostaje tam zapisany póki nie skasuje się go komputerem diagnostycznym.

4 godziny temu, Fenixxx napisał:

Ciśnienie paliwa sprawdzone manometrem, ale bez rozruchu motocykla, tylko ile podaje przy załączonym zapłonie, dwie osoby już mi to sprawdzały i jest niby ok.

W taki sposób, to prawie zawsze będzie ok.
Jeśli już sprawdza się w taki sposób, to trzeba przynajmniej sprawdzić jak długo utrzymuje się ciśnienie po wyłączeniu pompy. Ale to też niekoniecznie coś pokaże.
Dopiero wkręcanie silnika do odcinki powinno coś pokazać. Jeśli w momencie przerywania wskazówka będzie opadać, to najprawdopodobniej regulator ciśnienia w pompie siedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, nabokow napisał:

Jeśli choć na chwilę zaświeci się FI i za chwilę zgaśnie, to błąd zapisuje się w pamięci jako nieaktywny i pozostaje tam zapisany póki nie skasuje się go komputerem diagnostycznym.

W taki sposób, to prawie zawsze będzie ok.
Jeśli już sprawdza się w taki sposób, to trzeba przynajmniej sprawdzić jak długo utrzymuje się ciśnienie po wyłączeniu pompy. Ale to też niekoniecznie coś pokaże.
Dopiero wkręcanie silnika do odcinki powinno coś pokazać. Jeśli w momencie przerywania wskazówka będzie opadać, to najprawdopodobniej regulator ciśnienia w pompie siedzi.

Ok. Przede wszystkim dzięki serdeczne za zainteresowanie kolego.

Teraz pozostaje ruch z mojej strony. Podjadę gdzieś na diagnostyke kompem i przypilnuje żeby dokładnie sprawdzic te błędy w pamięci, ponagrywam.

Tak samo, jak napisałeś, trzeba ogarnąć podłączenie manometru na rozruchu i zobaczyć co się będzie działo w pewnych zakresach pracy. Wiem ze nie zrobiliśmy tego bo kolega nie miał odpowiedniego krućca/ przejściówki, a mechanik nie wiem czemu tak nie zrobił, byc moze z tej samej przyczyny. Szczerze to nie wiem skad taka wziąć, moze cos podpowiesz? Wszystko ponagrywam i zdam relację, myślę że tak będzie najlepiej. 

Może być coś z tym czujnikiem ciśnienia paliwa faktycznie, bo Moto jak się "gubi" to często strzela z wydechu dziwnie tak jakby je przelewało? Hm... On jest w pompie mówisz, ok. Kumpel mówił że na listwie wtryskowej, ale poszukam na necie i sprawdzę. 

Edytowane przez Fenixxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą diagnostykę komputerową chyba na razie zostawiłbym na później. W pierwszej kolejności ta pompa. Ewentualnie na początek możesz samemu wyciągnąć pompę i sprawdzić jak wygląda filtr.

Jeśli chodzi o przejściówki do podłączenia manometru, to nie bardzo wiem o który element chodzi, ale jeśli jest zestaw podstawowy, to domyślam się, że chodzi o coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/przewod-paliwa-paliwowy-kawasaki-er-6-f-n-06r-bdb-7535288077

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok zrobię tak jak piszesz. Wiesz co kolega mi zamotał coś z tą przejściowką, chodziło mu chyba o ten trójkąt ktory jest zazwyczaj w zestawach z tymi manometrami do pomiaru cisnienia paliwa i podłączył jakos inaczej to, za bardzo nie pamiętam już. Ale pomyslałem chwilę i już wszystko jasne trzeba poprostu dobry zestaw manometru z trojkątem (rozdzielaczem)  i drugi przewód paliwowy z zatrzaskami, tak jak wkleiłeś. Przewód pozycze od drugiej 636 ktora mam z 03r powinien być ok i będzie to wyglądać w ten sposób . Ogarnie się:) 

20200920_161949.jpg

Edytowane przez Fenixxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilke zajęło mi wygospodarowanie czasu i sprzętu do pomiarów ciśnienia paliwa. Ciśnienie jakie daje pompa paliwa przy pracy moto utrzymuje się na poziomie 3 bar, na biegu jałowym w różnych zakresach obrotów trzyma 3. Jedynie na odcince widać zawahanie.
Przy załączonym pierwszym biegu, w momencie szarpania (6-8 tys obrotów). Widać wg mnie minimalne zawahanie, ale nie wiem czy to jest przyczyną? Wszystko widać na filmach poniżej.

Tak jak poprzednio od czasu do czasu pojawia się błąd FI i sam gaśnie. Postaram się jutro podjechać na diagnostykę zobaczyć jakie błędy pokaże, nagram to albo zrobię zdjęcia.

Film na biegu jałowym, a potem na załączonym biegu:

https://youtu.be/lxnzM1-F4D8

Film jak zachowuje się pompa na załączonym zapłonie, oraz potem przy pracy na zimnym jeszcze wtedy silniku (nie pałuje na zimnym) :

https://youtu.be/W8qNWuuZCM4

Przyszło mi też do głowy że może komputer ma gorąco bo wydech leci pod zadupkiem, tam gdzie się znajduje. Jednak sprawdziłem palcami i było w pewnym momencie trochę ciepło (ale bez przesady). Jednak dla pewności przestygnięciu wyjąłem kompa z tamtego miejsca i położyłem w i innym, ale bez zmian, dzieje się dokładnie to samo. Komputer był w serwisie tak jak pisałem (na Ostrołęce) więc go bym raczej wykluczył.

Film na którym wyciągnąłem ecu i przełożyłem w inne miejsce:

https://youtu.be/_Yy0Rjyihzs

Pompy nie rozbieralem, wydaje mi się że nie ma sensu, znajomy mechanik motocyklowy już to robił i na własne oczy widziałem zanieczyszczenia które wyciągnął z filtra bo mi pokazał. Wyczyszczony został wtedy też bak i układ paliwowy. Oczywiście stare paliwo też zostało wylane.

Jakieś sugestie? Widać coś niepokojącego po nagraniach?

Jakby co, na życzenie mogę ponagrywac więcej, ale raczej ciągle jest to samo co widać na tych nagraniach.

Edytowane przez Fenixxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę, sorry, ale dopiero doczytałem, że na różnych biegach różnie się zachowuje, co wskazywałoby na problem typowo elektryczny/elektroniczny.
Generalnie samemu możesz spróbować odczytać kody błędów. Musisz poczytać w serwisówce o self-diagnosis procedures - dealer mode 2.

2 godziny temu, Piotrek. napisał:

Spróbuj podmienić czujnik położenia wału. Czasami czujniki hala wariują szczególnie gdy są rozgrzane.

Tam nie ma czujnika hala. Zarówno czujnik położenia wału jak i czujnik położenia wałka rozrządu są zwykłymi czujnikami indukcyjnymi. (Tzw. impulsator). Co nie zmienia faktu, że któryś z nich może być uszkodzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wszystko ładnie odpisałem, lepiej nie umiałem. 

Przez self diagnosis nie pokazuje nic. Podłączam tak jak na wielu filmach na YT kabelek pod siedzeniem wypustke diagnostyczną, drugą stroną do minusa aku potem uruchamiam zapłon i nie pokazuje kompletnie nic. Czyli tak jak już mi mówili, sprawdzone. 

Generalnie nie dowiedziałem się nic. Na kompa dopiero w następnym tygodniu mam podjechać ale nie wiem czy jest sens bo 6 października jestem umowiony na porzadny warsztat, tyle ze musze sie zastanowic czy wgl też jest sens go tam prowadzic bo juz majątek w to moto wpier***iłem, a gwarancji ze zrobią, lub ile kasy mnie wyniesie ta kolejna próba naprawy nie mam żadnej. 

Nic nowego sie nie dowiedzialem, no trudno. Będzie trzeba albo dać go na serwis, jak nie to sprzedac czy na czesci czy w calosci i tyle. A szkoda bo Moto było naprawdę w dobrej kondycji, wiele wymian, wiele regulacji. Aaaa szkoda gadać. Kasy nie żałuję- ale gdy moto jeździ, jednak jak stoi już prawie rok i ładuje tylko spore pieniądze to trochę jednak juz szkoda. 

Edytowane przez Fenixxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dealer mode 1 pokazuje tylko aktywne błędy, w dealer mode 2 pokazuje nieaktywne błędy. Żeby wejść do tego drugiego trybu chyba trzeba ten przewód z 5 razy zwierać.

 

Jeszcze taka pierdoła przyszła mi do głowy, bo widzę, że masz akcesoryjne klamki - czy działa tam czujnik (switch) sprzęgła?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi 636 06 też czasem wywalała FI. Tylko jak przyjechałem z toru i odpaliłem w garażu (kabel pod siedzeniem i do masy) to już FI się nie paliło. Tak więc odkrecilem śruby od siedzenia i jeździłem aż zapaliło się FI i wtedy odczytałem błędy. U mnie też brakowało mocy. Z dołu. Był to exup. 

U ciebie obstawiam co innego. Pompa, wtryski. Kiedyś 3 razy miałem czyszczone w zx10r a i tak moto przerwało. Kupiłem używane za grosze, przełożyłem i jak ręką odjął. Pompę sprawną mam na stole. Jak coś to zawsze mogę wysłać na podmiane. 

Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...