Skocz do zawartości

Honda Goldwing 1500 zwarcie/problem z odpalaniem


Rysiek2007
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , od dłuższego czasu posiadam w swoim garażu Hondę Goldwing 1500 z 1998 r. W ostatnim czasie , tak od tego roku zauważyłem , że motor coraz tak ciężej odpala , potrzebuje do odpalenia praktycznie w pełni naładowanego akmulatora , inaczej zwykle nie odpala , dlatego przyjrzałem mu się z bliższa i sprawdziłem czy motor pobiera jakikolwiek prąd, podpiąłem miernik szeregowo , ustawiłem na ampery i wyszło , że pobiera tak 0,03 , 0,04 amperów, jest to wartość, która nie powinna powodować utraty mocy . Zauważyłem , że problemem tak nie jest wyczerpujący akmulator , sam defacto wiele ( chyba, nie mam pewności ) mocy nie traci gdy stoi a bardziej gdy próbuje się go odpalić . Teraz dojdę do istotnego szczegółu , na zgaszonym motocyklu bez włączonego rozrusznika , bez klucza w stacyjce przeskakują iskry między klemrą a akmulatorem ( minusową , taką odpiąłem ) , zacząłem sprawdzać przekaźnik rozrusznika , zauważyłem , że gdy wyciągnę bezpiecznik motor nie robi zwarcia , więc wydaje mi się , że przekaźnik nie powoduje zwarcia. Pragnę zauważyć , że żaden bezpiecznik mi się nie pali , więc to dość niecodzienna sprawa , bo gdy motor mi odpali ( odpala zawsze jak akmulator jest dobity do pełna motor jeździ i pali , nawet 200 km ) lecz z czasem potrafi już nie odpalić po dłuższym postoju , choćby 2 godziny . Akmulator ładuje się w trakcie jazdy , mam wrażenie , że jednak może tracic prąd gdzieś choć miernik mi tego nie pokazał , dlatego proszę was o pomoc .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ile spada napięcie akumulatora gdy zostawisz go np. na kilka dni?

może po prostu rozrusznik ma już dość - w sensie szczotki rozrusznika 😉

 

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator był wymieniany na ten rok , od tego właśnie zacząłem lecz takie same objawy . Akmulator wymieniłem jeszcze w zimie , na wiosnę 

 

3 godziny temu, konrad1f napisał:

o ile spada napięcie akumulatora gdy zostawisz go np. na kilka dni?

może po prostu rozrusznik ma już dość - w sensie szczotki rozrusznika 😉

 

Z tego co mam wrażenie to tak z niecałych 12,7 spada do 12/11 , zwykle na następny dzień nie odpali już , często musiałem opóźnić wyjazd .

 

Ps. Rysiek2007 i FriendAmilu to ja , Rysiek to konto taty a to moje 

Edytowane przez FriendAmilu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12,7-12,8 na akku to dobre napięcie. Jeśli następnego dnia już masz 12 to jest już za mało bo coś Ci rozładowuje akku. Masz tam alarm? Jeśli tak to bym odpiął mu zasilanie i zobaczył czy coś się zmieniło. Może być tak, że coś rozładowuje okresowo a nie cały czas.

Romet 50 > Ogar 50 > Simson 50 skuter > JAWA 50 > WSK 125 > MZ 250 Trophy > Jawa 350TS > 16 lat przerwy > FZ6 SAHG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...