Skocz do zawartości

Boardtracker.


F.I.P. Berek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem umieścić w weteranach  ponieważ dużo zabytkowych części złożyło się na ten projekt, chociaż w gruncie rzeczy, taki motocykl nigdy nie istniał.

 

Po rozstaniu z odbudowywanym przeze mnie silnikiem od WL ki trafiłem na ofertę sprzedaży francuskiego czterosuwowego silnika marki Bernard o pojemności 200cc. Był to stacjonarny silnik przeznaczony do napędu różnorakich urządzeń rolniczych. Oprócz fajnego wyglądu za zakupem przemawiała nazwa, bo był moim imiennikiem

Bernard1.jpg

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiejś konkretnej koncepcji w tym momencie jeszcze nie było... Zacząłem się rozglądać co by mogło pasować... Nabyłem na marktplaats zbiornik od francuskiego motocykla Ravat ( początek lat trzydziestych ), angielską trzybiegową skrzynię Campbell  z ręcznym shifterem, od francuskiego Automoto 350 ( pierwsza połowa lat trzydziestych) i odkryłem najbardziej zajebistą na świecie przednią lampę (od francuskiego roweru z lat trzydziestych) - Luxor. Taką lampę można znaleźć w jednym z motocykli Chicara Nagata (jak ktoś nie zna to polecam) ale mylnie opisaną jako lampę rosyjską.

 

 

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam w Holandii. Ale miejsce w zasadzie bez znaczenia - dostępność przez giełdy internetowe jest niezależna od miejsca zamieszkania. Shovela buduję w oparciu o części kupowane głównie w stanach - niektóre z nich w Europie wręcz niemożliwe do znalezienia...

Wracając do tematu... Szukałem jakiegoś fajnego zawieszenia - w tym momencie, żadnych interesujących opcji nie było  -  bez entuzjazmu kupiłem blaszany niekompletny trapez... Wymyśliłem sobie, że projekt powinien mieć w sobie nieco szaleństwa i wybrałem koła na 144 szprychach. Do tego retro oponki... No i przymiarka jak by się zapowiadała całość.

5.jpg

6.jpg

Edytowane przez F.I.P. Berek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, F.I.P. Berek napisał:

Mieszkam w Holandii. Ale miejsce w zasadzie bez znaczenia - dostępność przez giełdy internetowe jest niezależna od miejsca zamieszkania. Shovela buduję w oparciu o części kupowane głównie w stanach - niektóre z nich w Europie wręcz niemożliwe do znalezienia...

No jednak ma znaczenie. Przeprowadź się do Polski i spróbuj coś kupić we Francji. Mam francuski motocykl i kilkakrotnie próbowałem coś kupić u nich z zerowym skutkiem. Wszystko za Odrą traktują jako kraj wyłudzaczy i oszustów. Nawet na maile nie odpowiadają. Oczywiście części (zwłaszcza do HD) można kupić przez net w USA, Niemczech (nie zawsze chcą wysyłać do Polski), Czechach czy nawet w Szwecji, ale nie we Francji. Dla tego pytałem się gdzie mieszkasz.

Przód jest tyłem do przodu, i w tej pozycji nie będzie działać sprężyna (chyba, że będzie jakieś cwane jej zaczepienie). A jak to ma być boardtracker to powinien mieć sztywny tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, HD1940 napisał:

No jednak ma znaczenie. Przeprowadź się do Polski i spróbuj coś kupić we Francji. Mam francuski motocykl i kilkakrotnie próbowałem coś kupić u nich z zerowym skutkiem. Wszystko za Odrą traktują jako kraj wyłudzaczy i oszustów. Nawet na maile nie odpowiadają. Oczywiście części (zwłaszcza do HD) można kupić przez net w USA, Niemczech (nie zawsze chcą wysyłać do Polski), Czechach czy nawet w Szwecji, ale nie we Francji. Dla tego pytałem się gdzie mieszkasz.

Przód jest tyłem do przodu, i w tej pozycji nie będzie działać sprężyna (chyba, że będzie jakieś cwane jej zaczepienie). A jak to ma być boardtracker to powinien mieć sztywny tył.

Jak będziesz coś potrzebował z FR  to mogę Ci pomóc przez DE.


Ciekawy projekt...będzie zajefajny.

 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe - wiem, że "przód jest tyłem do przodu" 🙂 - sprężyna od innego trapezu - tak do zdjęcia było założone, żeby nie odpadała 😎.

 

Ja graty głównie kupuję na ebayu i wtedy nikt Ci łaski nie robi. A Francuzi często nie odpowiadają jak napiszesz nie po francusku - w paru przypadkach ( z innego źródła niż ebay) potrzebowałem tłumacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem gromadzić osprzęt. Iskrowniki Lafayette-bosch, Magneto France i UH. Prędkościomierz z napędem paskiem klinowym z przedniego koła. Następne odkrycie we francuskich lampach - mniejsza wersja Luxora (wstępnie jako tylne oświetlenie). Gaźnik z brązu z lat trzydziestych Amac-Amal ( i drugi bardzo podobny firmy Gurner).

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ma własny zapłon. Poprzedni właściciel uprzedził mnie, że zapłon nie działa. Niezbyt mi się podobało umieszczenie go pod zewnętrznym kołem zamachowym. Stąd pomysł na zastosowanie innego iskrownika. Co do prądnicy, to w Polsce kupiłem francuską małą prądniczkę. W zamyśle był napęd z wału.

 

12.jpg

13.jpg

14.jpg

Edytowane przez F.I.P. Berek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji prądów. Przednia lampa jest wyposażona w dwie żarówki - światła długie i krótkie. Zasilanie może być z dynama albo baterii - steruje się tym przełącznikiem w formie "joysticka".

 

 

15.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że pisząc o gaźnikach zgubiłem literkę... Ponieważ nie mogę już edytować, poprawiam nazwę tutaj: GURTNER.

 

Myślałem o wykonaniu ramy samodzielnie, ale trafiła się na marktplaats i to z pięknym (chyba kutym) zawieszeniem, od Motobecane MB2 z połowy lat 20 tych.

16.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...