Skocz do zawartości

NTV 650 wskazówka temperatury cieczy


Qadrat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Motocykl to Honda NTV 650, 1991r.

Problem jest taki, że dzisiaj po autostradowej jeździe (odcinek ok. 80 km, prędkość w granicach 150 km/h) zaczęła wariować wskazówka od temperatury cieczy. 
Co zaobserwowałem:
- jak przyspieszałem to schodziła w dół na 1/4 skali
- przy odpuszczeniu gazu i hamowaniu od razu szła na środek pola
- po wyłączeniu stacyjki i wyjęciu kluczyka powinna pójść do pozycji zerowej a stoi na środku pola
- poziom płynu prawidłowy
- wentylator włącza się normalnie

Ktoś ma jakieś sugestie od czego zacząć? Mi to wygląda na jakiś problem w zegarach ale może to jest objaw czegoś innego? Zanim zacznę pruć zegary może powinienem coś jeszcze sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem problem jest w samym wskaźniku

Tam może coś w nim nie łączyć

świadczy o tym

16 godzin temu, Qadrat napisał:

- po wyłączeniu stacyjki i wyjęciu kluczyka powinna pójść do pozycji zerowej a stoi na środku pola

generalnie problem z instalacją od czujnika do wskaźnika nie powinien mieć wpływu na to co pokazuje wskaźnik po wyłączeniu stacyjki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i jednak winnym okazał się licznik. Na wyłączonym zapłonie wystarczy popukać w zegary i wskazówka opada na pozycję spoczynku. Po prostu gdzieś się zacina. Czujnik jest OK, włącznik wentylatora również dobry. Niestety zegary do Reverki są nieosiągalne, można co najwyżej znaleźć jakieś zdekompletowane zepsute za 200 zł. W sobotę zaniosę to do zegarmistrza, może on coś zdziała bo ja nie mam precyzji ani wprawy do rozbierania takiej drobnicy.

Gdyby się nie udało z naprawą to zastanawiam się czy da radę pod oryginalny czujnik podpiąć jakiś akcesoryjny wskaźnik temperatury cieczy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Qadrat napisał:

No i jednak winnym okazał się licznik. Na wyłączonym zapłonie wystarczy popukać w zegary i wskazówka opada na pozycję spoczynku. Po prostu gdzieś się zacina. Czujnik jest OK, włącznik wentylatora również dobry. Niestety zegary do Reverki są nieosiągalne, można co najwyżej znaleźć jakieś zdekompletowane zepsute za 200 zł. W sobotę zaniosę to do zegarmistrza, może on coś zdziała bo ja nie mam precyzji ani wprawy do rozbierania takiej drobnicy.

Gdyby się nie udało z naprawą to zastanawiam się czy da radę pod oryginalny czujnik podpiąć jakiś akcesoryjny wskaźnik temperatury cieczy?

 

Ło takie?
https://www.ebay.de/itm/Tacho-Cockpit-Instrumententafel-Dashboard-Honda-NT-650-V-RC-47-R7380/223716354953?fits=Year%3A1991|DEM_CCM%3A650|DEM_Make%3AHonda|DEM_Model%3ANTV&hash=item341688ab89:g:8HYAAOSw3B1drsdT
czy ło takie:
https://www.ebay.de/itm/Motorrad-Tachometer-fur-Honda-NTV-650-Revere-VTV-chrom/183990937689?fits=Year%3A1991|DEM_CCM%3A650|DEM_Make%3AHonda|DEM_Model%3ANTV&hash=item2ad6b6e859:g:7IUAAOSwOTZdoCrM
czy tyż ło takie?
https://www.ebay.de/itm/Digital-Tachometer-fur-Honda-NTV-650-Revere-CXS/313108172613?fits=Year%3A1991|DEM_CCM%3A650|DEM_Make%3AHonda|DEM_Model%3ANTV&hash=item48e6b38f45:g:lXoAAOSw-01fMMn1
albo ło takie tyż:
https://www.ebay.de/itm/Digital-Tachometer-fur-Honda-NTV-650-Revere-Track-XG1/312843252706?fits=Year%3A1991|DEM_CCM%3A650|DEM_Make%3AHonda|DEM_Model%3ANTV&hash=item48d6e933e2:g:7tEAAOSwFhZdyzgc

ło, tyż takie klasyczne acz nieklasyczne:
https://www.ebay.de/itm/Digital-Tachometer-fur-Honda-NTV-650-Revere-FGX/183989750156?fits=Year%3A1991|DEM_CCM%3A650|DEM_Make%3AHonda|DEM_Model%3ANTV&hash=item2ad6a4c98c:g:m3YAAOSwW7hdnvJk
a kuwa masz se sam paczaj;)  :
https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2334524.m570.l1313&_nkw=Honda+NTV+650+revere+%2C+1991+tacho&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_osacat=0&_odkw=Honda+NTV+650%2C+1991+tacho

 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś oszukujesz 🙂  ... coś polukam jeszcze.

23 minuty temu, Qadrat napisał:

No i 

 

A masz, trzy sztuki.
https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2380057.m570.l1313&_nkw=Honda+NTV+650+RC33+Tachometer+&_sacat=0

 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, _Monter_ napisał:

I żadna z tych 3 sztuk nie jest taka jak moje 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, _Monter_ napisał:

Aleś wybredny 🤣

Dlatego myślę, że jednak najlepszą ekonomicznie opcją będzie zakup jakiegoś akcesoryjnego wskaźnika temperatury - tylko nie wiem czy to podepnę pod oryginalny czujnik 🙂 Ale najpierw spróbuję z zegarmistrzem, może mu się uda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zegarmistrz powinien to ogarnąć{.  Co do podłączenia pod oryginalny to uważam, że da się tyle, że ewentualnie trzeba będzie wskazanie skorygować opornikiem, zależy jaki zegar wybierzesz. Zapewne będzie tam czujnik i przemierzysz  rezystancję jednego i drugiego.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...