Jump to content
Mateq

Yamaha rj11 Nierówna praca silnika

Recommended Posts

Witam.

Motocykl yamaha rj11, rok 2006, przebieg 29000km

Po przejechaniu 250km motocykl zaczął palić na 3 gary. Zdemontowałem cewko fajki a w nich znajdował się rdzawy osad. Po wyczyszczeniu praca silnika wróciła do normy. Po przejechaniu kolejnych 300km, motocykl na wolnych obrotach zaczął nierówno chodzić a obroty skaczą o 0,5 tyś obrotów, po odkręceniu manetki zbiera się prawidłowo. Wymieniłem świece, zmierzyłem opór cewko fajek, wakuometrem dokonałem pomiaru przepustnic wszystko w normie a obroty dalej skaczą. Ustawienie czujnika tps w trybie serwisowym teoretycznie w normie od 18 do 99. Dokonałem pomiaru napięcia na czujniku i wynosił 0,56V, po skorygowaniu kąta położenia na wartość z manuala 0,66V przestał falować, ale praca silnika brzmiała jak od traktora. Powróciłem do pierwotnych ustawień i tak jak wcześniej falowanie na wolnych obrotach. Dodam, żę katalizator został wyciety kilka tyś km temu i praca silnika była równa do tej pory. Macie jakieś pomysły co może mu dolegać ?

[vimeo]

[ /vimeo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, nie mam.

Jesli katalizator zostal wyciety,a sonda siedzi w wydechu to w jaki sposob ma normalnie pracowac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli faktycznie sonda tam siedzi, to musisz podpiąć emulator

Wysłane z mojego SM-A202F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obawiam się, że to coś poważniejszego. Pogrzebałem jeszcze przy tym tps, wyczyściłem filtr paliwa, i ogólnie coraz gorzej pracuje. Po odpaleniu na zimnym wydaję się, że wszytko w porządku. Jak złapie temperaturę silnik strasznie hałasuje praca wydaje się nie równa i po lekkim dodaniu gazu strzela z tłumika i czuć benzynę.

[vimeo

][ /vimeo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na moje ucho to panewa jak nic!

Spuszczaj olej i szukaj opiłków...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko, że na zimnym nie tłucze i na wysokich obrotach tak samo równa praca, a to nie pasuje do objawów panewek 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panewka nie tłucze na zimnym bo jest jeszcze gęsty olej. Im bardziej silnik sie nagrzewa tym bardziej dzwięk się nasila, prawda?

Miałem to samo w ZX-6R 🙂

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczesne stadium panewki. Później będzie waliło od samego początku, jak tu:

 

 


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...