Skocz do zawartości

Kawasaki Z 1100 83r Samoczynnie wzrastają obroty


edzi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , mam taki problemik , odpalę moto i jest na ssaniu około 1500 obrotów na min ,i za kilka chwil samo wzrasta czasami do 6000,wymieniane były króćce ssące , czujnik położenia walu , moduł zapłonowy ,i cały czas to samo , gaźniki tez były zmieniane i cały czas to samo , gaźniki mikuni bs34 cztery sztuki. Może ktoś coś miał podobnego . Wymieniany był tez przyspieszacz zapłonu

Edytowane przez edzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem Spectre lata temu i nic tam szczegolnego nie ma, normalny przecietny gaznikowy UJM. Wzrost obrotow normalnie spowodowany jest przeciekami powietrza przez kolektory ssace lub gazniki, czy wszystko tam jest szczelne, jesli chodzi o pudlo filtra powietrza? Czy wolne obroty byly ustawiane?

To przede wszystkim trzeba sprawdzic, czy ten motocykl byl w jakims warsztacie motocyklowym czy sam po prostu wymieniales te wszystkie czesci? Aha, prawidlowe wolne tego modelu to 1000 obr/min.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko sam robię , w tamtym roku padły oringi pod głowicą i zaczęło cieknąc ,rozebrany silnik , nowa farba , wszystkie nowe uszczelki , gaźniki nie były ruszane , były zabezpieczone prze kurzem , paliwo było dolewane żeby żadnych osadów nie było , po złożeniu 3-4 min normalnie a potem same rosną do 6k ,nowe uszczelki w gaźnikach (zestawy naprawcze ).Kupilem drugie gaźniki i to samo ,dysza wolnych obrotów książkowo ustawiona

tak dzialal przed rozebraniem 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego niezbyt duzego doswiadczenia ( przez 50 lat budowalem tylko wlasne motocykle ) zauwazylem ze jezeli po remoncie / naprawie wystepuje jakis problem to trzeba wrocic w miejsce naprawiane bo najwyrazniej sam cos sknocilem. W zwiazku z tym mam pytanie czy nowa uszczelka pod glowica byla uszczelka fabryczna, czy nie i w jaki sposob byla dokrecana? A i jaki byl to rodzaj uszczelki?

Aha, jeszcze uwaga - takie przegazowki na czerwone pole bez obciazenia nie sa zdrowe dla twego silnika, wal korbowy na kozyskach rolkowych jest skladany z czesci tylko na wcisk i znany z tego ze potrafi sie z lekka przesunac co powoduje b. nieprzyjemne wibracje silnika i kosztowna naprawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka przygazowka była  tylko raz i to na rozgrzanym silniku , uszczelki są nowe firmy athena , silnik był cały rozebrany , wyczyszczone wszystkie kanały olejowe , pomalowany i złożony, niemożna go źle złożyć bo nie odpali , pierwszy tłok w zz i t-mark t i musi być dobrze.   Chodziło mi o pokazanie wolnych obrotów ,a nie przygazowke

Edytowane przez edzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odpowiedziales na moje pytanie o uszczelke pod glowica, jakiego typu byla: - wzmocniony klingieryt z metalowymi wstawkami dookola cylindrow, miedziana, stalowa czy jeszcze inna? Zreszta jesli Athena to pewnie klingieryt wiec bym ja jeszcze raz dokrecil zgodnie z kolejnoscia dokrecania minimalnie luzujac kazda srube i dokrecajac do wlasciwego momentu, oprocz tego sprawdzil wycieki powietrza w okolicach filtra powietrza, gaznikow i kolektorow ssacych opryskujac calosc woda z mydlem z jakiejs butelki na pracujacym silniku. To najpierw, dokrecanie glowicy potem jesli nic sie nie znajdzie przy gaznikach.

Aha, wolne obroty ustawiales na goracym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki były dosyć grube i  chyba tak jakby zbrojone , przed składaniem zmierzyłem równość głowicy i 0,05 nie wchodziło , dziś nowe uszczelki komory pływakowej , ustawianie pływaków , i czyszczenie każdego możliwego kanału w gaźniku . Zmieniane króćce ssące miedzy gaźnikiem a głowicą , gumy doloty są nowe i jeszcze miękkie , ale nie ma różnicy czy są założone bo tak samo się dzieje. I tak to teraz wygląda , jutro chyba silnik do rozbiórki ,  jakieś odgłosy z silnika się pojawiły https://www.youtube.com/watch?v=Kx_8gA4OYlo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ladniej wchodzi na obroty niz na poprzednim filmie, szkoda ze samoczynnie.

Dlatego sadze ze ma przeciek powietrza albo przez gazniki / krocce, albo przez uszczelke pod glowica. W moich starych anglikach klingierytowa uszczelke dokreca sie wielokrotnie, jako ze siada ona przez dlugi czas i sruby sie luzuja. Wazne zeby dokrecac zalecanym momentem, nie wiekszym zeby nie narobic sobie klopotu. Jak bedziesz czyscil gazniki to nie zapomnij ze na rowna prace na wolnych wplyw ma zarowno ustawienie wolnych obrotow jak i synchronizacja gaznikow. Czy masz serwisowke do tego modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaproponuję na początek sprawdzenie luzów zaworowych. Masz gaźniki podciśnieniowe, których działanie zależy od podciśnienia w poszczególnych cylindrach. To jest wprost zależne od tego, czy luzy zaworowe są OK. Jeśli po rozgrzaniu silnika coś się tam zmienia to i gaźniki nie będą pracowały prawidłowo. Druga sprawa to ssanie. Jeśli masz automatyczne lub sterowane linką to sprawdź, czy na pewno się zamyka. Objaw występujący u ciebie może wskazywać, na to, że brak jest szczelności w układzie ssania. Rady Adama też są jak najbardziej OK. Również sugeruję prawdopodobne nieszczelności powodujące zasysanie lewego powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...