Jump to content

Recommended Posts

O wiele mniej fikusny uchwyt do filtra  ze Sportstera wykorzystuje w swojej BSA, oczywiscie brak tam zeber i polerki a sam filtr siedzacy miedzy tylnymi blachami mocujacymi silnik jet zupelnie niewidoczny z zewnatrz. Pasuje rowniez do Norton Commando i tam zreszta byl montowany przez produenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uwazasz Nortony za dobre motocykle? Ciekawym dlaczego? Razem wziawszy zupelnie inne w stylu i jezdzie od tego co mozolnie budujesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale mają w sobie coś, ja bym chętnie przytulił. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W zasadzie można by wiele pisać, a wystarczy co Przemek 96 napisał powyżej... To tak jak z kobietami  -  muszą mieć "coś".

Nie jestem specjalistą od Anglików, więc nie będę się produkował jakoś szczególnie... Norton jest chyba powszechnie znany jako dobra firma. Lat temu ze trzydzieści parę kilku moich znajomych miało angielskie motocykle lub pozostałości (hehe) - pamiętam BSA 250, BSA chyba 500 w układzie V, AJSa, Rudge'a, Royala - tak, że o ten temat się tylko otarłem.

Moja fascynacja motocyklami zaczęła się od Harleya - pech, że w tamtych latach wręcz marzenie ściętej głowy.  Istotną kwestią było też to, że chodziło o motocykle gruntownie przebudowane lub wręcz budowane od podstaw, co dla mnie, laika, było jak odkrycie innego świata. 

Drugorzędną sprawą są dla mnie rankingi technicznej doskonałości, pogoni za mocą i pojemnością. Dlatego w pełni świadomy wybrałem to co ma dla mnie to "coś," o czym było na wstępie. Aczkolwiek, gdybym miał możliwości, do trzech posiadanych w tej chwili motocykli, chętnie bym dodał jeszcze, co najmniej, kilka.

 

 

 

tumblr_osmcoa6olo1umq99vo1_500.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

No... ładne.Ale chemii między nami nie ma... To moje "mozolne" budowanie jest dla mnie równie ekscytujące, jak jazda. Więc wszelkie fabryczne motocykle to nie to. I, jak pisałem, nieważne, czy są lepsze od tego co mam. Nie wszystkich kręci to samo.

Opowiem historyjkę 🙂... Jeżdżę na co dzień Drag Starem 650. Kupiłem jako motocykl właśnie do codziennej jazdy, miałem nic nie zmieniać, zmieniłem sporo - przejechaliśmy razem ok 100 000 km. Mam znajomych milionerów - w skrócie: robiłem dla nich robotę i każdego dnia podjeżdżałem moim Lucyferem - efektem było, że babka (w moim wieku) zrobiła prawo jazdy i kupiła Harleya. Przy nauce jazdy i zakupie trochą pomagałem i się tak, powiedzmy, zaprzyjaźniliśmy. W ubiegłym roku jechaliśmy do salonu HD w Amersfoort gdzie jej syn miał odebrać swojego Harrego i na trasie Lucyfer padł. Telefon do salonu - właściciel wysłał busa - dotarliśmy. Po smsie do męża dostała od niego wiadomość: kupcie Bernardowi jakiegoś Harleya , Yamahę niech zostawi. Odmówiłem - każdy żyje po swojemu.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja BSA buduje sie jeszcze bardziej mozolnie niz twoj motocykl, mimo ze to bedzie "na oko" fabryczny motocykl. 🙂

I dla mnie grzebanie przy niej to tez wazna czesc przygody motocyklowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i super. Pochwal się co to takiego, bo w dziale "anglików" nie widziałem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba zajrzec do weteranow, dalej angliki i ostatni watek to "Bitsa". 

Teraz do grzebania doszedl moj Triumph, ktorego prawie udalo mi sie spalic.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Oook... Bitsę zlokalizowałem wcześniej, tylko myślałem, że budujesz jeszcze inną besę dla siebie (bo Bitsa na sprzedaż). W każdym razie spoko - lubię takie grzebanie w starociach. Niedawno składałem ,z użyciem części z lat dwudziestych i trzydziestych, boardtrackera, który nigdy nie istniał 😎.

 

Mówią, że palenie szkodzi (hahaha).

 

Wykopaliska do mojego harrego - ordynarnie kiczowate podnóżki i pedał hamulca... Wszystko "fikuśne" 🙂.

 

P1013573 (2).jpg

P1013574.jpg

Edited by F.I.P. Berek

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wyglada na lata 70 te.:)

Swoja BSA sprzedalem 3 lata temu, tu zdjecie przed sprzedaza razem z Triumphem:

P8100182_zpstsvlwa7p.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ma wyglądać - ale wbrew pozorom to współczesna produkcja - taki new old school. Czachy trochę zmodyfikowałem szlifierką kątową 😈, bo oryginał karykaturalnie wypadał...Niby chrom był na tym - resztę się odciągnie galwanicznie i położy samą miedź - i niech się patynuje.

Fajne te Twoje angliki - wehikuł czasu...

 

 

tumblr_phyg7x8C0m1xfpzwjo1_1280.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cofnę się do początków projektu...Harry siedział mi w głowie od dawna. Dawno - to czasy kiedy w Polsce zarabiało się jakieś 10$ miesięcznie. Dwukrotnie udało mi się wejść w posiadanie silnika od WLki - do roboty oczywiście. I w obu przypadkach los zrządził, że ratując finanse trzeba było z już nieco podszykowanym silnikiem, się rozstać. Do trzech razy sztuka, ale lata mijały - uznałem, że kolejny będzie górniak. Moje oczekiwania zaczęły się konkretyzować i... bach... na markplaats do sprzedania NOS blok STD. Cena - hmm - za tyle kupiłem Virago 750 w pięknym stanie i z małym przebiegiem. Trochę z motyką na słońce,  ale... Napisałem do gościa czy coś negocjować się da - odpowiedział, że nie - ja, że i tak bym kupił, ale mój budżet potrzebuje trochę czasu ( byłem de facto znowu w jakiejś czarnej dziurze finansowej). W czasie naszej dyskusji skonstatowałem, że znam jego sąsiada, z którym wielokrotnie pracowałem i notabene napomykał mi, że za płotem harleye niezłe budują...Przekazałem zatem pozdrowienia dla swojego znajomego, po czym przyszła odpowiedź - koleś zarezerwuje kartery do czasu kiedy będę miał kasę. Koniec końców oferta wisiała na marktplaats parę miesięcy jako zarezerwowane, z dopiskiem "dla Bernarda z Polski". Co jakiś czas dostawałem maile od niego, że dzwonią  ci, co się wcześniej targowali i dają teraz więce,j a on z przyjemnością odpowiada "fuck off".Miał ubaw..

P1012744.jpg

P1012709.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jeden ze wspomnianych silników...

 

wla1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...