Jump to content

F.I.P. Berek
 Share

Recommended Posts

No co Ty ? Po prostu wrzucili swój (jak by nie było) produkt. O tyle fajnie, że widocznie uznali, że warto pokazać, bo jednak konstrukcja sekcji główki rzadko spotykana...

 

Link to comment
Share on other sites

Porządkuję zasoby motocyklowych zdjęć w komputerze. Trafiłem na ramę  zbudowaną przez Paula Coxa (współpracownik Indiana Larrego), który współtworzy po śmierci Larrego firmę Indian Larry Legacy. Charakterystyczne dla Larrego były skręcane na gorąco czworokąty - używane np. w ramie single downtube (nawet zastanawiałem się, czy takiej ramy nie zamówić, bo wytwarzają nadal). Tutaj Paul Cox poszedł jeszcze dalej - niesamowity pomysł i realizacja...

 

 

 

Paul Cox frame.jpg

Link to comment
Share on other sites

Finalna linia i styl motocykla w zasadzie krystalizuje się w trakcie pracy nad projektem. Czasem jeden krok rzutuje na kolejne posunięcia - dlatego mimo, że od początku jakaś wizja Esencji istniała, to nie mogę powiedzieć, że była dopracowana we wszystkich szczegółach. Ostatecznie uznałem, że najważniejszy (również w sensie wizualnym) ma być zespół napędowy - dlatego taki, a nie inny wybór podzespołów,  stylistycznie do siebie pasujących... A w nadwoziu bez wielkich szaleństw ( no może koła trochę odbiegają)... Dlatego też stwierdziłem, że np. rama single downtube ze skręconym czworokątem od Legacy będzie niepotrzebnie konkurować z silnikiem (w sensie przyciągania uwagi)...Jak gdzieś chyba już wcześniej pisałem rozwiązanie konstrukcji główki (jakie mam w swojej ramie)  znane mi było od dawna i bardzo mi się podobało - a na dodatek jest bardzo rzadko spotykane. Poza tym wydawało mi się, że będzie idealnie korespondować z linią zbiornika (pozioma dolna krawędź). Przymiarki jakie miały miejsce przy ramie Paughco to potwierdziły (bo tam zbiornik był lekko uniesiony, co mi nie odpowiadało) i pozwoliły określić konkretne wymiary - wysunięcie główki do przodu.

Tak, że jestem ekstremalnie zadowolony, że tak udało się przebrnąć przez wszystkie "ramowe meandry" i uzyskać ascetyczną, ale niebanalną konstrukcję.

 

 

Natomiast "pleciona" rama Paula Coxa jest dla mnie pięknym przykładem, kiedy rzemiosło zamienia się w sztukę - bo zachowując konstrukcyjne walory, kreuje odmienną formę, nie stając się dodanym ozdobnikiem, ale będąc nadal integralnym składnikiem całości.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Trochę problemy zdrowotne wyłączyły mnie z obiegu - z pracy również, co się przekłada na jakieś kroki w kwestii części etc (bo z nieba nic nie spada)... Mam parę przemyśleń odnośnie zmian - pewnie zbiornik będzie cięty aby pogłębić tunel. Chyba jednak będę się przymierzał do zmiany (częściowo) przodu - chciałem kiedyś mieć wersję springera I-beam z wierconymi otworami i jeśli się uda wyjść na prostą to się o taki pokuszę...

Ze Światem Motocykli rozmawiamy o cyklu artykułów - mam wolną rękę - głównie będę pisał o klimatach old school - kwestia, czy uznają, że się podoba ( napisali, że chcą zobaczyć jakie będą reakcje...). Dzisiaj kończę kolejny - o skrzyni biegów. Zobaczymy.

Tutaj fota docelowego zawiasu do Esencji.

DSC03333.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...