Jump to content

Recommended Posts

Polerka stali daje duża głębię (im twardszy metal tym bardziej lustrzany połysk), ale jest też, łatwo zgadnąć, bardziej pracochłonna. Za czasów grzebania się w Junakach stali polerowałem  dużo 🤐 (wszystko co szło do chromu)... Położenie na taką wypolerowaną powierzchnię bezbarwnego lakieru od razu powoduje utratę tej głębi. Zmatowanie (nawet minimalne) polerki przed lakierowaniem, dla uzyskania lepszej przyczepności, w zasadzie kasuje efekt polerowania (jak wspomniałem - pracochłonny) więc dużo pracy po nic... No, może przesadzam - rezultat satynowego połysku wygląda całkiem fajnie, ale nie to chciałbym osiągnąć.

Malowanie proszkowe wprawdzie jest trwalszym zabezpieczeniem, ale raczej będę chciał aby rama i zbiornik (i pewnie błotniki też) były zrobione tą samą techniką, więc będę się jednak skłaniał ku klasycznemu lakierowaniu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ostatnich dniach szukałem informacji  o cylindrach sygnowanych literami SF. Prawdopodobnie jakiś niszowy aftermarket sprzed lat, ale ostatecznie nie wiem... Znalazłem takowe na ebayu - z opisu stan, o tyle o ile, ok - żeberka niby całe, średnica: drugi szlif. Podrdzewiałe co nieco... Internet na ten temat milczy - jakiś ślad znalazłem na forum CHOPCULT - gość miał takie w shovelu z 78go, ale też nie wiedział co zacz... Trochę gazet przekopałem, ale jak dotąd bez rezultatu. Aukcja kończyła się wczoraj - cylindry kupiłem - zobaczę jak przyjdą - może do tego czasu dowiem się czegoś o pochodzeniu.

Oprócz fabrycznych HD z długim numerem (kodowana data produkcji) i S&Sa, który nie udziwnia tylko podpisuje S&S 🙂, na rynku funkcjonuje też V-Twin sygnowane jako GME, Zodiac sygnowany jako ZEL, Drag Specialities ze znaczkiem w formie trójkąta (+/-), Superior podpisuje tylko F (front) i R (rear).  Koleś z Chopcult zastanawiał się, czy SF to nie Sifton, ale szczerze wątpię - Sifton podpisywał produkty literą S i na dobrą sprawę, o ile wiem, cylindrów nie robił. W ostatnich latach jakaś seria o zwiększonej pojemności pojawiła się pod szyldem Siftona, ale stoi za tym V-Twin i aktualny Sifton to tak jak aktualny Junak ☹️.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnośnie polerowania.

Jest jeszcze opcja malowania które wygląda jak chrom.

Mam to na chacie na goleniach toto od klienta... wygląda trochę jak złoty ząb u ruskiego i do "chopperowania" nie pasuje trochę, ale jak kto woli ponoć....😉 


"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opis mało zachęcający 😜... Ale jak zechcesz wrzucić fotę + jakieś szczegóły techniczne to kto wie, może się wiedza przyda - niekoniecznie w tym projekcie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przekopywanie nadal w toku... W numerze SuperCycle z 79 roku reklama części W&S Engineering - w nagłówku: Super-Formance parts. Cylindry też są. Niestety fotka wielkości centymetra kwadratowego...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba mogę zamknąć swoje  private investigation 😎. Nie natknąłem się na inne ślady, a z kolei trudno sobie wyobrazić, że ktoś produkuje cylindry i nie próbuje z nimi wejść na rynek (ok - Dick Allen może być wyjątkiem - ale to i tak nie dotyczy cylindrów). Reklama Super-Formance  pojawiła się w czerwcu '79 (z kontynuacja w kolejnych miesiącach) i w listopadzie znalazła się w SuperCycle po raz ostatni. W IronHorse (powiązanym z Easyriders) w analogicznym okresie nie ma wzmianki - możliwe, że kwestie ekonomiczne zadziałały - reklama w dodatkowym tytule mogła być zbyt kosztowna...

Na marginesie - wydaje się, że był to (1979)  dobry, kreatywny czas w branży - we wrześniu premierę w SuperCycle miał dwusilnikowiec Arlena Nessa, Little John promował swoją 5cio biegową skrzynię, Ron Trock wprowadzał cylindry BigBore i zestawy do Shovstera, pojawiły się obudowy skrzyni od Tima Doherty, Dave Strociek i STD już byli rozpoznawalni...

  • Thanks! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wstępna obróbka przed polerką. Trudny kształt...

 

P1013844.jpg

P1013845.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow kawał dobrej roboty. Jak to później utrzymujesz? Zabezpieczasz czymś czy co jakiś czas przepolerujesz tylko? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zamierzam niczym zabezpieczać. Polerowane elementy z aluminium i mosiądzu będą jedynie ręcznie czyszczone/polerowane na tyle, na ile będę miał do nich dostęp. Reszta będzie się w naturalny sposób patynowała. Myślę, że będzie to dawało lepszy efekt niż łuszczący się miejscami lakier (po jakimś czasie). Gdyby mi bardzo zależało, aby było wszędzie "lustro" to bym poszedł w chrom, ale taki shovel ma prawo mieć trochę podstarzały wygląd 🤓.

Prawdopodobnie różne elementy będą w odmienny sposób reagować na upływ czasu i warunki, bo wykonane są z różnych gatunków aluminium - ale to mi nie przeszkadza.

  • Like it! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...