Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Zapewne na forum Junaka, bo tam był i parę słów wtedy zamieniliśmy...

Jak napisałem - "doktryny" się różnią, więc sporadycznie coś tam czytam...

 

A w nowym BigTwinie m.in. piękny digger z silnikiem knuckleheada i zawiasem wg projektu Johna Harmana. Załączam fotę diggera i link do tematu o zawieszeniu "spirder" -

 

https://selvedgeyard.com/2017/03/08/john-harmans-spirder-chopper-the-internally-sprung-revolution/

614ae31428c84ee5dbd00de3_DSC_9838-p-1080.jpeg

Edited by F.I.P. Berek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgłębiam temat kolektora dolotowego.

W skrócie - oryginalny jest obarczony wieloma niedoskonałościami. "Kanciaste" kanały można by było wyprofilować, ale korekty kątów (w miejscu gdzie kanał skręca) nie da się przeprowadzić w wystarczającym zakresie ponieważ grubość materiału (ścianki kolektora) jest zbyt mała. BigTwin High Performance Guide proponuje zastosowanie kolektora Screaming Eagle, który ma już niezbędne modyfikacje - znalazłem (NOS) - czekam jeszcze na odpowiedź (chciałbym potwierdzić wymiary) i pewnie kupię...

Share this post


Link to post
Share on other sites

W uzupełnieniu o zawieszeniu Johna Harmana - reklama w Choppers Magazine (styczeń 1972).

 

 

P1013809.jpg

P1013804.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

W jakichś starych zapiskach (z okresu Obsesji) znalazłem, że stosunek średnicy gniazda zaworu ssącego do średnicy dolotu powinien zawierać się w przedziale 1,1 - 1,3.

W shovelu (przynajmniej w głowicach STD) to się zgadza, a w Obsesji taki wynik był po rozwierceniu dolotu (przy oryginalnym był wyższy).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na wlocie do portek czy przy głowicy? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na wlocie do głowicy ( zakładamy umownie, że ta średnica jest constans na całej długości kanału - generalnie jest w przybliżeniu...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego, kiedy pokarzesz te Twoje "wydumki" w całości. Bo nakręcasz temat, ale konkretów brak.

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za zainteresowanie, chociaż ton Twojego postu odbieram jako nieco napastliwy...

Nie sądzę, aby można było powiedzieć, że brak jest konkretów. Wręcz przeciwnie - są same konkrety i to ze szczegółami - opisuję przecież wszystkie podzespoły jakie do tego projektu zamierzam wykorzystać ( czasem wzbogacając opis o rozwinięcie tła, czy genezy wyboru). W dziale HD chyba nie było przedstawionego podobnego przedsięwzięcia, czyli budowy od podstaw (i nie na zasadzie "kupię cały silnik i wsadzę w ramę...").

Nie bardzo rozumiem jak mam odebrać kwestię "nakręcania" tematu. Piszę sukcesywnie w miarę postępów - ostatnio jakichś spektakularnych wydarzeń nie było ( i pewnie nie będzie, bo większość tego co chciałem już mam)... Zresztą towarzyszy mi wrażenie "gadania do siebie", więc ilość moich wpisów ograniczyłem i nie wszystkim się dzielę na forum. Od czasu do czasu pozwalałem sobie na jakieś dygresje, luźniej związane z meritum wątku.

Natomiast - kiedy pokażę w całości ?  Hmmm - kiedy będzie całość. Pewnie jeszcze trochę to potrwa... Zespół napędowy w większości kompletny, ale nie złożony. Pisałem o wale korbowym - w jakiej opcji bym go widział. Po złożeniu w takiej konfiguracji całość będzie wymagała dobrego wyważenia ( tłoki KB są znacznie lżejsze od oryginalnych) i to będzie pierwszy krok w kierunku składania zestawu. Nie wiem jeszcze komu zlecę  temat wału... Liczę też, że może w międzyczasie trafię cylindry z wyższej, niż moje, półki - np. Tro-Cy albo Strociek...  Części, które kupiłem na początku i nie satysfakcjonowały mnie (koniec końców) zostały zastąpione lepszymi/rzadszymi/etc. Mi tak naprawdę się nie spieszy - liczy się rezultat końcowy ( i wyłącznie wg moich kryteriów). Nie ma być największy, najszybszy, najdłuższy, czy cokolwiek... Robię motocykl, który siedział w mojej głowie i ma być taki jaki ma być - bez presji czasu i jakiejkolwiek innej. Tak, że jeżeli ktoś jest rozczarowany, że sprawy nie toczą się błyskawicznie, to szczerze: mało mnie to obchodzi.

Przy okazji zawracania sobie głowy szczegółami - z dużą przyjemnością dokształcam się w wielu technicznych sprawach. Ktoś "ochrzcił" to pisanie o drobiazgach mianem "wiedzy bezużytecznej"... Ja tylko uzupełnię: zależy dla kogo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoko. Nie piszesz sam do siebie

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to rozumiem, mój Harry był robiony chyba 5 lat, w sumie jeszcze ma kilka braków.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, lech N napisał:

Kolego, kiedy pokarzesz te Twoje "wydumki" w całości. Bo nakręcasz temat, ale konkretów brak.

Po co ten napastliwy ton?

Gość  opisuje co robi i jak to idzie nie chcesz nie czytaj i tyle..

Może zamiast się czepiać popracuj nad swoja ortografią....

Taka mała pomoc ode mnie na początek https://www.ortograf.pl/watpliwosci-jezykowe/jak-piszemy-pokaze-czy-pokarze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, spoko. Lech sie denerwuje, bo już chciałby zobaczyć efekt końcowy, na który oczywiście, wszyscy czekamy. Niestety, albo właśnie stety,  nie dzieje się to tak, jak na filmach, gdzie jest mocne zaplecze sprzętowe, ludzie, części. Zbudowanie projektu to dwa tygodnie. Autorskie projekty, zazwyczaj rodzą sie w bólach. Tych czasowych również. Berek, dajesz dalej a my obserwujemy i cierpliwie czekamy😀

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przemek - jest gdzieś na forum Twoje moto ? Chętnie bym zobaczył.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez pośpiechu czekamy na efekt końcowy. Szczegóły z zakresu wiedzy bezużytecznej czytam z ciekawością 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...