Jump to content

Recommended Posts

No i tak jakby zrobiona... Pokrywki nie ruszałem - pewnie sprawię sobie żebrowaną i wtedy polerka...

 

 

P1013763.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszedłem dzisiaj, trochę przypadkiem, w posiadanie ładnych, cienkościennych rurek fi 42. Proste odcinki i gięte pod katem 90 stopni. Fajny materiał na kolanka wydechu.

Oryginalne średnice do shovela to 45 mm (+/-)... Ale z praktyki (teorii też) wiem, że zastosowanie mniejszej średnicy poprawia odprowadzanie spalin, więc chyba się skuszę na rzeźbę... Niby mogę kupić gotowce, aczkolwiek i tak wymagają przeróbki (flansze nie pasują do głowic STD), a zresztą planowałem kolanka w owijce (wiem, wiem - teraz wszyscy owijają 🙄 - ale to nie o modę chodzi...) więc chrom (z gotowców) mogę odpuścić...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze trochę po przynudzam - pewnie znowu "wiedza bezużyteczna"... 😜

Planowane krzywki mają wyższe wzniosy i dłuższe czasy otwarcia (współotwarcia pewnie też, ale muszę zerknąć do tabelki). Teoria mówi, że jakaś niespalona ilość mieszanki podczas współotwarcia zaworów będzie uciekała przez zawór wydechu. W dobrze zaprojektowanym układzie wydechowym - z właściwie dobraną długością rezonansową, fala odbicia powinna powstrzymać uciekającą mieszankę i pozwolić się jej dopalić w komorze spalania (więcej mocy). Przy braku fali odbicia mieszanka dopala się już w układzie wydechowym - co owocuje utratą mocy i wypalaniem gniazda zaworu wydechowego. Nie dysponuję wydechem przeznaczonym do tej jednostki napędowej ( i nie ma tu opcji zakupu); istniejąca opcja to drag pipes (ze wszystkimi konsekwencjami)... Co zatem ?

Poprawy efektywności spalania oczekuję od duetu: wyższy stopień sprężania i dwie świece na cylinder. Zmniejszenie średnicy kolanek powinno zwiększyć prędkość przepływu spalin ( równanie Bernoulliego w praktyce 🙂) i to samo ( w jakimś niewielkim stopniu) powinno stać się po owinięciu kolanek i utrzymaniu wyższej temperatury wewnątrz. Na ile to zadziała - nie wiadomo... Porównywać też nie będzie z czym... Się zobaczy 😎.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowe risery i nowa kierownica. Na razie muszę się oswoić z nowym widokiem - nie wiem, czy kiera nie za wysoka...

 

P1013778.jpg

P1013774 (2).jpg

  • Like it! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahhh kiedy będzie ta rama 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm - przypomina mi się jak to moja babcia mówiła: dziad o gruszce, baba o pietruszce...

 

Przejrzałem jeszcze wczoraj, notabene bardzo sporadyczne, komentarze w tym temacie... I utwierdziło mnie to w przekonaniu, że kontynuacja mojego pisania mija się z celem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szkoda....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mija się z celem! Na pewno kilka osób obserwuje ten temat, jest to powolny proces składania motocykla, ale jakiego! Sam bym mógł założyć podobny temat, tylko składania "normalnego" Harley'a, ale to nie ja składałem i zdjęć mam jak na lekarstwo (zajęło to kilka lat, więc temat by się trochę pociągnął...) Masz inną wizję niż wszyscy, więc ja czekam na kolejny wpis, bo czytam każdy. 

P.S Czego od Nas oczekujesz? 

P.S II Odnośnie wydechu... zamontowałem ostatnio do swojego DB Killery... seryjnie miał jeden otwór około 16mm, nawierciłem jeszcze 8 otworów wiertłem 10 mm. Harry przy 80 milach tracił moc... Spalanie wzrosło o ponad litr, wywierciłem jeszcze kilka otworów w czołowej ściance DB killera, zobaczymy czy się poprawi cokolwiek...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niewielka tu (na forum) aktywność w stricte motocyklowych tematach... Brak reakcji ( lub czasami żenująca) działa demotywująco...

 

A jak wydechy działały przed zamontowaniem DB killerów ? I jakie wydechy ? Oryginał ? Aftermaket ? Do tego modelu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vance Hines True Duals, bez DB Killerów chodzi jak złoto, tylko jest za głośny... Motocykl ma być używany do turystyki, także hałas jest trochę męczący. Może i ten wydech w normalnym H-D z DB killerami jest ok, ale ja mam troszkę dłubnięty... Fis mówi że pozostaje tylko Supertrapp, ale znajdź takiego na dwie strony do softaila w normalniejszych pieniądzach...

 

Odnośnie Twojego tematu, mogę tylko prosić byś go dociągnął do końca. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żeby uściślić -  DBkiller miał 1 otwór 16 mm. Utrata mocy była już wtedy, czy dopiero po dowierceniu tych ośmiu otworów fi 10 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisz dalej to jeden z niewielu tematów które da się tu czytać nie udzielam się tu bo nie mam nic do dodania moja wiedza na temat H-D jest leje bene i jade:) ale czytam i podziwiam umiejętności i wiedze:)

  • Like it! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten link pokazuje całe "stado" DBkillerów...

Wklej poglądowe zdjęcie.

Jaka jest średnica rurki DBkillera ? I wydechów V&H ? Otwory, przypuszczam, wierciłeś po obwodzie ? Rurka DBkillera owinięta ?

 

Tyle pytań, bo chciałbym mieć pełny pogląd ... Może da się coś podpowiedzieć... Ale bez gwarancji 🤐 - wydech to, wbrew pozorom, skomplikowany temat...

 

Farmi - dzięki.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...