F.I.P. Berek Posted April 18, 2020 Share Posted April 18, 2020 Się robi. Może coś z tego będzie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kodi Posted April 18, 2020 Share Posted April 18, 2020 Mega gadżety będzie godnie powodzenia ! Quote " Im więcej jeżdzę tym mniej czuję się motocyklistą " . "The Nightrider, that is his name. The Nightrider. Remember him when you look at the night sky". Link to comment Share on other sites More sharing options...
F.I.P. Berek Posted April 18, 2020 Author Share Posted April 18, 2020 Dzięki. Klocki dobierane sztuka po sztuce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemek96 Posted April 18, 2020 Share Posted April 18, 2020 A rama jaka w planach? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RadekP Posted April 18, 2020 Share Posted April 18, 2020 Cześć. Trzymam kciuki za ukończenie projektu i czekam z niecierpliwością na dalsze zdjęcia z etapu prac. Zapowiada cię świetny motocykl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
F.I.P. Berek Posted April 18, 2020 Author Share Posted April 18, 2020 Ramę zostawiam na koniec. Raczej coś pod wymiar będzie potrzebne, żeby wszystko było tak jak powinno... Możliwe, że zamówię w L&L. Kiedyś pewnie bym się szarpał na struganie samemu... Generalnie sztywniak, prześwit z 10 cm, kąt główki w przedziale 30-35 stopni (wyjdzie w praniu - aftermarketowy springer jest o 2'' krótszy niż OEM od knuckela). Główkę chcę w ten sposób mocowaną. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam M. Posted April 19, 2020 Share Posted April 19, 2020 Naprawde? A czy czasem glowka ramy HD nie jest odkuwka z wyjsciami na rury ramy? Spawanie rur czolowo do elementu wytoczonego z niewiadomo jakiego materialu to rozwiazanie po prostu niebezpieczne i dlatego zwrocilem na to uwage. Glowka jest lamana od dolu przez wysuniete do przodu i pracujace zawieszenie z przednim kolem i nie ma zadnego trzymania na boki wiec w zakretach caly sprzet bedzie plywal zanim sie nie zlamie. Ci ludzie dawno temu zyjacy ktorzy wymyslili tak a nie inaczej glowke ramy zarowno w starych motocyklach HD jak i w starych anglikach ktorymi ja sie zajmuje nie byli tak calkowicie bez pojecia w tym co robili. No oczywiscie jesli sprzet ma stac w pokoju czu jezdzic po jakichs wystawac i cieszyc oko to nie mam uwag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
F.I.P. Berek Posted April 19, 2020 Author Share Posted April 19, 2020 (edited) Naprawdę, Tak, oczywiście - klasyczne harleye miały odkuwkę ( współczesne nie wiem, bo się specjalnie nie interesowałem, ale przypuszczam, że nie). Oczywiście, że spawanie główki czołowo jest stosowane ( nie rozumiem skąd Twoje założenie o nieznanym materiale - konstrukcji nie robi się z tego co przypadkowo wpadło w ręce). Siły działające na skręcanie całego węzła główki (przy wchodzeniu w zakręt) mogłyby powodować pływanie, gdyby dolna belka główki nie była połączona z kołyską ramy (która zapewnia stabilność trzymając belkę z obu stron). Wersja ram single downtube (czyli jedna rura od główki w dół) bazuje na główkach spawanych czołowo (pewnie w starych anglikach nie, ale nie o nich piszę). Dodatkowo jeśli to opcja high neck (wysoka główka) to należałoby, wg Twoich założeń, spodziewać się katastrofy, bo mniejsza sztywność układu, a większe siły skręcające główkę wynikające z dłuższego ramienia ( wysoka główka=długi zawias). Dość radykalne ramy tego typu robi w Europie np. Habermann. Nie napisałem, że klasyczne konstrukcje były robione bez pojęcia - wręcz przeciwnie - bardzo je sobie cenię. Aczkolwiek alternatywne rozwiązania też istnieją. Jak mówiłem - pewnie zlecę wykonanie ramy firmie, która się tym zajmuje i ich produkty mają certyfikat TUV (jest parę takich w Holandii) jeżeli takiego rozwiązania się nie podejmą to zrezygnuję z niego. Ale jestem dobrej myśli - rama ze zdjęcia powstała również w Holandii. Dzięki za podzielenie się wątpliwościami. Wiem,wiem - nie lubisz chopperów. Edited April 19, 2020 by F.I.P. Berek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FIS Posted April 19, 2020 Share Posted April 19, 2020 Naprawdę... Quote "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
F.I.P. Berek Posted April 19, 2020 Author Share Posted April 19, 2020 FIS - pozdrawiam . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam M. Posted April 19, 2020 Share Posted April 19, 2020 Rozumiem ze jest tam w takim razie niewidoczna na twoim zdjeciu poprzeczka laczaca rure dolna glowki z bocznymi rurami ramy? Ja na tym jezdzil nie bede, wiec tylko zwracam uwage na cos co na zdjeciu wydalo mi sie bardzo niepewne. Tym bardziej ze tutaj w Ameryce rozne konstrukcje ram chopperow juz wielokrotnie potrafily mnie zadziwic.:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
F.I.P. Berek Posted April 20, 2020 Author Share Posted April 20, 2020 (edited) Nie sądzę aby tam było miejsce na poprzeczkę - raczej spawana rura do rury. Nie mam innego zdjęcia tej ramy więc tylko przypuszczam. Znam takie rozwiązanie z przeszłości, ale musiałbym przekopać kilkanaście kilogramów Easyriderów, które leżą w Polsce., aby to znaleźć... Obrazowo (patrząc od str silnika) rury tworzą "A"... Jonaszko - no, trudno zaprzeczyć Edited April 20, 2020 by F.I.P. Berek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam M. Posted April 20, 2020 Share Posted April 20, 2020 Tak rzeczywiscie trzeba by miec wiecej zdjec zeby zrozumiec jak to jest zrobione, jak dojdziesz do ramy to moze je znajdziesz. Jezeli to rama robiona na sprzedaz z certyfikatem TUV to jej zdjecia i opis powinic byc na necie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ks-rider Posted April 20, 2020 Share Posted April 20, 2020 19 godzin temu, F.I.P. Berek napisał: ..... pewnie zlecę wykonanie ramy firmie, która się tym zajmuje i ich produkty mają certyfikat TUV (jest parę takich w Holandii) Rejestrujac sprzet w Holandi bedziesz chyba musial na niego jakies papiery przedstawic. Nie wiem, jak jest w Holandi ale w Niemczech rejestrujac samorobke, bo pod taka to podchodzi musisz przedstawic 3 zaswiadczenia. 1. Zaswadczenie o emisji spalin 2. zaswiadczenie o spelnieniu warunkow dotyczacych ukladu hamulcowego wisienka na torcie 3. certyfikat wytrzymalosci ramy. Mowiac prosciej robiac jedna rame, musisz dostarczyc conajmniej jedna rame do TÜV'u ktora zostanie zniszczona. Koszty tych przedsiewziec to ca, 10 000 €. Smiem twierdzic, ze najsensowniejszym / najtanszym zozwiazaniem bedzie albo uzycie ramy oryginalnej. ramy, ktora ma juz certyfikat lub wlasnie skorzystanie z kogos, kto ramy buduje, bo ten ten certyfikat wyrabia. Powodzenia w projekcie Quote <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Link to comment Share on other sites More sharing options...
F.I.P. Berek Posted April 20, 2020 Author Share Posted April 20, 2020 (edited) Pożyjemy-zobaczymy. Przyjdzie moment kiedy z tematem trzeba będzie się zmierzyć to się wyjaśni co się da, a co nie... Mam też pewne (pozytywne) doświadczenia z uzyskiwaniem dokumentów z biura rzeczoznawców w Polsce, dopuszczających do ruchu motocykle po przebudowie. Parę słów o jednostce napędowej. Wybór padł na wczesnego shovela nazywanego też pan-shovelem (ponieważ blok silnika generalnie został w spadku po panheadzie).Powodów było kilka - ta wersja była produkowana tylko przez trzy lata, więc model rzadki; coś na granicy między klasyką, a współczesnością (stylowo retro, ale latać się da); jesteśmy w tym samym wieku (ja i on); spore możliwości tuningowania . I mi się podoba... Zbieranie gratów to cała historia - ale trochę "białych kruków" udało się upolować. To co jest aktualnie - nowe kartery STD ( nie produkują już), wał Mocasco (czyli fabryka), tłoki Keith Black 9:1, głowice (z zaworami Manleya)STD na dwie świece, krzywki Andrews A, pompa S&S, gaźnik S&S L, magneto Morrisa. Na zdjęciu fabryczne HD rockerboxy, ale będzie Throwback (już zakupione).Sprzęgło BDL Competitor na pas 2''. Skrzynia "ciasna" od Andrewsa w obudowie Doherty Machine. Na zdjęciu z pierwszego postu obudowa STD (też już nie produkują), ale po długim szukaniu dorwałem DM, więc zmiana... Edited April 20, 2020 by F.I.P. Berek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.