Skocz do zawartości

XVZ 1200 z 1983 - 3 problemy


Piotr326
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Problem rozwiązany, ale mam wątpliwości. Z polecenia mechanika, dopompowałem powietrza w przednim zawieszeniu z zalecanych w manualu 15 psi na 40 pis i przestało stukać na sucho podczas postoju. Podczas wolnej parkingowej jazdy, po najechaniu na przeszkodę o wysokości około 5 cm - bije dalej. Olej w lagach jest. Nie wiem jak sprawdzić, czy w ilości zgodnej z manualem.  Ale zaraz po zakupie były wymieniane w serwisie uszczelniacze lag, więc mogę załozyć że olej został wymieniony. Moje wątpliwości o duża różnica pomiędzy ciśnieniem zalecany a bieżącym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej opinii b.prawdopodobne sa stuki powodowane przez wyrobione tuleje prowadzace golenie ( czesc ruchoma przedniego teleskopu ) lub wyrobienie samych goleni ( w zaleznosci od konstrukcji ). Tak czy owak bez rozebrania i sprawdzenia luzow na sucho sie nie dowiesz co stuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Adam M. napisał:

W mojej opinii b.prawdopodobne sa stuki powodowane przez wyrobione tuleje prowadzace golenie ( czesc ruchoma przedniego teleskopu ) lub wyrobienie samych goleni ( w zaleznosci od konstrukcji ). Tak czy owak bez rozebrania i sprawdzenia luzow na sucho sie nie dowiesz co stuka.

Ok. Bardzo dziękuję za info. Trzeba będzie zabrać się za rozbiórkę. Tylko takie pytanie: zwiększenie ciśnienia powietrza w lagach spowodowało, że stuk "statyczny" został wyeliminowany/uginanie dynamiczne przednim zawieszeniem ale gdy motocykl stoi. Natomiast przy najechaniu na niewielką przeszkodę - dalej stuka. Intuicyjnie obczajam biorąc to co napisałem pod uwagę, coś dobija do blokady do której dobijać nie powinno. Dobija szybciej przy niższym ciśnieniu powietrza, wolniej przy wyższym. Na dobicie może mieć wpływ:

1. - wyrobienie sprężyny, wiem że nie jest progresywna;

2. - ilość oleju w lagach/braki;

3. - ciśnienie powietrza w lagach/zbyt niskie;

4. - wewnętrzna nieszczelność układu/coś przepuszcza i nie pozwala olejowi się "sprężyć".

Może być coś jeszcze????

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad.1 Sprężyny są bez progresji bo masz "pompowane" amortyzatory. Sztywność zawieszenia regulujesz właśnie zwiększając ciśnienie wewnątrz teleskopu.

ad.2 Ilość oleju musi być książkowa. Czy jego ilość wpływa na możliwość powstania stuków to trzeba by zanalizować na podstawie rysunku twojego konkretnego teleskopu.

ad.3 Bez rysunku układu wewnętrznego nie powiem, czy ilość powierza ma taki sam wpływ na stuki jak ilość oleju. Na pewno widelec jest bardziej skomplikowany niż standardowy, bo już sam układ pompowania świadczy, że są tam jakieś zaworki, które mogą też hałasować pod wpływem nacisków. Zapewne jest tez w twoim motocyklu jakiś układ antynurkowy, bo to było w tamtych latach w takich turystykach "na topie". Wszystko to powoduje, że jest na pewno więcej miejsc do powodowania stuków. Bez dokładnego rysunku lub rozebrania nie stwierdzisz co jest przyczyną.

ad.4 Olej to ciecz czyli jest nieściśliwy i nie można go "sprężyć". Co najwyżej można go przetłoczyć do komory/pojemnika, gdzie ściskany jest inny czynnik (elastyczna membrana lub gaz, które zwiększją sztywność całego układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, HD1940 napisał:

ad.1 Sprężyny są bez progresji bo masz "pompowane" amortyzatory. Sztywność zawieszenia regulujesz właśnie zwiększając ciśnienie wewnątrz teleskopu.

ad.2 Ilość oleju musi być książkowa. Czy jego ilość wpływa na możliwość powstania stuków to trzeba by zanalizować na podstawie rysunku twojego konkretnego teleskopu.

ad.3 Bez rysunku układu wewnętrznego nie powiem, czy ilość powierza ma taki sam wpływ na stuki jak ilość oleju. Na pewno widelec jest bardziej skomplikowany niż standardowy, bo już sam układ pompowania świadczy, że są tam jakieś zaworki, które mogą też hałasować pod wpływem nacisków. Zapewne jest tez w twoim motocyklu jakiś układ antynurkowy, bo to było w tamtych latach w takich turystykach "na topie". Wszystko to powoduje, że jest na pewno więcej miejsc do powodowania stuków. Bez dokładnego rysunku lub rozebrania nie stwierdzisz co jest przyczyną.

ad.4 Olej to ciecz czyli jest nieściśliwy i nie można go "sprężyć". Co najwyżej można go przetłoczyć do komory/pojemnika, gdzie ściskany jest inny czynnik (elastyczna membrana lub gaz, które zwiększją sztywność całego układu.

Ok. Bardzo dziękuję za informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...