Jump to content
Sign in to follow this  
cypek zg

Twin Cam 88 jak zblokować przednie koło pasowe.

Recommended Posts

Witam, szykuje mi się zdejmowanie przedniego koła pasa napędu znajdującego się za sprzęgłem (wymiana simeringu za kołem na wałku skrzyni biegów). Długi klucz nasadowy 48 mm zrobiłem sobie samemu dospawywując krótką nasadkę przeciętą na pół do metalowej rury i można go założyć na elektryczny klucz udarowy który posiadam. Klucz zrobiłem samemu bo dostanie takiego fabrycznego to tylko ściąganie z amerykańskich stron i kosztuje tyle jakby był ze złota. Druga sprawa to potrzebne mi coś do zblokowania przedniego koła pasowego a taka blokada (załączam zdjęcie) też jest dostępna w sprzedaży na amerykańskich stronach ale koszt 170 dolarów plus przesyłka odechciewa roboty. Zna ktoś sposoby na zblokowanie tego tanim sposobem. A może odkręcanie tego na założonym pasku i naciśniętym tylnym hamulcu nie spowoduje rozciągnięcia pasa, udarowy klucz też zrobi swoje. Wysyła foto ze śrubą do odkręcenia.

kolo.jpg

ZDCD9266.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

tutaj

gościu nie używał blokady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozostaje jeszcze kwestia jaki gwint jest na tej nakrętce bo na twoim filmiku jest prawy gwint ale już tutaj od 21:19 jest moment odkręcania i w tym modelu jest lewy gwint. Na tym filmiku jest nowszy Twin Cam z 2005 roku. Mój Twin Cam 88 jest z 2001 roku ale w środku wygląda tak samo z resztą w komentarzach zadałem pytanie o gwint i autor odpowiedział że u mnie też jest lewy, jak ktoś zdejmował koło to niech się wypowie. Ogólnie mylące jest to zabezpieczenie nakrętki trzymającej koło pasowe bo zabezpieczenie stosuje się jak koło obraca się w kierunku takim samym jak odkręca się nakrętka a tutaj Harley je zastosował mimo że mamy odwrotne kierunki.

  

Share this post


Link to post
Share on other sites

cypek zg - wszystko jest dobrze z tym zabezpieczeniem - nie mieszaj


"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia''

Share this post


Link to post
Share on other sites

FIS to znaczy że u mnie w modelu jest lewy gwint?? Na 99% jestem pewien że lewy ale możesz rozwiać moje drobne wątpliwości bo np. model Dyna tak jak na filmiku który dodał konrad1f jest prawy gwint. Harley mógł sobie darować kombinowanie z gwintami i dać jeden rodzaj we wszystkich modelach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

w serwisówce do dyny 2003 napisano że nakrętka pulleya jest z lewym gwintem 😉

 

edit: road king 2006 - tam też krzyczą, że lewy gwint

lewygwint.png

i jeszcze screen z serwisówki do dyny 09r.  - tu już jest prawy gwint

 

prawygwint.png

Edited by konrad1f
dodanie grafiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, cypek zg napisał:

FIS to znaczy że u mnie w modelu jest lewy gwint?? Na 99% jestem pewien że lewy ale możesz rozwiać moje drobne wątpliwości bo np. model Dyna tak jak na filmiku który dodał konrad1f jest prawy gwint. Harley mógł sobie darować kombinowanie z gwintami i dać jeden rodzaj we wszystkich modelach.

Co jak co, ale to Harley zrobil dobrze.

Mógł na przykład nie kombinowac z dwoma wałkami rozrzadu i robic tylko silniki z jednym wałkiem na przykład... a tak - mamy dwa gówna w historii firmy HD, trzecie się tworzy..... ale.... nie uprzedzajmy faktów.

 

W temacie:

W skrzyniach 5-cio biegowych gwint jest lewy, w 6-cio biegowych prawy.

Jak jest prawy to Harley napisał to na nakretce oznaczeniem RH. Czyli jak na nich to nawet łopatologicznie i logicznie.

  • Upvote 1

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...