Jump to content
Pełnympiecem

Wzór na prędkość maksymalną.

Recommended Posts

Teoretycznie tez jest bo wyliczajac predkosc maksymalna bierze sie ood uwage opor toczenia, jednak masa ma na to znikomy wplyw i mozna to pominac.. no chhba ze zaladuje sie na moto tankowiec... 

generalnie uwazam ze ta wielkosc mozna pominac. 
tu najwazniejsze jest moc silnika i opory powietrza..


Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Croowab napisał:

 

generalnie uwazam ze ta wielkosc mozna pominac. 
tu najwazniejsze jest moc silnika i opory powietrza..

Kiedyś pożyczyłem starego Transita 2.5 diesel wolnossacy całe 68 KM. Na pusto rozbujałem go do110 km/h. Drogą powrotną ale załadowany drzewem, dobre 1.5 tony, dobiłem do 95 po wielkich bulach. 


Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tommo, masz racje ale mowimy o motocyklu. Tu nie zaladujesz 1.5tony.

dodatkowy pasazer powiedzmy 100kg to znikome czesci wplywajace na vmax. 
oczywscie chcac byc drobiazgowym to powinno sie wszystkie skladowe wziac pod uwage.

tu autor posta dostal odpowiedz..

jedynka- do odcinki , dwojka i lutututu.. i tak do ostatniego biegu..

najlepiej sie scowac za kierownica bo wstpie aby ten skuterek mial jakas owiewke i z jak najwiekszej gorki;)

p.s.- jezdze transitem customem, na pusto 145km/h, poltorej tony wiecej 130 .. 

 


Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Tommo napisał:

Kiedyś pożyczyłem starego Transita 2.5 diesel wolnossacy całe 68 KM. Na pusto rozbujałem go do110 km/h. Drogą powrotną ale załadowany drzewem, dobre 1.5 tony, dobiłem do 95 po wielkich bulach. 

Bo wzrosły opory (toczenia, jazdy pod górkę itd). Moc przy stałej predkości maksymalnej pokrywa całość wydatków na straty energii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko jednego nie wzieliscie pod uwage,

 

ze im wieksza predkosc, tym mniejsze opry toczenia sie. 🤣

 

🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Tommo napisał:

Kiedyś pożyczyłem starego Transita 2.5 diesel wolnossacy całe 68 KM. Na pusto rozbujałem go do110 km/h. Drogą powrotną ale załadowany drzewem, dobre 1.5 tony, dobiłem do 95 po wielkich bulach. 

Dlatego napisałem że jak dowalimy masy ale dopompujemy opony to możemy jak by wyjść na zero z oporami toczenia i nie zmienić v-maxu. Po coś te tabelki z ciśnieniami zależnymi od obciążenia mamy w samochodach. Jak byś nawalił 5 barów w koła i by jakimś cudem nie wybuchły to byś może docisną te 110 😄

Bo jeśli ty pomyślałeś o samym zwiększeniu masy to masz racje, wzrosną opory toczenia i v max spadnie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, ks-rider napisał:

Tylko jednego nie wzieliscie pod uwage,

 

ze im wieksza predkosc, tym mniejsze opry toczenia sie. 🤣

 

🙂

Chętnie się dowiem: dlaczego? Trochę to sprzeczne z moją wiedzą i intuicją ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, Andrzej JK napisał:

Chętnie się dowiem: dlaczego? Trochę to sprzeczne z moją wiedzą i intuicją ...

Hmmm... analizując czysto teoretycznie to przy olbrzymich prędkościach kątowych kół, siła odśrodkowa mogłaby wypychać bieżnik opon na zewnątrz (efekt podobny jak przy przepompowanych oponach) i wten sposób zmniejszać powierzchnię styku z nawierzchnią zmniejszając opory toczenia. Ale przy tak olbrzymich prędkościach kątowych to chyba najpierw zagotowałyby się łożyska. 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Visuz napisał:

Hmmm... analizując czysto teoretycznie to przy olbrzymich prędkościach kątowych kół, siła odśrodkowa mogłaby wypychać bieżnik opon na zewnątrz (efekt podobny jak przy przepompowanych oponach) i wten sposób zmniejszać powierzchnię styku z nawierzchnią zmniejszając opory toczenia. Ale przy tak olbrzymich prędkościach kątowych to chyba najpierw zagotowałyby się łożyska. 🙂

Ten efekt tylko nieco ogranicza wzrost oporów toczenia z prędkością. Moim zdaniem opory toczenia rosną ze wzrostem prędkości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

2 godziny temu, Andrzej JK napisał:

Trochę to sprzeczne z moją wiedzą i intuicją ...

Raczej z niewiedza. O intuicji nawet nie zamierzam z Toba dyskutowac.

O spoilerach slyszal ? Jak myslisz w jakim celu sie je umieszcza ? 

 

🙂 

 

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, ks-rider napisał:

 

Raczej z niewiedza. O intuicji nawet nie zamierzam z Toba dyskutowac. 

O spoilerach slyszal ? Jak myslisz w jakim celu sie je umieszcza ?  

 

🙂 

 

Intuicja na bok, czas na wiedzę. Poproszę zatem o wyjaśnienie lub wskazanie źródła takiej wiedzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żeby Micho miał gdzie postawić swoje piwo gdy posuwa Karynę na masce?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Andrzej JK napisał:

Intuicja na bok, czas na wiedzę. Poproszę zatem o wyjaśnienie lub wskazanie źródła takiej wiedzy.

Wybacz ale nie zamierzam tu wracac do szkoly podstawowej, w poprzednim poscie napisalem i powinno wystarczyc .

No ale zawsze mozesz zastanowic sie dlaczego aeroplany fruwaja.

🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, ks-rider napisał:

Wybacz ale nie zamierzam tu wracac do szkoly podstawowej, w poprzednim poscie napisalem i powinno wystarczyc .

No ale zawsze mozesz zastanowic sie dlaczego aeroplany fruwaja.

🙂

Nie ma czego wybaczać, będę wdzięczny za wskazanie spojlerów redukujących docisk pojazdu do podłoża.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...