Jump to content
Sign in to follow this  
Karolus

Nowe zaciski/zestaw naprawczy zacisków/regeneracja zacisków przód CBR PC37

Recommended Posts

Cześć, 

Mam spory problem z zaciskami w Hondzie CBR 600rr pc37. 

Polega na tym, że praktycznie tylko jeden zacisk z ośmiu jestem w stanie schować ręką, więc hamowania praktycznie nie ma. 

Próbowałem wyjąć tłoczki i poczyścić je, ale wychodzi tylko ten jeden, reszta jest zapieczona i nie poddaje się nawet pod ciśnieniem. Domyślam się, że nawet jak się tam dobiję to będzie spustoszenie. 

Szukałem zestawów naprawczych, ale praktycznie nie da się znaleźć żadnych do mojego modelu albo są w zaporowych cenach na poziomie 100zł na tłoczek. 

Nowych już chyba nie ma, więc jak kupię coś używanego to sytuacja może być ta sama co z moimi. 

Tu pojawia się pytanie- czy da się znaleźć zaciski w dobrym stanie? Jeśli nie, to gdzie znaleźć zestaw naprawczy do PC37 nie za milion monet. Jeśli z tym też jest problem, to czy możecie polecić kogoś w okolicach Krakowa albo Bielska kto poradzi sobie z regeneracją? 

Dzięki, pozdrawiam 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Twoim miejscu podpytałbym w grupach torowych na fejsie. Chłopaki na torze często zmieniają zaciski z seryjnych na inne. Np. w gixxie seryjne hamulce to dramat i prawie każdy zmienia. Może więc mają sposób na Twój problem i mogą podpowiedzieć na co można to wymienić. Możesz spróbować też podpytać Leguta.

 

Pozdr.

F.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bimbak a Ty juz zmieniles???


Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaki zamiennik torowy ewentualnie podchodzi? Jakiś producent konkretny? 

 

Jest szansa żeby zastosować jakiś uniwersalny zestaw naprawczy? Czy to musi być jakiś dedykowany do zacisku? 

Edited by Karolus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób taki myk, że wyjmij tłoczek i go dobrze zmierz. Potem szukaj tłoczków po wymiarach bo na 99% się okaże, że takie same są stosowane w innych pospolitych motocyklach.

Zestaw uszczelek na szybko znalazłem w katalogu All Balls i ma numer 18-3176.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, Karolus said:

Tu pojawia się pytanie- czy da się znaleźć zaciski w dobrym stanie?

A na allegro patrzyl? Nie wierzę że nie ma.


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bimbak a Ty juz zmieniles???

Tak. Pompa brembo i w ten weekend zaciski z rn32 wjadą.

Problem z pc37 jest taki że przód nie ma mocowania promieniowego więc opcji na montaż czegoś innego jest niewiele. Ale uzywek nie brakuje. W hondach z tamtego okresu zazwyczaj pompa się poddaje. Zaciski są ok. Musisz wyjąć tłoczki i ocenić jak wyglada zacisk w środku. Może wystarczy wymienić uszczelki i bedzie ok. No i same tłoczki ofc też. Wżery i głębsze rysy je dyskwalifikują.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Bimbak napisał:

Tak. Pompa brembo i w ten weekend zaciski z rn32 wjadą.

 

To widzimy sie na SD!!

  • Like 1

Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaciski w środku i same tłoczki bez tragedii, pewnie wymienię tylko uszczelki i wyczyszczę dokładnie zaciski. 
Niestety tarcze mają duże bicie. Gdzie najlepiej dorwać jakiś nowy komplet (mogą być zamienniki) i nie zbankrutować?

A może opłaca się bawić w używki czy szkoda pieniędzy?

Edited by Karolus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kupuję używki, ale mam zaufanych sprzedawców. Myślę, że spokojnie możesz kupić używki na Allegro od kogoś kto ma dobre opinie. Dowiedz się tylko jaka jest grubość tarcz i czy nie mają rantów.

 

pozdr,

F.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...