Skocz do zawartości

125 na B czy 250 na A2? Co wybrać? Proszę o rady.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, aktualnie 5 lat śmigam na KXD 125 na kołach 17/14 i chciałbym się przesiąść na coś czym będzie się można legalnie poruszać po drogach publicznych i przy okazji wjechać na bezdroża, dziury, pola, błota i lasy. Za kilka miesięcy będę miał prawko kat B od 3 lat i zastanawiam się czy kupić 125 4T i śmigać na legalu czy brać się za robienie prawka A2 i śmigać czymś z większym zapasem mocy? (choć z drugiej strony za 3 lata będę mógł robić A więc nie wiem czy jest sens wydawać dwa razy kasę 😕 ) 

Po głowie chodzi mi nowa Aprilia RX 125 4T 2019 z ABSem ale z drugiej strony też fajnie było by mieć więcej mocy i na oku mam używane Hondy CRF 250L. Wbrew pozorom tym chinolem KXD jeździ mi się nawet fajnie (pewnie z racji niskiej wagi i dlatego że dostaję całkowicie do ziemi obiema stopami) lecz doskwiera brak homologacji drogowej a korci żeby pojechać gdzieś dalej asfaltem. Mam około 175 cm wzrostu, waga 68 kg, co wy byście wybrali na moim miejscu? Proszę o rady, opinie i brak hejtu. (w miarę możliwości 🙂 ) Budżet na wszystko wynosi maksymalnie 16 tysięcy.

Mój KXD 125 2015

cfb2e61bf9a27c2fmed.jpg

 

Aprilia RX 125 ABS 2019

f2f16065392af5d8med.jpg

 

Honda CRF 250L 2014

521f9a4cc720f191med.jpg

Edytowane przez Damianos1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle, że wszyscy wiemy, że 125 w 4t na długo nie wystarcza bo dosyć szybko odczuwalny jest brak mocy, nie wiem sam się zastanów zawsze zrobienie prawka a2 to dodatkowa nauka w jeździe na moto i proszę bez zbędnych komentarzy, że kursy na moto nic nie uczą bo jednak trochę umiejętności nabywamy, sam się zastanów czy chcesz przez 3 lata jeździć 125 w 4t czy śmigać czymś lepszym 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kubuś50/125 Tylko pytanie czy taka 6 letnia Honda będzie się sprawować w miarę bezawaryjnie czy zaraz coś zacznie padać, bo wiadomo że nikt nie jeździ dual sportem ciągle po autostradzie a serwis zawieszenia to pewnie nie jest mały koszt. Musiał bym się też przejechać tą Aprilią i porównać ją z moim KXD, chinol waży około 70 kg i ma z 10KM a Aprilia waży 134kg i ma 15km. Ciekawe który sprzęt lepiej się zbiera, bo vmax KXD wynosi 80 km/h więc wiadomo że Włoszka poleci więcej. (podobno 120km/h) Mam poważny dylemat 😕 Całkowity koszt prawka na A2 to pewnie coś koło 2 tysięcy złotych. A tak z ciekawości, gdybym później robił A to muszę zdawać teorię jeszcze raz czy już odpada ta przyjemność? 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3 minuty temu, Damianos1 napisał:

@Kubuś50/125 Tylko pytanie czy taka 6 letnia Honda będzie się sprawować w miarę bezawaryjnie czy zaraz coś zacznie padać, bo wiadomo że nikt nie jeździ dual sportem ciągle po autostradzie a serwis zawieszenia to pewnie nie jest mały koszt. Musiał bym się też przejechać tą Aprilią i porównać ją z moim KXD, chinol waży około 70 kg i ma z 10KM a Aprilia waży 134kg i ma 15km. Ciekawe który sprzęt lepiej się zbiera, bo vmax KXD wynosi 80 km/h więc wiadomo że Włoszka poleci więcej. (podobno 120km/h) Mam poważny dylemat 😕 Całkowity koszt prawka na A2 to pewnie coś koło 2 tysięcy złotych. A tak z ciekawości, gdybym później robił A to muszę zdawać teorię jeszcze raz czy już odpada ta przyjemność? 🙂 

Posiadając prawo jazdy A1, jeśli ubiegamy się o kat. A2 lub A, to nie trzeba zdawać egzaminu teoretycznego. AM natomiast nie daje żadnych ulg w ubieganiu się o kategorie motocyklowe (A1, A2 lub A): trzeba zaliczyć zarówno teorię, jak i praktykę. Poniżej masz wyciąg z rozporządzenia ws. szkolenia i egzaminowania

https://www.otomoto.pl/oferta/husqvarna-te-te-450-wr-450-sm-ktm-enduro-prawom-jazdy-a2-poz-kat-80-ID6BACAc.html? Spójrz sobie, fajny sprzęcior do lasu i na szose 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Kubuś50/125 napisał:

2006 rok, to on się chyba do generalnego remontu już nadaje 😕 Mam takie mniemanie że motocykle enduro zużywają się bardzo szybko, szczerze to obawiał bym się kupić 14 letnie enduro. No chyba że źle rozumuję to proszę mnie wyprowadzić z błędu.

Edytowane przez Damianos1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

84496278_2949089885210441_26243382933234

Mam w garażu dwie CRF250, L i Rally. Genialne sprzęty. Lkę kupiliśmy dla mojej kobietki ale jak podebrałem jej ten sprzęcik parę razy, to opyliłem DRZetę i kupiłem Rally. Od października zrobiłem 3 tysie na niej odkrywając nieznane w niby znanych okolicach. Serwis jest tani i niewymagający w tych motocyklach bo tak naprawdę, to takie osiołki a nie wyczyn liczony w motogodzinach. Parametry szału nie robią ale poza głównymi drogami sama frajda. Osobiście polecam.

ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-...,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YT jest pełen filmów z tymi motocyklami. Moja ulubiona seria:

Honda CRF 250 Rally - 22 days - 11 countries

Do OFFowej turystyki rewelacja, chociaż można też bardziej ambitnie. 🙂

ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-...,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...