Skocz do zawartości

Eliminator opóźnienia zapłonu Suzuki Gsxr 600 k4/2004


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam Suzuki Gsxr 600 k4/2004 chciałbym zamontować w nim eliminator opóźnienia zapłonu

Montował ktoś to u  siebie? Są naprawdę odczuwalne jakieś różnice? Ponoć jest to nieszkodliwe dla silnika ale może ktoś zna jakieś negatywne skutki zamontowania tego? A i jeszcze jedno znalazłem takie za 100zł jak i zarówno za 300 i 400 może ktoś wie czym się różnia?

Edytowane przez jeszua
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przykładzie b12,5 :

-różnica jest odczuwalna, choć nie kosmiczna, na pierwszych trzech biegach.

-nie słyszałem o żadnych ubocznych skutkach dla silnika, przynajmniej przez pierwsze parę tysi km nic się nie wysrało.

-przestaje działać (nie rozumiem, dlaczego-nie wnikałem) wyświetlacz biegów w zegarach.

Obserwacje czyjeś, nie własne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Kubuś50/125 napisał:

jeszcze jedno znalazłem takie za 100zł jak i zarówno za 300 i 400 może ktoś wie czym się różnia?

 

8 minut temu, grizzli napisał:

przestaje działać (nie rozumiem, dlaczego-nie wnikałem) wyświetlacz biegów w zegarach.

Właśnie na tym polegają różnice . Te droższe powinny nie dawać efektu gaśnięcia wyświetlacza biegów

5 minut temu, Kubuś50/125 napisał:

I jak to zainstalować? Tzn do czego to się podpina?

Znając życie pod wajchę od biegów a konkretniej pod jej wiązkę )  i jakoś pod ECU ale bardziej obstawiam że to zależy od konkretnej wersji

 

15 minut temu, grizzli napisał:

nie słyszałem o żadnych ubocznych skutkach dla silnika, przynajmniej przez pierwsze parę tysi km nic się nie wysrało.

Nie może być żadnych ubocznych skutków dla silnika ponieważ to tylko powoduje oddławienie pierwszych trzech biegów i silnik wtedy rozwija pełną moc właśnie na tych pierwszych biegach podobnie jak na pozostałych trzech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, kiler napisał:

 

Właśnie na tym polegają różnice . Te droższe powinny nie dawać efektu gaśnięcia wyświetlacza biegów

 

U mnie to bez znaczenia ponieważ w moim  jeszcze nie montowano oryginalnie wyświetlacza biegów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest zaden tuning tylko usuniecie fabrycznej nieudolnej blokady producenta.

Silnik sie oddławia, lepiej ciagnie od dołu i znikaja szarpniecia. Negatywów brak.

No chyba ze ktos ma fabryczny wyświetlacz to po zapieciu dowolnego biegu cały czas pokazuje 5-tkę.

U mnie TRE siedzi juz z dobre 7-8 lat - najlepiej wydane 100zł 😁

Podnosisz bak rozpinasz jedną kostkę wpinasz w nią obustronnie TRE i cieszysz sie nową kulturą pracy silnika - bez szarpnięc, czysto i zdecydowanie a zarazem płynnie oddawana moc.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego sie nie wyłacza!

Nawet w deszcz motocykl jest bardziej bezpieczny bo nie szarpie i gaz jest bardziej dozowalny.

A wyłacznik to same kłopoty - nie jest odporny na zalania a kabel potrafi sie przegrzac, oderwac od wyłacznika itp

Bierz zwykły. Mam go juz kilka lat i działa super. Kumple tez na nim śmigają. A widzę że dalej jest sprzedawny przez tego samego goscia w niezmienionej sprawdzonej formie.

Także bierz ten czarny podstawowy za 99zeta który nie ma żadnych wystajacych kabelków gdzie wtyczki są zatopione przelotowo i będzie Pan zadowolony 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz suzuki i nie testowałeś TRE to nie zrozumiesz 🙂

Ale postaram sie wytłumaczyć: wjeżdżaszeżdżasz sobie Hayką w deszcz na rondo np na 2 biegu dodajesz, dodajesz gaz a ten gaz jest jak nie na lince tylko jak na gumce od majtek. Otóż silnik wysokoobrotowy z opóźnionym zapłonem owszem jest słabszy a jest też bardzo niestabilny, mało precyzyjny a do tego efektem powyższych potrafi mu się czknąć/szarpnąć.

Po odblokowaniu silnik jest mocniejszy ale kultura pracy sie poprawia a dozowalnośc jest płynna. Dlatego dla kogoś kto dobrze zna swój motocykl taki motocykl jest dużo bardziej bezpieczny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, MłodyWilk22 napisał:

Jak nie masz suzuki i nie testowałeś TRE to nie zrozumiesz 🙂

Ale postaram sie wytłumaczyć: wjeżdżaszeżdżasz sobie Hayką w deszcz na rondo np na 2 biegu dodajesz, dodajesz gaz a ten gaz jest jak nie na lince tylko jak na gumce od majtek. Otóż silnik wysokoobrotowy z opóźnionym zapłonem owszem jest słabszy a jest też bardzo niestabilny, mało precyzyjny a do tego efektem powyższych potrafi mu się czknąć/szarpnąć.

Po odblokowaniu silnik jest mocniejszy ale kultura pracy sie poprawia a dozowalnośc jest płynna. Dlatego dla kogoś kto dobrze zna swój motocykl taki motocykl jest dużo bardziej bezpieczny.

 

 

Testowałeś TRE tylko na swojej Hayce, czy również na innych moto. Inne suzuki też szarpią i czkają bez eliminatora i są bardzo niestabilne i mało dozowalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każde Suzuki na wtrysku dławione jest przez producenta w identyczny sposób, wiec zachowanie będzie podobne.

Testowałem TRE też na innej Hayce na GSXR1000 oraz na SV1000, ale jeśli chodzi o szarpanie to moim zdaniem na modelach SV robi to największa robotę.

Poprawienie reakcji na gaz i zwiekszenie płynności porównywalne

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, MłodyWilk22 napisał:

Każde Suzuki na wtrysku dławione jest przez producenta w identyczny sposób, wiec zachowanie będzie podobne.

Testowałem TRE też na innej Hayce na GSXR1000 oraz na SV1000, ale jeśli chodzi o szarpanie to moim zdaniem na modelach SV robi to największa robotę.

Poprawienie reakcji na gaz i zwiekszenie płynności porównywalne

 

No dobra, mam bandziora 1250 k10. Bez TRE. Żadnego szarpania nie czuję. Odwijam z dołu i idzie bez zająknięcia. Założe TRE i zdam relację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...