Jump to content
Sign in to follow this  
szarik999

Pytanie o niezawodność i korozje

Recommended Posts

Witam . Zastanawiam sie nad kupnem motocykla ( CB 1000r+ , MT09 , Xdiavel  S) . Bede tym jezdził do pracy , czasem gdzieś dalej . Na necie pełno jest testów tego sprzetu . Jednak na temat awaryjności i odporności na korozje jest już słabo . Raczej bede hciał to na kilka lat kupic wiec awaryjnośc i odporność na korozje jest istotna . Niechciał bym żeby moja kupa pieniedzy za 4 lata zamieniła sie w kupe części lub kupę rdzy . Proszę o opinie . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie bardzo rozumiem.. Chcesz kupic JUZ rudy motocykl, czy po prostu boisz sie ze Ty go doprowadzisz do takiego stanu..? sa preparaty antykorozyjne, ale ogolnie zalezy jak bedziesz o to dbal, bo jesli pojawia sie jakies ogniska korozji i nic z tym nie zrobisz lub pozostawisz na pastwe czynnikow atmosferycznych.. to wiadomo co sie stanie, ale druga sprawa, ze w duzej mierze wykorzystuje sie juz gorsze jakosciowo metale do produkcji, wiec czesto proces korodowania nabiera mocy urzedowej znacznie szybciej niz powinien..


Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od tego że przejedziesz w deszczu korozja się tak szybko nie pojawi. Gorzej jak będzie to wczesną wiosną kiedy jest jeszcze dużo soli na drodze bądź jeżeli chcesz przechowywać w jakiś warunkach o dużej wilgotności, chociaż i z tym można sobie poradzić. Nie wiem jak w przypadku tych motocykli ale najlepiej w takim wypadku coś z aluminiową ramą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Po soli nie mam zamiaru jezdzić ale przechowywanie to raczej w wilgotnym  . Motor to nie sama rama ale i mnostwo różnych pierdułek i śrubek z kturych każda może zacząć korodować . Po prostu hce tego uniknąć . Mam swoją liste życzeń ( cb1000r+ , mt09 , xdiavel , s1000r ) i jeśli któraś pozycja jest słaba pod względem korozji i niezawodności to mogę ja przesunąć na dalszą pozycje na swojej liście. Jak kupię to poto żeby urzywać a nie walczyć z korozją lub awariami . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

mowa o nowym moto ?\

 


Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba max kilkuletnim skoro mt09 jest wymienione. 

Moj Gixxer ma 17 lat i sladu rdzy wiec kolega sie martwi mocno na wyrost. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tą korozją...??? 80% nowoczesnych motocykli,również i sportów z lat 90, jest w głównej mierze wykonana ze stopów aluminium a reszta z plastiku.

Stalowy masz bak, łańcuch,zębatki..no i części w środku silnika,które pływają w oleju....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samotny aluminium tez ulega korozji 🙂 Poza tym jakość materiałów wykorzystanych do produkcji lub/i ich obróbka w nowych motocyklach jest coraz gorsza (tak jak w innych gałęziach przemysłu motoryzacyjnego) więc poprostu niszczeją szybciej. Co do niezawodności to nie wiem dlaczego, ale ducati przestawiłbym na koniec twojej listy. 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, goall89 napisał:

chyba max kilkuletnim skoro mt09 jest wymienione. 

Moj Gixxer ma 17 lat i sladu rdzy wiec kolega sie martwi mocno na wyrost. 

Sasiad ma gixxa k4 i caly czas stoi pod chmurka. Na zime  przykrywa plandeka.. i wyglda nadal naprawde dobrze. 


Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Share this post


Link to post
Share on other sites

A moze zalozyciel tematu ma parking pod rynna, 😉 stad obawy..


Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza

Share this post


Link to post
Share on other sites

mieszkam w UK

Motor żony jest skorodowany ( yamaha ybr custom 2011 ) .Taki już byl w chwili zakupu .Troche z ryża tam walczyłem i jest lepiej no ale kupując motor nowy/ kilkulatni wole dokonać właściwego wyboru niż potem sie stresować . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konrad cos wyzej 'przewidzial' 🙂 W UK klimat jest jaki jest, wiec niestety trzeba sie z tym oswoic skoro zdecydowalo sie tam BYC.

Korozji nie unikniesz, tym bardziej jesli wspomniales, ze bedziesz go przechowywal w wilgotnym miejscu. Jak kupisz to rozbierz, zakonserwuj co sie da i z grzywki..


Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety, w UK nawet Honda (Transapl) parkowana pod chmurką zacznie rudzieć, wiem z doświadczenia.

Szukaj garażu, może council ma wolne w Twojej okolicy? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aplikowalem 2 lata temu do councilu o garaż . Jestem w kolejce . Jeszcze 20 lat i dostane . Tak wiec jak widać potrzebuje mało korodujące urządzenie . Orientuje sie ktoś ktury z wymienionych bedzie najlepszy pod wzgledem niezawodnosci / nie korodowania ?

Edited by szarik999

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...