Skocz do zawartości

Źle pracujące teleskopy w CBR600RR 2007r.


samolot
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po wymianie u mechanika uszczelniaczy w przednich teleskopach oraz oleju zawieszenie nie pracuje niestety prawidłowo. Na standardowym ustawieniu bardzo miękkie jest dobicie jak i odbicie. Po dokręceniu odbicia o 1/4 obrotu od maksymalnego zakrecenia, a dobicia o 2 obroty jako tako da się jechać. Nadal odbicie jest jednak zbyt szybkie. Opona przednia wyząbkiwała się. Motocykl wali się przy małych prędkościach do wewnątrz zakrętu.Co moglo pójść nie tak?

1. Mechanik źle złożył teleskopy

2. Nalał nie tego oleju co mu dałem

3. Nalał za mało oleju tego co mu dałem

4. Punk 2 i 3 razem wzięte

 

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

 

 

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą był na 99% fabryczny jeszcze olej Showa/Honda 10W. I zamiennik takiego oleju o bardzo zbliżonych parametrach zakupiłem.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze w moim motocyklu wytrzymały 25tys.km i wtedy razem z nimi został wymieniony olej. Myślę że był zalany tam jeszcze oryginalny olej bo motocykliści raczej nie wymieniają oleju w teleskopach co jakiś czas (chociaż powinni maksymalnie co 20 tys.km), tylko jak puszczą uszczelniacze.
Do doboru zamiennika oleju dysponowałem jakąś inną tabelką. Wedlug niej olejowi Hondy 10W odpowiadał olej MOTOREX 7,5W. Z tabelki jaką podałeś natomiast wynika, że ten olej ma zupełnie inną lepkość przy 40stopniach niż olej fabryczny. 29 zamiast 35! A najbardziej zbliżony, łatwo dostępny jest Motul 10W syntetyk i taki też obecnie zakupiłem.
Co do wymiany oleju, to czy konieczne będzie rozebranie w mak przednich teleskopów, czy można zlać stary olej przez górny korek -po wymontowaniu lag z motocykla?
Jak dobrać się do wykrecenia lag z mojego motocykla? Czy da się to zrobić bez zdejmowania "plastików"? Dostęp jest kiepski. Nasadowym kluczem nie ma miejsca, a oczkowym jest bardzo mały zakres ruchu.
Do takiej operacji potrzebuje koniecznie podnośnika pod główkę ramy, bo podkładanie desek pod miskę olejową może się źle skończyć. Dobrze myślę?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, samolot napisał:


Jak dobrać się do wykrecenia lag z mojego motocykla? Czy da się to zrobić bez zdejmowania "plastików"? Dostęp jest kiepski. Nasadowym kluczem nie ma miejsca, a oczkowym jest bardzo mały zakres ruchu.
Do takiej operacji potrzebuje koniecznie podnośnika pod główkę ramy, bo podkładanie desek pod miskę olejową może się źle skończyć. Dobrze myślę?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
 

W żadnym moim motocyklu do wykręcenia lag nigdy nie zdejmowałem owiewek. Nie wiem jak w nowych modelach,ale w starych japońcach jest to prosta operacja do zrobienia.Wystarczy zluzowac śruby na połce dolnej i górnej i lagi ładnie wychodzą.WIadomo ,wcześniej trzeba odkręcić koło,zaciski,czasami klamki(zależy od motocykla). Co do podniesienia....Ja od zawsze używam podnośnika samochodowegoz deseczką drewnianą i podnoszę pod kolektorem przed miejscem gdzie jest łączenie rur 4 w 1.,Pod tylne koło dajesz stojak motocyklowy i wszystko jest stabilne,nie ma prawa się przewrócić,chyba,że ktoś to zrobi umyślnie.. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o samo uniesienie motocykla, to można to zrobić i przez kolektor i przez miskę.
Natomiast jeśli chodzi o samą wymianę oleju, to właściwie nie trzeba nawet wyjmować lag z motocykla. Ściągasz przednie koło oraz błotnik, luzujesz zaciski lag w górnej półce, odkręcasz i demontujesz korki lag, wyjmujesz górą co się da, podstawiasz pojemnik na olej pod lagi, odkręcasz dolne imbusy, wyjmujesz górą całą resztę i wyciskasz z niej olej. Składanie w odwrotnej kolejności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A czy po wymianie oleju w teleskopach na odpowiedni potrzeba będzie wymiana lekko wyząbkowanej opony? Czy przy prawidłowo funkcjonujacym teleskopie taka opona "dopracuje się do dobrego"? W obecnej chwili motocykl przy parkingowych prędkościach szarpie delikatnie kierownicą do wewnątrz zakretu. Chciałbym być ekologiczny i w miarę potrzeby nie wyrzucać w połowie zużytej opony. Z drugiej strony nie zamierzam oszczędzać na komforcie i bezpieczeństwie jazdy.

 

 

 

 

 

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie pkt. 1 co może również oznaczać 2 i 3. Zlewaj olej do czystego pojemnika tak byś mógł później orientacyjnie chociaż zmierzyć jego ilość.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...