Jump to content
Karolus

Motocykl torowy- jaki olej, płyn hamulcowy,chłodniczy i do lag

Recommended Posts

Oczywiście że nie. Ja się z motocyklami torowymi nie pieszcze i co najważniejsze dbam o planetę. Wylewać dobry olej? W matkę ziemię? 

  • Like 2

Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

No a jaki problem żeby wlać dobry olej z powrotem :).

Nigdy nie zapomnę jak 3 lata temu kupiłem SV 650, do wymiany był czujnik temperatury więc zlałem płyn chłodniczy, wymieniłem czujnik, zalałem nowy i... uszczelniacze pompy się wysrały bo postały trochę na sucho. Jeśli dobrze pamiętam to za 10 albo 11 razem udało się złożyć tak żeby nie ciekło, pomimo nowych uszczelniaczy. A tam trzeba zlać olej żeby wymontować pompę. No chyba tylko debil lałby nowy olej z bańki za każdym razem 😄.

P.S. sprzedałem to ścierwo od razu póki było sprawne 🤮


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, ernestZL napisał:

Wylewać dobry olej?

13 godzin temu, Limo napisał:

No a jaki problem żeby wlać dobry olej z powrotem :).

 

 

Po czym twierdzicie, że jest dobry?

Ciekawe dlaczego teamy sportowe zmieniają "dobry" olej po każdych zawodach.

 

Sprzęt eksploatowany ekstremalnie wymaga większej troski, znacznie większej. Oszczędzanie na oleju jest bez sensu kompletnie.


Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Tommo napisał:

Po czym twierdzicie, że jest dobry?

Ciekawe dlaczego teamy sportowe zmieniają "dobry" olej po każdych zawodach.

 

To ja zapytam z kolei dlaczego miałby być niedobry?
Pracował w zakresie temperatur w jakich ma pracować, nie dostało się do niego paliwo, woda, nie przegrzany...i po 1000 km nie stracił swoich dodatków.
Co z nim takiego ma być nie tak?
Fakt, że teamy sportowe go zmieniają nie jest żadnym odnośnikiem, ich stać to zmieniają. Zapewne rzucają go na mikroskop aby sprawdzić zawartość opiłków czy silnik się nie kończy. 

 Poza tym oleje dla teamów mają się zapewne nijak do tych sklepowych. To jak reklama skody fabii...kup sobie fabię bo wygrała rajd WRC.


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, _Monter_ napisał:

To ja zapytam z kolei dlaczego miałby być niedobry?
Pracował w zakresie temperatur w jakich ma pracować, nie dostało się do niego paliwo, woda, nie przegrzany...i po 1000 km nie stracił swoich dodatków.
Co z nim takiego ma być nie tak?

po 4x duży tor i jakieś 12x karting...ja bym nie był tak optymistycznie nastawiony. Tor to ekstremum eksploatacyjne. Temperatura oleju rośnie znacznie, jeździsz na bogatej mieszance, sporo paliwa spływa do miski, odkłada się dużo syfu ze spalania itd. Biorąc po uwagę to że olej jest śmiesznie tani w porównaniu do np. opon, paliwa nie wspominając o ryzyku uszkodzenia silnika, wlewanie używanego oleju do silnika na tor jest kuriozalne dla mnie. Nigdy bym na to nie wpadł.

 


Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawi mnie jaka jest roznica miedzy duzym torem a kartingiem.?!

na szybkim torze “przewiew” silnika jest wiekszy. Na kartingu predkosci sa sporo mniejsze ale obroty i eksloatacja chyba nie koniecznie.. 

czy sie myle?


Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Share this post


Link to post
Share on other sites

teamy wyścigowe zmieniają olej bo silniki przez nich używane są  zupełnie inne niż silniki które są w seryjnych motocyklach

oleje również są zupełnie

Chodzi im wyłącznie o zapewnienie jak najmniejszych oporów tarcia a kwestia trwałości jest marginalna

My w naszych seryjnych motocyklach  używamy seryjnych olejów które są pewnym kompromisem jeśli chodzi o gęstość lepkość itp (przecież nie używamy innego oleju  oleju kiedy jest + 30 i powiedzmy nie wlewamy innego kiedy jest +13 a teamy wyścigowe już tak )

oczywiście napewno nie zaszkodzi wymienić go nawet co jedno okrążenie 😀 w każdym razie też nie pomoże

Ps. temperatura oleju jest dużo wyższa podczas jazdy w korkach niż na torze 😀

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, kiler napisał:

Ps. temperatura oleju jest dużo wyższa podczas jazdy w korkach niż na torze 😀

Dobrze że emotke wkleiłeś


Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie no nie robiłem tego z oszczędności. I tak 2 bańki stały na regale w garażu. Zwyczajnie nie lubię wyrzucać dobrej rzeczy. Tak już mnie nauczyli rodzice 🙂 olej był czysty, bez przebarwień i pachniał praktycznie tak samo jak ten z butelki. Opilków bardzo mało. 

Swoją drogą to jest to patent od jednego z lepszych mechaników od motocykli które jeżdżą po torach 🙂 bardzo znane i cenione nazwisko a znam faceta od 15 letniego smarka. 

Co do temperatury oleju to mam taki czujnik w zx10r i faktycznie łapie wyższe temperatury w korku niż na torze. W aucie było odwrotnie. Olej po kilku okrążeniach na silesii złapał takiej temp że musiałem zjechać bo zaraz bym nie miał ciśnienia. 

Różnie to bywa. Może słaby olej, może zła lepkość. Nie znam się. 

Edited by ernestZL

Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę, że się niezła dyskusja wywiązała. Mam nadzieję, że kolejny temat, który rzucę, nie będzie aż tak palący 😉
Żeby nie robić niepotrzebnego spamu- jakie klocki na tor? Chciałbym coś, co nie zje tarczy w pięć minut, a samo wytrzyma trochę więcej niż dwa trackdaye. 
Brembo SC wydają się sensowne i nie mają bardzo zaporowej ceny, ale podobno kończą się po paru wypadach na tor. Ma ktoś z nimi doświadczenie? To musi być reguła w tym sporcie czy da się kupić coś, co sensownie hamuje, a jednocześnie nie nadaje się na szrot po kilku weekendach?

ps. Brembo z oficjalnego źródła więc kwestia podróbek odpada. 

Edited by Karolus

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli szukasz idealnego klocka - trwałego  super hamującego , nie zjadającego tarczy , za przystępną i nie zaporową cenę ??

Tylko w Erze

obserwuję sobie ten temat i po pytaniach jakie zadajesz wnioskuje że doświadczenie torowe masz ........ nikłe albo żadne

A przygotowujesz sprzeta na poziom ciut niżej od Rossiego

Jeśli  źle zrozumiałem Twoje wypowiedzi to sory - stawiam wirtualne piwo

A jeśli dobrze to  uwierz mi że klocki fabryczne lub normalne  dadzą rade spokojnie do nauki , olej "drogowy" również a i w lagach nie musisz stosować jakiś super racingowych olejów

ps. Może Ciebie to zaszokuje ale płyn chłodzący bez względu na to czy nazywa się jfhfgskdnvbnt made in china czy super hiper racing GP w takim wypadku również da sobie radę

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu Kiler ma racje.

wszystko wg zalecen producenta!!!

wszystkie plyny tak jak w ksiazce serwisowej!

klocki sbs robia robote..

 

jak troche pojezdzisz to zauwazysz sam co Ci przeszkadza a co jest ok.

Twoje moto to zaden bolid ktory trzeba specjalnie pielegnowac!!

  • Like 1

Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma niestety informacji o klockach w serwisówce, ale prawdopodobnie były Nissiny fabrycznie. Seria ST da radę? (NISSIN 245ST) Zdarzają się podróbki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...