Jump to content
Karolus

Motocykl torowy- jaki olej, płyn hamulcowy,chłodniczy i do lag

Recommended Posts

Cześć,

Temat wydaje się dość popularny i wałkowany wiele razy, a jednak szukajka nie znalazła nic konkretnego.

Pacjentem jest CBR600RR z 2003 roku, przygotowana wstępnie na tor. O przebiegu lepiej nie dyskutujmy, bo licznik pokazuje 25000km. 

Do rzeczy- będę przed sezonem wymieniał komplet płynów i im więcej czytam tym mniej wiem. Początkowo planowałem pójść full Motul, ale z opinii można wyczytać, że niektórzy narzekają na jakość.

Olej silnikowy- myślałem nad motulem 300V, ale podobno bardzo szybko traci właściwości, poza tym full syntetyk do nastoletniego motocykla chyba nie jest najlepszym pomysłem? Ewentualnie 7100/5100?

Sensowny wydaje się Liqui Moly Racing Półsyntetyczny. Jakie są Wasze doświadczenia z olejem w starszych torówkach?

Płyn hamulcowy- z opinii sensownie wypada Motul RBF600/660. Cena dość wysoka jak na płyn, ale jeśli jest jej wart, to chyba zainwestuję. Jakieś alternatywy czy może ten będzie okej?

Płyn chłodniczy- tutaj duży dylemat. Wiele osób mówi o wodzie destylowanej, żeby po glebie nie zanieczyszczać toru. Z drugiej strony są płyny po 30zł za litr o temperaturach wrzenia w 135*C.

Olej do lag- przed sezonem czeka mnie uszczelnienie, warto od razu wymienić na coś sensownego. Niestety internet niewiele pomaga. Co wybrać, jak często trzeba wymieniać?

Pozdrawiam.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest tu kilka osob ktore toruja juz jakis czas.

ja nie ale kilka rzeczy moge napisac, a co;)

olej. Taki jaki zaleca producent, full sysntetyk.

300v to fajny olej ale ma dwa minusy.

cena i koniecznosc czestej wymiany.  W sumia kazdy olej mocno eksploatowany trzeba czesto wymianiac.

generalnie 300v dwa dni speed day i zlewka. 
 

plyn hamulcowy taki jaki jest dedykowany do Twojej pompy hamulcowej. 
masz na wieczku zbiornika. Mozna pokusic sie onlepsza marke i wydac wiecej kasy ale ... mysle ze nie jest to potrzebne.

 

zawieszenie? Tu bez modow. Olej dokladnie taki jaki zaleca producent.

wazne jest odpowiednie dobranie sprezyny do wagi i ustawienie zawieszenia...

 


Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Croowab napisał:

300v to fajny olej ale ma dwa minusy.

cena i koniecznosc czestej wymiany.  W sumia kazdy olej mocno eksploatowany trzeba czesto wymianiac.

generalnie 300v dwa dni speed day i zlewka. 

 

? co się z nim stanie po dwóch speed day'ach? czyli generalnie po ok. 650km?

Karolus - rozumiem, że dopiero zaczynasz z torowaniem?

-oliwa w specyfikacji zalecanej przez producenta, nie bój się lać syntetyka jeśli Cię stać, jeśli już uparłeś się na motula to 7100 syntetyk spokojnie da radę.

-płyn hamulcowy - nie musisz iść od razu w RBF-a, spróbuj DOT 5.1 pewnej firmy

-płyn chłodniczy - woda na zawody i imprezy na których tego wymagają, normalnie standardowy płyn chodzący. temperatura wrzenia płynu 135st. do niczego Ci nie jest potrzebna. jeżeli układ chodzenia w Twoim motocyklu jest sprawny to bez problemu na torze da radę utrzymywać temperaturę w okolicach 100st. C. no chyba, że coś jest nie halo z układem chłodzenia - tyle, że wtedy należy zająć się usunięciem problemu. woda ma jeden zasadniczy minus - na zimę trzeba pamiętać o zlaniu z układu jeżeli trzymasz go w nieogrzewanym garażu

-olej do zawiechy ... w specyfikacji zalecanej przez producenta :P, ja leję zazwyczaj motula a czasem zdarzało się np. silkolene

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

300v to olej czysto “racingowy” i wg opini szybko traci swoje wslasciwosci..

 


Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wręcz bardzo szybko... Raz zastosowałem... I to był pierwszy raz i ostatni... To w sumie dwa razy... 


"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, Rura_ napisał:

Wręcz bardzo szybko... Raz zastosowałem... I to był pierwszy raz i ostatni... To w sumie dwa razy... 

 

48 minut temu, Croowab napisał:

300v to olej czysto “racingowy” i wg opini szybko traci swoje wslasciwosci..

 

A jakieś konkrety

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo motul to syf, piszę to od lat 🙂


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, Limo napisał:

Bo motul to syf, piszę to od lat 🙂

Super, jeden konkret już jest. A kolejne? 😀

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do usług 😄


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo motul to syf... Ale z potężną reklamą... I się na to łapią jelenie... 

Jeden wyjazd na SD (fakt dwudniowy) i Strit Trypel nagle postanowił pokazać, że może szarpać sprzęgłem (po powrocie z SD) i że mogą chu...o wchodzić biegi... Po powrocie jak najszybciej ten syf wysłałem i po zalaniu (teraz nie pamiętam LM, czy valvoline) przejeździł bez żadnych podobnych objawów do następnego SD.. I następny SD... I po następnym... I chyba że 4 koła na nim zrobiłem... 

Żebym wtedy tej oliwy (300V) nie dostał, to w życiu bym tego gów..a sam nie kupił i pieca bym tym nie zalał... 


"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi, chłopaki. 

Nie mam ciśnienia na Motula, a powtarzające się stale opinie też mnie zniechęcają. 7100 jest równie słaby co 300V? Jeśli tak, to w co celować? Niech będzie full syntetyk. 

 

Dot 5.1 od K2 może być do hamulców?

Edited by Karolus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motul 300v to dobry olej, ale jak kazdy racingowy olej wymaga czestej wymiany. Stosowanie go do drogowej jazdy mija sie z celem..

generalnie uwazam, ze kazdy olej jest dobry onile zgadza siebze specyfikacja producenta i jest odpowiednio zmieniany i jest full synt

troche podobnie jak z oponami.  Kupic racewe opony i narEkac ze szybko sie koncza.. 

plyn hamulcowy zmieniam co roku.. a jezdze malo. Chwila pracy. Wazne aby byl swiezy.

 


Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1 godzinę temu, Rura_ napisał:

Bo motul to syf... Ale z potężną reklamą... I się na to łapią jelenie... 

W pierwszej kolejności oleje dzielą się na oryginalne oraz podróby. Jak mamy pewność, że oliwa jest oryginalna to dopiero można dyskutować nad jej przydatnością do naszego moto.

Motul był / jest często podrabiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minut temu, Croowab napisał:

Motul 300v to dobry olej, ale jak kazdy racingowy olej wymaga czestej wymiany. Stosowanie go do drogowej jazdy mija sie z celem..

generalnie uwazam, ze kazdy olej jest dobry onile zgadza siebze specyfikacja producenta i jest odpowiednio zmieniany i jest full synt

troche podobnie jak z oponami.  Kupic racewe opony i narEkac ze szybko sie koncza.. 

plyn hamulcowy zmieniam co roku.. a jezdze malo. Chwila pracy. Wazne aby byl swiezy.

 

ok - ale co konkretnie dzieje się z nim po 650km jazdy? zamienia się w wodę? czy w wino? 😉

osobiście dawno (niestety)na torze nie byłem, afryka jak i f3 były karcone na zwykłym półsyntetyku z larssona (jmc czy jakoś tak, kwestią nadrzędną przy zakupie były koszty 😛), rzadko kiedy idealnie wklejałem się idealnie w przebiegi "wymuszające" zmianę i nic się nie działo

stąd też trochę w głowie mi się nie mieści, że po kilkuset kilometrach pełen syntetyk za grube siano trzeba zlać - mam nadzieje, że po tysiącu km nie znika ciśnienie na panewkach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...