Jump to content
Pepper

Marzenia a rzeczywistość.

Recommended Posts

Czołem.

Postanowiłem założyć temat i podzielić się frustracją. Pojawiły się możliwości realizacji jednego z marzeń, którym jest Harley. Jest pewne spektrum modelowe, które leży w obszarze moich zainteresowań, tzn. nie jestem zafiksowany na konkretnym, bo podoba mi się kilka. Z różnych względów skupiam się jednak na Heritage Classic i touringach z naciskiem na RK Special.

Możliwości co do jazd są dość ograniczone, ale kilka jazd odbyłem i przeżywam kryzys bo mówiąc delikatnie srodze się zawiodłem. Najpierw poszedł Road Glide, który w swej absurdalności nawet mi się podobał. Nie zamierzam go kupić, ale chciałem spróbować touringa. Silnik M8 bardzo mi dopowiada, podoba mi się jakość wykończenia, nawet hamulce. Do miasta ten czołg się nie nadaje, ale nie do tego został stworzony. W trasie było fajnie, ale..."Mądry" pracownik salonu nie wpadł na pomysł, że jak się wsadza na sprzęt 2 osoby, to warto coś zrobić z zawieszeniem. Tył zatem dobijał niemiłosiernie i o komforcie, jakże zresztą legendarnym, w ogóle nie było mowy.

W ubiegłą sobotę natomiast postanowiłem spróbować softaila i tu niestety opcja była tylko na Fat Boya. Nie powiem, wygląda. Ale po 40 minutach jazdy w okolicach Wrocławia miałem dość. Tyłek bolał mnie tak, że zapomniałem zrobić pamiątkowe zdjęcie. Łapy zresztą też. Rezerwy zawieszenia, jak dla mnie są tam zerowe. Nie wybiera ani przód, ani tył.

O ile w pierwszym przypadku mogę domniemywać, że regulacja powinna zostać zrobiona pod kierowce i pasażera, w drugim czuję się jakbym od idola z młodości dostał po mordzie.

Pytanie zatem mam takie, czy Harleye nadają się tylko na dobre drogi czy o co chodzi?

Rozumiem, że taki np. Fat Boy może być stworzony do ostrzejszej jazdy, żeby być power cruiserem, ale sprzęty do ostrzejszej jazdy też mają zawieszenie, które coś tam robi a tutaj...ech...

Pytanie mam zatem, czy HD jest sprzętem tylko na dobre drogi i po prostu trzeba mieć stworzoną do niego dupę, czy może modele testowane przez mnie to porażka? Gdzie ten komfort?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi się wydaje, że jak poszukujesz komfortu to lepsze będzie BMW i jego ESA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW to nie Harley. A generalnie po motocyklu klasy touring spodziewałbym się, ze nie będzie to komfortowa porażka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harley to harley, a nie motocykl. Motocykle klasy touring to zupełnie inna bajka jak harley klasy touring. To jak od sportstera oczekiwać, że zrobi czas na Poznaniu jak sportowy litr. Forma ponad funkcję wymaga poświęceń.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mówisz, ze aż tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowy Fat boy podoba mi się okrutnie. Ale wiem, że nie jeździ to w ogóle tak samo np. Breakout. Typowy lanserski sprzęt żeby podjechać pod kawiarnię.

Najwygodniejsza będzie Elektra o ile lubisz kredensy na kołach.


Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Road glide szału nie zrobił. Ale jak mówiłem, zawias źle ustawiony. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale glide ma krótszy skok tylnego zawieszenia, jest mniej komfortowy i to wyraźnie. 


Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie żebym odradzał, bo Road Glide jest przepiękny, ale poczytajcie o problemach silnika m8..

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 13.09.2019 o 17:52, Tommo napisał:

Ale glide ma krótszy skok tylnego zawieszenia, jest mniej komfortowy i to wyraźnie. 

Względem którego? 

W dniu 13.09.2019 o 18:53, przemek96 napisał:

Ja nie żebym odradzał, bo Road Glide jest przepiękny, ale poczytajcie o problemach silnika m8..

Coś tam było, ale 2 rok produkcji mija i podobno co mieli naprawić, naprawili. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chcesz komfortu i dobrego zawieszenia to celuj w electrę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Pepper napisał:

Względem którego?

Miałem na myśli Road Glide Special względem Ultra Limited. Info z Liberatora.


Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, lech N napisał:

Jeśli chcesz komfortu i dobrego zawieszenia to celuj w electrę.

To jest właśnie to, czego bardzo nie chciałem usłyszeć. Jeszcze baggera jakiegoś to owszem, ale kredens to jeszcze nie moja bajka.

12 godzin temu, Tommo napisał:

Miałem na myśli Road Glide Special względem Ultra Limited. Info z Liberatora.

No właśnie...Mnie ten special jara najbardziej. I Heritage...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpowiedź jest prosta, jak chcesz Harleya to kup Harleya, jak chcesz tyrystyka to nie kupuj Harleya,  proste 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...