Skocz do zawartości

Xj600 nie odpala po przebudowie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Państwa,
przejrzałem forum, ale nie mogłem znaleźć odpowiedzi na mój problem, a nawet moje problemy konkretnie :/
Przerabiałem swoją XJ600 1993 projekt już prawie skończony- cała wiązka na nowo zaizolowana itp. i jest problem, a nawet więcej niż jeden:
1. Nie chce odpalić
2. Kontrolki, które przeniosłem na lampę się nie świecą
3. Lewy przód kierunek nie działa
Wszystko wygląda jak na zdjęciach. 
Ad.1. Nie kręci, nic a nic. Jakby prądu nie miała- mam roczny akumulator, który na czas projektu był w domu i raz w miesiącu ładowałem go do oporu. Proszę Was bardzo o pomoc co mogę przejrzeć, żeby kręcił- był rozłożony totalnie (oprócz silnika), ale kostki sobie pooznaczałem, więc nie ma możliwości żebym coś źle złączył :/ , jedyna rzecz jakiej nie wsadziłem to kostka z kablem do czujnika stopki bocznej, bo stwierdziłem że tego nie potrzebuję, czy może być to powodem?
Ad.2. Żarówki założyłem ledowe i gdy są włączone długie światła i przekręcam kluczyk, to miga mi chwilowo tylko zielona (luz) i Niebieska (długich świateł). Normalnie przy włączeniu długich kontrolka nie świeci się niestety, a po przekręceniu kluczyka na ON luz również się nie podświetla :/
Ad.3. Ogólnie kierunki (ledowe) mi świecą i trzeszczą- prawa strona przód i tył, lewa tylko tył (z przodu nie działa- może to być zwykle uszkodzony kierunek) to że świecą, stale, a nie mrygają to zapewne przerywacz, który jeszcze nie został zmieniony na ledowy- czekam na paczkę. Jednak kontrolki kierunków również mi nie świecą, czy może to też być spowodowane tym przerywaczem ?
Bardzo Was proszę o pomoc, już się prawie witam z gąską, sezon w pełni a ja nadal w garażu :/
Z góry dzięki za sugestie i rady :)
https://ibb.co/Fq8N2PL
https://ibb.co/ZMvJNPJ
https://ibb.co/9Ntvz05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, tak właśnie sobie myślałem że jak kostki nie podpialem nawet to wychodzi jakby stałe była rozłożona... 😕 niestety w garażu będę w przyszłym tygodniu z powodu pracy, to wtedy będę rzezbil dalej 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra,

udało mi się zdezaktywować czujnik stopki bocznej.

Kierunkowskaz przedni naprawiony- działa, bo podłączyłem nowy przerywacz i kierunkowskazy wszystkie działają i mrygają jak powinny.

Niestety nadal mam problem z odpaleniem motocykla. Próbowałem wszystkiego, wszystkie kostki podłączone i nie chce zakręcić nawet. Jedynie nagrzewa się ta część (link)- jestem dość laikiem, ale rozrusznik jest podłączony- i nie nagrzewa się, nie cyka nawet (gdyby nie było prądu w aku)- tylko ta część ze zdjęcia i nagrzewa się gdy włączę światła :/ Nie wiem, którędy może jeszcze płynąć prąd i dokąd aby to zbadać

https://ibb.co/s91MKD4

Proszę bardzo o pomoc i kierunek szukania możliwego powodu usterki. Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, jutro spróbuję bo będę na garazu. A orientuje się Pan może jak to powinno wyglądać właśnie na rozruszniku po kolei? 

Bo mam tam taka podkładkę niemetalowa, dwie nakretki 8 no i ten konektor od przekaźnika rozrusznika, jak powinno to być od dolu skręcone? Może na tym polu dałem d... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.08.2019 o 16:30, jonaszko napisał:

Zdejmij tę gumową osłonę.pod nia masz dwie sruby chyba 8 mm. Zewrzyj je, rozrusznik powinien zakręcić. Jeżeli tak, to sprawdz czy na kabelku z konektore pojawia się napiecie kiedy trzymasz starter. Jezeli tak to ten przekaznik jest do wymiany

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
 

I kłopot jest nadal niestety:/ gdy zwrlem te dwie nakretki to nic, po podłączeniu przewodu od przekaźnika zapłonu też nic:/ gdy podłączam przewody z żarówka pod przekaźnik rozrusznika po zdjęciu osłon gumowych żarówka się świeci czyli prąd tamtędy płynie. Przetarlem klemy, sprawdziłem starter przy kierownicy--jeden kabel był nadlamany to go ogarnalem i zaizolowalem. Nie mam pojęcia co może nie grac:( nic nie kręci, nie stuka nawet... Czy może to być spowodowane kontrolka i led które przeniosłem z panelu na lampę? 

W dniu 5.08.2019 o 16:30, jonaszko napisał:

Zdejmij tę gumową osłonę.pod nia masz dwie sruby chyba 8 mm. Zewrzyj je, rozrusznik powinien zakręcić. Jeżeli tak, to sprawdz czy na kabelku z konektore pojawia się napiecie kiedy trzymasz starter. Jezeli tak to ten przekaznik jest do wymiany

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
 

I kłopot jest nadal niestety:/ gdy zwrlem te dwie nakretki to nic, po podłączeniu przewodu od przekaźnika zapłonu też nic:/ gdy podłączam przewody z żarówka pod przekaźnik rozrusznika po zdjęciu osłon gumowych żarówka się świeci czyli prąd tamtędy płynie. Przetarlem klemy, sprawdziłem starter przy kierownicy--jeden kabel był nadlamany to go ogarnalem i zaizolowalem. Nie mam pojęcia co może nie grac:( nic nie kręci, nie stuka nawet... Czy może to być spowodowane kontrolka i led które przeniosłem z panelu na lampę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, przypadkiem styknalem te dwie śruby na przekaźniku

https://ibb.co/X4TZF7R

I kręci 🙂

Tylko kręci niezależnie czy zapłon jest włączony czy włączony ani czy jest kabelek z konektorem niebiesko-biały połączony czy nie:/. Ale już kręci coś, czyli w tym miejscu. Bardzo ale to bardzo proszę o pomoc 

 

Bo jak innym kablem podłączam kabelek niebiesko-biały z konektorem od przekaźnika do minusa w aku to też kreci

Edytowane przez Jesion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko na tym kabelku z konektorem który odchodzi od przekaźnika cały czas jest prąd tzn żarówka się świeci jak dam jeden przewód do konektora, a drugi do masy. Nieważne czy kręcę po zlaczeniu śrub na zapłonie czy bez. To w takim razie wina tego przekaźnika? Czy może być jeszcze problem na stronie wiazki od stacyjki lub starter? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ne tej śrubie masz plus  z aku bezposrenio więc normą jest, że jak zewrzesz to i bez zapłonu zakręci. Przekaźnik jest sterowany minusem wiec jak podłączysz masę na krótko do cewki to też bedzie kręcił...zastanawiam się jak z resztą przebudowy skoro nie znasz zasady działa przekaźnika rozrusznika. Z tego co piszesz to wszystko jest ok przy przekaźniku wie c rozbierz przełącznik zespolony bi sprawdź przycisk startera, przewody przedzwoń bo jeden z nich idzie własnie od przycisku do przekaźnika. Najlepiej ściągnij serwisówkę i schemat obejrzyj.  Jak miałeś czujnik kosy to mozliwe, ze miałeś lub masz czujnik klamki sprzęgła...to też moze byc powód.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie moto kupiłem kilka ładnych lat temu i to już był rzeźba dokonana przez poprzedniego właściciela któregoś z kolei bo była to eska z owiewka a ja kupiłem jak eNke gdy jeszcze mniej wiedzialem. Czujnik kosy był zrobiony w sposób następujący : oba kable były skręcone jakby cały czas była złożona żeby móc odpalić zawsze i tak też zrobiłem tylko skrocilem przewód, oba kable są skręcone i zaizolowane. Co mogę sprawdzić w czujniki sprzęgła, ewentualnie co mogłem źle zrobić z czujnikiem stopki bocznej? 

Schematy badalem, i tylko jest kłopot na tym niebiesko-białym:/ on idzie od przycisku startu ale też rozvieralem i nic nie jest odlutowane ani się nie styka z niczym innym

Edytowane przez Jesion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz miernik? Wiesz co to jest badanie ciągłości połączenia? Jeśli nie to znajdź moje posty i się dowiedz bo setny raz nie chce mi się pisać a wtedy powiem co masz zrobić....jeśli sam nie wpadniesz na to po przeczytaniu moich innych postów.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, jonaszko napisał:

Do sprawdzenia wystarczy ci żarówka. Jeden styk do plusa a drugi do tego kabelka od przycisku startera. Tj. minus. Powinna zaświecić w trakcie naciskania.

OK, zrobiłem ale świeci niezależnie czy zapłon włączony czy nie, czy wciska start czy nie:/ i też nieważne czy kluczyk jest na on czy na off

52 minuty temu, jonaszko napisał:

Do sprawdzenia wystarczy ci żarówka. Jeden styk do plusa a drugi do tego kabelka od przycisku startera. Tj. minus. Powinna zaświecić w trakcie naciskania.

OK, zrobiłem ale świeci niezależnie czy zapłon włączony czy nie, czy wciska start czy nie:/ i też nieważne czy kluczyk jest na on czy na off ale to jak jest jedno do minusa drugie do konektora od strony przekaźnika. 

 

A jak daje jeden do kabelka od startera a drugi do plusa to nic nie świeci 😕

Panowie, przepraszam za zamieszanie. Jak zwykle pierdóła zwykła. Wyczyscilem w starterze styki, rozkrecilem i zasniedzialo na maksa:D dzięki wielkie za pomoc i wspólne medrkowanie, trochę się nauczylem w razie czego 🙂 jak dokończę to wrzucę jak działa 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...