Jump to content
Sign in to follow this  
konrad1f

niezbędne narzędzia HD

Recommended Posts

proszę o porady w co należy się zaopatrzyć - chodzi mi podstawowe narzędzia do podstawowego "serwisu"

brać całe komplety czy wystarczą pojedyncze rozmiary kluczy? (może standardowo występują trzy lub cztery wymiary? 😄 )

nasadki 6ciokątne czy 12stokątne? czy nasadki typu splin są niezbędne do np. śrub mocujących przewody hamulcowe czy wystarczą 12stokątne nasadki?

mam nadzieje, że młotki kilogramowe nie będą kłóciły się z amerykańską materią? 😄

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasadki kup komplet 6katnych. Jest kilka rozmiarów które zalatwisz metrycznymi kluczami-chodzi mi o plaskie klucze. Młotek kilogramowy to chyba przesada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na pewno calowe nie musisz od razu kupować  firmowych nawet jak kupisz kpl. 6 kątnych ,kpl 12 kątnych i kpl ingusów nie wydasz na allegro więcej niż 100 pln

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, ja złożenia  i serwisowania swojego Sporciaka posiadam zakupione na Allegro komplet kluczy calowych płaskich, imbusów calowych , nasadki 6cio kątne calowe i zakupione w

supermarkecie komplet podstawowy kluczy torx, na całość nie wydałem więcej niż 150 pln, klucze specjalne tzn te do których nie dopasujesz calowych - stosujesz nasze metryczne ...

dostępne wszędzie  - i ot cały ambaras....

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki za porady

wstępnie zamówiłem z kluczy calowych komplet imbusów yato, nasadki 1/4 sześciokątne na listwie king tony, nasadki 1/2 dwunastokątne na listwie king tony i raczej kiepskie klucze płasko oczkowe bass

torxy podobno są takie same jak metryczne (tzn. podobno nie są ani metryczne, ani calowe :D) więc tu nie ma problemu

myślałem, że będzie trzeba kupować nasadki typu spline ale dwunastokątne nasadki calowe ogarniają śruby z łbami typu spline jakie widzę mocują przewody hamulcowe

13 godzin temu, lech N napisał:

 Młotek kilogramowy to chyba przesada.

to było z mojej strony trochę żartobliwe - chodziło mi o to czy młotek oznaczony w jednostce masy z układu SI będzie współpracował z amerykańską maszynerią - czy nie będzie konieczne kupowanie młotka oznaczonego wagą w uncjach czy też funtach 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ja kupiłem jednak cały zestaw calowy. Odkręcanie śrub kluczami metrycznym, bo "prawie" pasuje kończy się niekiedy rozwaleniem łba, w gorszym przypadku rozwaleniem gniazda na tyle że już zostaje tylko majzel ;). Przy tym nie wiem czy to reguła ale niestety część śrub w HD ma twardość plasteliny 😜... to jednak nie nudne Japońce 😉 ...... Ostatnio miałem u siebie Sportstera w którym widać było wszędzie ślady "oszczędności" na narzędziach.

Edited by Wertyder

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czy macie jakoś dobrany "zestaw podróżny"? tzn które klucze warto mieć przy sobie w trasie?

w sajdku wożę ze sobą prawie cały warsztat, w japoniach właściwie nic nie wożę ale jakiś odpowiednik fabrycznego zestawu japońca w sporciaku by się pewnie przydał 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...