Jump to content
Sign in to follow this  
Tomek515

Zmniejszenie średnicy płytek zaworowych- Kraków, okolice, wysyłka

Recommended Posts

Posted (edited)

Witam kolegów. 

Chcę wyregulować zawory w aprilia pegaso 650 i jak każdy mam problem z płytkami zaworowymi które mają 30 mm i grubość ponad 3mm. Płytek takich kupić się praktycznie nie da. Jedyna metoda to zmniejszenie średnicy płytki powszechnie dostępnej 31mm.

I tu pytanie czy kojarzy ktoś warsztat w Krakowie/okolicach który byłby w stanie wykonać taką usługę. Ewentualnie firma do tórej można by coś wysłać. 

Obdzwoniłem już sporo firm które regenerują głowice i w jednej tylko gość mówił że mieli taka maszynę ale szef sprzedał 😄

Kilka razy było też panie jak nie ma płytek takich?  Oddzwoń Pan za 10 min to sprawdzę bo są. No i nie ma. 

Edited by Tomek515

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Tomek515 napisał:

 

Obdzwoniłem już sporo firm które regenerują głowice i w jednej tylko gość mówił że mieli taka maszynę ale szef sprzedał 😄

 

Mieli pewnie na myśli magnesówkę do płaszczyzn, bo taka maszyna, która by była w stanie zmniejszyć średnicę takiej płytki, raczej nie istnieje, biorąc pod uwagę jej twardość i stosunek średnicy do grubości. Choć świat idzie naprzód 🙂

Pozostaje rzeżba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, grizzli napisał:

Pozostaje rzeżba.

🙄😞

Kurde szczerze mówiąc wolał bym coś pl choć jak nie będzie wyjścia to może i tak ale jakoś ludzie w tym pegaso zawory regulują i janusze te płytki dorabiają. Może ktoś z forum miał tego ananasa i coś jeszcze podpowie? 

Ale mam ciśnienie 😡

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minut temu, Tomek515 napisał:

🙄😞

Kurde szczerze mówiąc wolał bym coś pl choć jak nie będzie wyjścia to może i tak ale jakoś ludzie w tym pegaso zawory regulują i janusze te płytki dorabiają. Może ktoś z forum miał tego ananasa i coś jeszcze podpowie? 

Ale mam ciśnienie 😡

Cierpliwości, szukam w samochodówce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzałeś dokładnie jakie płytki potrzebujesz? Występują o średnicy 29 i 29,5mm i grubości ponad 3mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zdecydowanie potrzebuje 30,00 średnicy. 

Już zastanawiam się nad wyciągnięciem szklanek i ich podtoczeniem ale nie chciał bym przekombinować.

Edited by Tomek515

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podałem Ci linka gdzie kupisz takie jakich potrzebujesz. Uprzedzając ripostę, zdarza mi się wysyłać rzeczy do Australii i z reguły idzie to ok. 2 tygodnie więc nie ma tragedii.


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słabo to wygląda. Rozpatrz propozycję Limo, choć nie wiem, jakie będą koszty. Roztoczenie szklanek pod 31 to nie jest zły pomysł i brak kłopotu z regulacją w przyszłości, ale nie wiem, jaką mają twardość. Płytki 30 występują w autach, ale nie mają wymaganej grubości. Zostaje jeszcze zabawa z zaworami i gniazdami, a pózniej szlifowanie po grubości, ale to już generuje koszty. Rozmawiałem ze szlifierzem, z którym współpracuję, i nic sensownego (czytaj taniego) też nie wymyślił. Jeśli faktycznie tych płytek nie ma na rynku, zostaje rzeżba. Swoją drogą dziwne, że są niedostępne.

Zagłębiłem się trochę w temat i problem faktycznie istnieje. Ktoś twierdził,że mechanik mu bez problemu na maszynie przeszlifował płytki na średnicy, ale ja takiej maszyny i sposobu zamocowania płytki nie znam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, grizzli said:

Roztoczenie szklanek pod 31 to nie jest zły pomysł i brak kłopotu z regulacją w przyszłości, ale nie wiem, jaką mają twardość.

I właśnie o twardość się rozchodzi. Może się to okazać bardzo kosztownym pomysłem.


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oddałem do warsztatu który regeneruje głowice, początkowo jak dzwoniłem to nie bardzo chcieli to zrobić. W sumie muszę zeszlifować 1 po średnicy reszta po grubości 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 5.07.2019 o 14:16, Tomek515 napisał:

Oddałem do warsztatu który regeneruje głowice, początkowo jak dzwoniłem to nie bardzo chcieli to zrobić. W sumie muszę zeszlifować 1 po średnicy reszta po grubości 😁

Z zawodowej ciekawości-dali radę zeszlifować po średnicy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja po takim wkurzeniu kupił silnik BMW F 650 i miał części od ręki...chyba, że Kolega chce troche tylko pojeździć i sprzedać ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, grizzli napisał:

Z zawodowej ciekawości-dali radę zeszlifować po średnicy?

Tak dali radę. Pytałem czy jest to dla nich prosta robota i można komuś polecić ze robią czy raczej nietypowa i wola tego unikać. Pan powiedział ze zawsze pomogą jak jest problem i dla tego nie odmówili. Nadmienił iż problem tkwi w twardości tego materialu. Za zeszlifowanie 3 płytek po grubości i jednej po średnicy dałem 20zl.

8 godzin temu, jannikiel napisał:

Ja po takim wkurzeniu kupił silnik BMW F 650 i miał części od ręki...chyba, że Kolega chce troche tylko pojeździć i sprzedać ...

Nie głupi pomysł. Do pegaso łańcuch rozrządu 250 do gs polowe tańszy. Płytki zaworowe od ręki i pewnie wiele innych. Plusem w pegaso ze wyżej siedzisko i lepszy osprzęt niż w gs ale silnik można by przerzucić.

Co do w/w płytek to kolejny raz nie będę tak się z tym gimnastykował tylko wyciągam szklanki i przerabiam na 31 mm i później mam je za 6,50 od ręki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...