Jump to content
KUPER

Suzuki GSR 600 kręci do max 7k obr.

Recommended Posts

Witam mam problem z moim GSR'em mianowicie na początku gdy go kupiłem czyli tak z 3 tyg temu zacząłem nim jeździć wszystko było ok do póki nie chciałem sprawdzić ile to pójdzie. Kręcił się tak do 11k i zaczą przebierać nie dało się wiecej wydusić. No to na pierwszy strzał poszła pompka paliwa rozebrałem bak w sitku i na dnie troche pływającej rdzy. Bak wyczyściłem założyłem nową pompkę i zacząłem próby. A więc z nim jest tak jak jest zimny to dokręci do 8k max 9k. Jak się chwile pojezdzi to jest max 7k. I jak odkręcasz manete do spodu to muł zero mocy. Ogólnie jest tak im wiecej obrotów tym manetka musi być mniej odkręcona wtedy coś jedzie. No to zacząłem drążyć dalej  wymieniłem świece zapłonowe nie były złe ale wymieniłem. Robiłem zwore na kości żeby dać go w tryb dewelopera żadnych błędów i ta kreseczka  od położenia EPS jest na środku tak jak ma być. Jest też myk z pinem 53 na sterowniku który ma na zadanie przełączać miedzy mapami tak wyczytałem podłączyłem przycisk na kablu, próbowałem na zwartym i rozwartym to samo sie dzieje. Nie wiem co dalej robić. Coś sam umiem porobić ale gdzieś wiedza się kończy ostateczność to serwis. Liczę na pomoc i że ktoś to przeczyta 😁

Edit: tak sobie myślę teraz że może regulator ciśnienia w pompie paliwa niby nie puszczał jak kompresorem go testowałem . 

 

No i jak sprawdzalem iskre to trzymajac cewkofajke za gumową część to mnie posiepało po palcach co raczej nie powinno może to jest problem, ale iskra na wszystkich świecach jest.

Dzięki z góry !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ze iskra jest bez cisnienia nie znaczy ze jest pod cisnieniem. Jesli jest przebicie to trzeba czesc wymienic.

Ogolnie zachowuje sie silnik jakby dostawal mieszanke o wiele za bogata, czy czasem czujnik temperatury za to nie odpowiada ?

Zreszta sprawdzilbym wszystkie zwiazane ze spalaniem mieszanki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze raz rozbiorę podstawe filtra i sprawdze dokładnie z tym przebiciem. Kupię cewke i zobaczę możliwe że przebicie może tak robic ? Bo na wolnych i do 7k obr silnik pracuje równo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udało się rozwiązać problem, mianowicie wymiana cewkofajek tchnęła do niej życie. Dzięki Adam za wypowiedz i pomoc . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na przyszlosc dobry patent to odpalic moto w ciemnym pomieszczeniu i spryskiwaczem psikac na przewody WN.. 

jak maja przebiciento ladnie widac

  • Like 1

Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie temat znowu świeży już mnie szlag trafia z tym moto, jest lepiej po tej wymianie ale dalej podobnie. Ma muła do 6k, sprawa jest o tyle dziwna że jak go zgaszę i zapalę to do około 5-6 min da się go pokręcić i do 13-14k potem znowu dzieje się to samo już mnie powoli rozkłada na łopatki 😄 Czy grzeje się jakiś czujnik czy o co biega naprawdę powoli wymiękam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymień swiece. Bywa, że uszkodzone cewki czy przewody wn zle wplywaja na swiece


Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Świece wymienione, myślę że problemem jest jakis czujnik tylko nw czy wału czy powietrza. Bo mechanicznie raczej nic mu nie dolega, narazie odpiąłem aku na noc zobaczymy 😄

 

Edited by KUPER

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomiar ciśnienia na zaplonie prawidlowy 3 bary. Teraz jak jeszcze bardziej przyjzalem się sprawie to gdy moto jest zimne to kręci tak jak ma kręcić dopiero tak po około 5 km zaczyna tracic ten zakres obrotow. Czy regulator miałby zależność od temperatury ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazdy przyrzad elektroniczny jest zalezny od temperatury,  najlatwiej by bylo podmienic z takiego samego motocykla i sprawdzic.

Metoda bardziej skomplikowana to multimetr, serwisowka i sprawdzanie poszczegolnych sensorow na rozgrzanym silniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba tak zrobię serwisowke mam i będę musiał badać tylko czas muszę zorganizować. A nikogo tu z okolic nie znam z GSRem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadal nie chce mi się wierzyć w ten zawór tylko dlatego że jest to bardziej zalezne od temp no ale może wykombinuje coś żeby to sprawdzic

Share this post


Link to post
Share on other sites

regulator nie jest urządzeniem elektronicznym, to czysta mechanika...

Co dzieje się gdy przestaje się dalej wkręcać? strzela, kopci, dławi się?


Mechanika Motocyklowa

http://motoconcept.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Powyżej 6k dławi go i nie pojedzie. Właśnie zaczynam sobie tłumaczyc serwisówkę i jutro może będę sprawdzał wszystkie czujniki najpierw na zimnym potem na gorącym.

Edited by KUPER

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, JanuszK30 napisał:

regulator nie jest urządzeniem elektronicznym, to czysta mechanika...

 

Wręcz odwrotnie i ciekawi mnie jak obronisz swoją .tezę.


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

piszemy o regulatorze ciśnienia paliwa a wiedza ta jest powszechna, to nie moja teza...


Mechanika Motocyklowa

http://motoconcept.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, JanuszK30 napisał:

piszemy o regulatorze ciśnienia paliwa a wiedza ta jest powszechna, to nie moja teza...

Zboczenie elektroniczne ze mnie wyszło i czego nie przeczytałem to sobie dopowiedziałem czyli "napięcia", przepraszam 🤣
Z drugiej strony coś mi nie grało, że Ty to napisałeś...


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co nie zmienia faktu, że w powyższym sprzęcie warto sprawdzić akurat ładowanie. Być może regulator napięcia właśnie tym razem przegrzewa się po pierwszych paru kilometrach a wtedy coś dzieje się z prądami....

  • Like 1

Mechanika Motocyklowa

http://motoconcept.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ładownie sprawdzałem ale nie na rozgrzanym a lekko schłodzonym po jeździe też sprawdze, dzięki.   

 

EDIT Zabrałem się za mierzenie czujników. Czujnik powietrza sprawny przy 20st, 50st,80 stopniach Celsjusza. Tak jak podaje serwisówka tak się zachowuje rezystancja czyli prawidłowo. Czujnik walka rozrzadu też rezystancja ok. Aż doszedlem do czujnika temp plynu chlodzacego który znajduje się w bloku głowicy i przy nim się zatrzymalem poniewaz jak przy 20 °C ma mieć 2.3 do 2.6 kΩ to on ma 1.8 kΩ zamówiłem używke z alledrogo i zobaczymy. 

Edited by KUPER

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik temp wody wymieniony dalej to samo ... Czy luzy zaworowe mogą tak robić że jak się nagrzeje to nie ma luzu i tak robi ? 

Dziś może jak będę miał siły psychiczne do tego zrobie trojak na zasilanie paliwem i zobacze jak cisnienie sie zachowuje niby nowa pompka ale hu go wie 😕

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po oględzinach kolejnych zauważyłem że gumka od jednego wtrysku jest podwinięta i pęknięta będę je wymieniał oby to było to !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oddałem sterownik do naprawy zobaczymy co z tego wyjdzie jestem optymistycznie nastawiony 😄 ale mniej optymistycznie do ceny naprawy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...