Jump to content
PawelR

Kontrolka oleju Cbr 600 F4i

Recommended Posts

Drogi Pawle nie ma się co przejmować na zapas. Szkoda twojego zdrowia. Teraz najważniejsze to prawidłowa diagnoza. Moze sie okazać ze jest tak jak rambi napisał. Ale właściwia diagnoza to podstawa, więc napisz jak się uspokoisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, jonaszko napisał:

I w tym momencie temat uważam za zamkniety. Kosz jak mowi jeszua

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
 

Moze byc. Nie ma problemu, ale czy tobie decydowac, ktory temat ma byc zamkniety, a ktory nie? Jednak po tym, co napisales, ja nam nadzieje, ze twoje slowo jest cos warte i juz tu wiecej nie zajrzysz. Bo skoro uwazasz temat za zamkniety...

Teraz, Bimbak napisał:

Drogi Pawle nie ma się co przejmować na zapas. Szkoda twojego zdrowia. Teraz najważniejsze to prawidłowa diagnoza. Moze sie okazać ze jest tak jak rambi napisał. Ale właściwia diagnoza to podstawa, więc napisz jak się uspokoisz.

Ok. W tygodniu wymienie czujnik wentylatora, olej i filtr i zobacze, co bedzie dalej. Jak cos, to napisze. Dzieki wszystkim.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

PawelR, cos ty taki w goracej wodzie kapany ?

Albo upaly ci doskwieraja ?

To prawda ze CBR600 to b.dobry motocykl i pancerny silnik, ale to przede wszystkim stary sportowy motocykl.

Jak stary nie wiem, bo rocznika nie podales ale nowy pewnie nie jest.

Wiec przez cale swoje "zycie" dostawal w pi...de ile tylko mozna, a dbalosc o regularna obsluge u roznych wlascicieli tez byla rozna.

Wiec jezeli postanowiles troche doprowadzic go do porzadku to chwala ci, ale stanales przed zadaniem naprawienia wielu zaniedban naraz - stad wrazenie ze ciagle cos nowego wyskakuje. 

Z tego co piszesz to podejrzewam ze panewki sa luzne na tyle ze w tej pogodzie i z olejem 10W40 na wolnych obrotach cisnienie spada na chwile ponizej tego przy ktorym miernik wlacza zarowke - to nie tragedia. W moim Tridencie, gdzie cisnieniomierz oleju zamontowany mam na stale cisnienie oleju w goracy dzien i w ruchu miejskim spada 20 psi nizej na wolnych niz w dzien chlodniejszy.

Zmieniloem olej z polecaniego 20W50 na 10W60 syntetyk i na wolnych mam 20 a nie 10 psi przy 35C na goracym silniku.

Polecana wymiana oleju na syntetyk o wyzszej lepkosci powinna pomoc na swiecenie kontrolki, ja gdyby to byl moj motocykl wymienil bym panewki w zimie a wal dal do przepolerowania, ale ja lubie grzebac w silnikach.

Ty pewnie sprzedasz motocykl i juz, ktos nastepny bedzie musial rozwiazac ten problem.

Na razie nie ma z czego robic tragedii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Wlasnie Adam chyba raczej go nie sprzedam. Predzej nowy silnik kupie. Tak. Ta kontrolka zaczela sie zaswiecac, jak sie te upaly zaczely i motor zaczal sie grzac do 110°. Te panewki i wal z checia bym oddal do zrobienia, gdybym wiedzial, ze ten i ten mechanik zrobi uczciwie i dobrze. Ja takiego nie znam. Oddawalem motor do mechanikow, ktorym sie nawet nie chcialo filtra powietrza wymienic. Bo wymiana panewek, to juz chyba nie ta liga, co regulacja zaworow? Bo bym se sam zrobil.

A. 2003 rok.

Edited by PawelR

Share this post


Link to post
Share on other sites

16 lat kolego dla sporta to juz emerytura :).

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Adam M. napisał:

16 lat kolego dla sporta to juz emerytura :).

Mowisz? To moze go sprzedac rzeczywiscie i cos innego kupic? Myslalem o Suzuki SV 650.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

O jezu nie. 6 z 7 sv650 ktore znam miały problem z panewką. Nie kombinuj. Skup się na tym żeby zdiagnozować to co masz bo może się okazać, że problem generuje czujnik i tak na prawdę masz moto w świetnym stanie. Kup ten zestaw do pomiaru ciśnienia. Jak nie chcesz go trzymać to sprzedasz później jako używke. Na razie nie potrzebujesz pomocy żadnego mechanika więc nie ma się co stresować.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Wczoraj jak go odpalilem i nagrzalem do 100 st, to przy ruszaniu nie zaswiecila mi sie kontrolka. ewidentnie zaswieca sie, jak silnik ma ok 110 stopni i powyzej. Zlalem olej i w misce na dnie bylo troche opilkow. Podobno to normalne. Podobno. Wykrecilem tez czujnik od chlodnicy i wsadzilem do gara, z podlaczona bateria i zarowka. Nie zazlaczyl sie w gotujacej wodzie, a jest na nim wybite 100 ON. Dopiero, jak go plomieniem zapalniczki potraktowalem z 10 sekund, to zaskoczyl. Pewnie na zlom. Mowisz, ze Sv nie? Kurde, myslalem, ze to dobre motocykle. I ten dzwięk mi sie podoba. Coz, trudno. Co zrobic. Najwyzej kupie nowy silnik do tego mojego gruchota, a na razie bede jezdzil. W miedzyczasie moze kupie ten miernik i zmierze te cisnienie. Na razie, to i tak wszystkie pieniadze jakie mam, to laduje w ten motocykl. Nic innego sobie nie kupuje. A konca nie widac hehe. Jeszcze przeciez musze wydech kupic, bo mam oryginalny, ale z katalizatorem, a z tego co wiem i obadalem, to ja mam wersje bez sondy i bez kata. Moge tak jezdzic z tym katem? Nic tam sie nie zepsuje? Nie bedzie wiecej palil, czy cus?

Edited by PawelR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przede wszystkom zmien olej na ten o wiekszej lepkosci bo upaly moga jeszcze potrwac.

Potem kup zestaw do mierzenia cisnienia oleju i zmierz cisnienie.

I jezdzij nie przejmujac sie niczym, a wszystkie nastepne sprawdzenia / przerobki / naprawy bedzie mozna spokojnie robic zima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Bimbak napisał:

Dokładnie ... i koniecznie pochwal się potem wynikami pomiarów.

Nie omieszkam, tylko nie wiem, czy bedzie sie czym chwalic.🤪

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak na tych 4l latałeś na gumie to rzeczywiście mogło zaszkodzić to, że brakowało tego 1l i przytarło panewki, ale jak nie latałeś na gumie to raczej nic nie powinno się stać choć na ten moment możemy spekulować jak rozbierzesz silnik to się wszystkiego dowiesz, a tak swoją drogą ile masz km masz nastukane w tej f4?

Właśnie zamierzam kupić 600 f4 na a2 i się zastanawiam bo egzemplarz który upatrzyłem ma ponad 60k przejechane i się zastanawiam ile jeszcze może przejechać taki silnik i czy ogólnie f4 są dobrymi motocyklami bo z tego co wiem to dosyć toporne są po 100k robią ale nie wiadomo na co trafię 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja ma ponad 70tys. 73 albo 74, nie pamietam dokladnie. Jak moj brat ja kupowal, to chyba miala 60 czy cos takiego. On na niej zrobil z 10tys przez rok, czy poltora, a ja reszte. Ogolnie bylo w sumie dobrze, poza tam drobnymi mankamentami i dopiero ostatnio zaczelo wylazic, jak sie te upaly zaczely- problemy z chlodzeniem, ta kontrolka oleju itd. Ogolnie fajny motocykl, zapier... i w ogole. Ogolnie polecam. Jezeli mialbym cos doradzic przed zakupem, to koniecznie sprawdzic, czy nie ma czegos naodwalane z wydechem, i tlumikiem i sonda lambda. Ja do tej pory na 100% nie wie, co tam w tym moim jest naodpie...dalane. Ja szczerze, jak bym mial teraz kupic motocykl, to tylko z oryginalnym tlumikiem/wydechem. Ja swoj leo vinca pocialem w p...zdu djaksem ze zlosci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leo Vince akurat fajne wydeszki robi 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajne w jakim sensie? Że rozwalaja silniki? Nie, dziekuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...