Skocz do zawartości

Kontrolka oleju Cbr 600 F4i


PawelR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Mam problem, tak jak w temacie. Może opiszę dokładniej. Otóz przy ruszaniu z miejsca, na rozgrzanym silniku ( temp. 110 stopni), prawie bez dodawania gazu, zaswieca mi sie na chwilę i gasnie kontrolka cisnienia oleju . Przeszukując rozne fora, natrafiłem na "test panewkowy", czy cos takiego. Chodzi o to, żeby stojac w miejscu  wrzucić pierwszy, albo drugi bieg i trzymajac wcisniety hamulec zaczac puszczac powoli sprzeglo, az do "zduszenia" motocykla. Jezeli kontrolka cisnienia oleju zapali sie, zanim motocykl zgasnie, to znaczy, że panweki do wymiany i ogólnie silnik na wykonczeniu. Zrobiłem ten test i zapaliła mi sie czerwona dioda i kontrolka oleju zaczela migac, zanim zgasl silnik. Czy to znaczy, że mam silnik do wyrzucenia na smietnik? Dodam, ze nic nie puka, nic nie stuka, ma moc itd.  Wszystko jest ok, oprocz tej wlasnie kontrolki cisnienia oleju i jeszcze ewentualnie zbyt poznego zalaczania się wentylatora chłodnicy. Zalacza mi sie w temp 109-110 st. Ale na razie mniejsza z tym . Chodzi mi glownie o ta kontrolke oleju. Silnik zlom, czy nie zlom? Z góry dzięki za odpowiedzi.

Aha. Dodam, że jak na poczatku sezonu wymienialem oej, to wlalem go o 1litr za malo, bo cos mi sie pomylilo i myslalem, ze wlewam z baniaka 5l, a nie z 4. Czesto nie jezdzilem, powiedzial bym, ze prawie wcala. Zaliczylem tylko dwa razy trase 80km w jedna strone. Moglem zniszczyc silnik jezdzac z za niskim poziomem oleju. Przed wczoraj dolalem ten brakujacy litr, że w oczku jest teraz ponad max.

Edytowane przez PawelR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że miałeś litr oleju mnieej to tylko tyle, że mocniej się nagrzał ale jeśli nie pałowałeś to nie jest to przyczynkiem do niskiego ciśnienia.
Zamiast robić testy "panewkowe" to zmierz ciśnienie oleju w magistrali według serwisówki i podziel się zakresem serwisowym i tym co u Ciebie.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, mam manometr, ale nie mam takiej końcówki, żeby wkręcic w silnik. Moze uda mi sie kupić, a jak nie, to postaram sie podjechać gdzieś do mechanika.  Więc piszesz, ze ten test nie jest miarodajny? na forach cbr pisza, że jak zapali sie kontrolka, zanim silnik zdechnie, to panewki do wymiany. Co do pałowania, to miałem momenty, jak jechałem trasą, że podciagnałem go pare razy do 10 tys obr, ale to momentami. Ogólnie, to miałem tak 6-8 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko cyganka ci określi stan panewek bez rozbierania dołu silnika. Poza tym trudno mi rozumieć co może mieć stan panewek do zapalania się kontrolki ciśnienia oleju. Zrób to co ci zaleca Monter. Jak wyjdzie słabo to i tak wymiana panewek na to nic nie pomoże.
Jeśli znajdziesz sporo złotych opiłków w starym filtrze oleju to owszem świadczyć może o zużyciu panewek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche oleju dzisiaj spuscilem, bo bylo ponad max. Cale okienko bylo zakryte. Olej czysty. Zadnych opiłków, brudu itd. A co ma kontrolka oleju do panewek, to nie mam pojęcia. Tak wyczytałem na forach, ze jak sie go zdusi i kotrolka sie zapali, to znaczy, ze na panewkach nie trzyma cisnienia itd. Nie wiem, bo sie nie znam. A czy do tego pomiaru cisnienia potrzebna jest jakas specjalna końcówka tylko do oleju, czy wystarczy jakaś przejscówka zwykła, byle by wkręcić w silnik i manometr po prostu podłączyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zwykła przejściówka...

 

Jeśli zaczyna zapalać się kontrolka to faktycznie cosik z ciśnieniem nie tak...

Podejrzewać można olej, pompę(wątpie) lub faktycznie sprawna pompa na niskich obrotach nie jest w stanie już utrzymać zadanego ciśnienia w wyniku nadmiernego zużycia układu korbowego.

Powiedz jeszcze przy jakich obrotach już zaczyna się zapalać kontrolka - 1000 obr, 900 obr?

 

Zakładam, że brak tego litra nie pomógł silnikowi i faktycznie przyczyniło się to do przyspieszonego zużycia, ale moim zdaniem do końca silnika to jeszcze długa droga 🙂

Pozostaje Ci jeździć aż nie odezwą się stuki/puki bo już i tak tego nie uratujesz, ale nie dopuszczać do zbyt niskich obrotów przy ruszaniu bo wtedy agonia nadejdzie szybciej 🙂

Moim zdaniem ten silnik jeszcze posłuży przy odrobinie szczęście i mądrym traktowaniu nie jeden sezon...

 

Ale pomiary miło byłoby zrobić, żeby wiedzieć jak dokładnie sprawa wygląda...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy jakich obrotach zapala sie kontrolka to nie wiem, bo nie patrzylem, ale im ile obrotow, tym gorzej? To jest tak, ze jak przy ruszaniu z miejsca ruszam bez gazu, puszczajac tylko same sprzeglo, to kontrolka zaswieci sie na chwile i zgasnie. Na pewno tak sie dzieje na bardzo nagrzanym silniku. na zimnym nie zauwazylem, ale byc moze tez. Potem moze sprawdze, bo wykrece ta srube od cisnienia oleju i postaram sie dopasowac koncowke do manometru. Jezdzic na takim silniku, czy raczej szukac nowego (uzywanego oczywiscie), i gdzie kupic taki, zeby tez nie byl zajechany? Moze ktos z was ma mozliwosc zalatwienia sprawnego silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

imno raczej ten silnik sie konczy  , ewentualnie pompa oleju  . Dobry swiezy  olej masz ?  

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej swiezy. W marcu lalem Motula 5100 10w40. Czytajac rozne fora duzo osob pisalo, ze ten olej do silnika z moim przebiegiem ( ponad 70 tys.) moze byc za rzadki, szczegolnie w takie upaly, jak teraz i zeby lac 10w50. Prawda to? Co sadzicie na ten temat? Czyli silnik sie konczy powiadasz W takim razie juz pewnie nie ma sensu nim jezdzic, bo moze mi sie gdzies na srodku trasy rozkraczyc? Jeszcze te cisnienie oleju sprawdze, tylko musze ta zlaczke kupic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do takie silnika lepiej lac syntety , a 5100 to polsynetyk  , akle moja VFR tez n a tym jedzila i nic sie niwe stalo .  Jak po rozgrzaniu traci cisnienie to znaczy ze prawdopodobnie panewki sie koncza , ale jesli nie stuka  a wal nie przytarty , to moze wymiana na nowe by wystarczyla . , tak cZy owak ,najpierw pomiar cisnienia , potem mozna dalej szukac , zanim silnik wymienisz  , zmien czujnik cisnienia i sprawdz pompe oleju. 

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie stuka, nie puka. Zapier...ala, ma moc itd. Dodam, że jakis tydzien temu zrobilem luzy zaworowe, bo rok temu oddalem do mechanika i mnie oszukal, bo mial sprawdzic luzy i nawet sie nie dotknąl. Zawory wydechowe byly w miare, ale ssace prawie wszystkie o polowe za ciasne. A ja tak jezdzilem, bo myslalem, ze wszystko jest zrobione. A mozliwe jest, ze te cisnienie oleju jest za male, bo cos zle skrecilem? Pokrywe zaworów? Moze uszczelka? Mialo by to jakis wplyw?

 

A mata w razie czego do zalatwienia silnik?

Edytowane przez PawelR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...