Skocz do zawartości

Awaryjne ciśnienie oleju na gorącym Road King Evo


Rekomendowane odpowiedzi

Witam i proszę o radę co sprawdzać.

Harego zakupiłem jesienią tamtego roku (Road King 1998 r) 

Nie przejechałem wielu kilometrów ale wszystko było ok. 

Teraz zmieniłem oleje i filtr oleju i zrobiłem pierwszą małą trasę.

Po przejechaniu bezproblemowo 100 km autostradą zatrzymałem się na krótki postój. Po ponownym odpaleniu silnika zapala się kontrolka awaryjnego ciśnienia oleju.

Trzeba dodać delikatnie gazu i wtedy gaśnie.Tak samo w czasie drogi - trzeba cały czas trzymać na obrotach bo jak puszczam manetkę to świeci kontrolka.

Dojechałem tak do domu i postawiłem moto w garażu. Kolejnego dnia po odpaleniu na zimnym wszystko jest ok nawet na wolnych obrotach.

Olej zalany BEL-RAY V-TWIN  20W50 i jest stan tak jak powinien być.

Możliwe ,że to filtr oleju był jakiś wadliwy ?? (już kupiłem inny - czekam na przesyłkę) Czy to raczej coś innego ?

Z góry dziękuję za rady 

Pozdrawiam 

Artur 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie pisałem coś podobnego jak Robert, tylko mnie z forum wywaliło...

Cos w sensie.... to było... że:

Silnik nie ma ciśnienia...

Trzeba znaleźć przyczyne, a nie leczyć syfa pudrem... 😶

I tyle...

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej. Wcale nie mam zamiaru się pudrować dlatego grzecznie pytam o radę i ewentualne przyczyny.

Brałem pod uwagę ,że ktoś wcześniej miał podobne problemy i może to jakaś pierdoła - no cóż ... nadzieję trza mieć zawsze 🙂

Pomyślałem o filtrze bo była to jedyna rzecz którą wymieniłem i jak wcześniej nic się nie działo a Hary śmigał , tak teraz się posypało.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co Ci mam poradzić?

Może być wlanięty czujnik ciśnienia, ale poważnie wątpie.

Możesz mieć nieszczelność na przewodzie zasilającym w olej pomiędzy silnikiem a zbiornikiem oleju, ale w to tez watpie, bo pewnie by kapało...

Możesz mieć upływ na mase z przewodu elektrycznego podłączonego do czujnika, ale w to tez watpie, bo działo by się to bez względu na temp. silnika.

W listopadzie latałeś, zimno było, to się kontrolka nie zapalała.

Troche ciepła i wychodzi....

 

Czujnik sobie ciśnienia oleju wskazówkowy możesz założyć, to ci pokaże ile jest w rzeczywistości... ale i tak to niewiele zmieni, bo cos jest ewidentnie nie tak...

Trzeba zaglądnąć do silnika... wg mnie...

W 90% przypadków jakie robiłem, było to zużycie silnika... które się kończyło większym, bądź mniejszym remontem... 😐

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz dojezdzic do zimy i robic w zimie to sprobuj zmienic olej na np LiquiMoly 10W60 full synthetic. To olej do samochodow BMW serii M.

Jezeli teraz jezdzisz na jakims 20W50. W moim Triumphie po jego uzyciu cisnienie wzroslo o 5 psi, czyli zamiast 15 psi na wolnych na goracym silniku teraz jest 20. To duza roznica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie Panowie. Czyli według wszelkich znaków na niebie i ziemi czeka mnie remoncik 😞 

Kuźwa , a miało być tak pięknie ... a wyszło jak zawsze i wszystkie moto plany trzeba przełożyć na przyszły rok ...

hehe a jak kupowałem to miał być do poprawek blacharskich ale w idealnym stanie technicznym , to się skupiłem na aerografach i dodatkach i teraz wygląda naprawdę zajebiście ... tyle że jeździć się nie da 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 25.06.2019 o 15:29, FIS napisał:

No co Ci mam poradzić?

Może być wlanięty czujnik ciśnienia, ale poważnie wątpie.

Możesz mieć upływ na mase z przewodu elektrycznego podłączonego do czujnika, ale w to tez watpie, bo działo by się to bez względu na temp. silnika.

Witam.

Poradziłeś i sprawdziłem. Nakrętka która trzyma przewód na czujniku była praktycznie odkręcona ... jak dodawałem gazu to wpadała w wibracje i kontrolka gasła ... a ,że to wszystko zadziało się w trasie i przy letnim upale to chyba jakiś dziwny zbieg okoliczności ... 

Mam nadzieję ,że to było tylko to ale dla pewności strzeliłem już kilka tras po 200 i 300 kilometrów i nic się nie dzieje więc wychodzi  na to ,że jednak mam mega fart 🙂 i spanikowałem za szybko. Dzięki wielkie za radę. Na przegląd posezonowy jednak i tak się zamelduję tak dla pewności.

Miłego dzionka Wszystkim 

Edytowane przez Artur-77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche to bez sensu co piszesz.

Ta kontrolka jak gaśnie przy luźnej nakrętce to wcale nie znak, ze wszystko jest OK.

Przeca czujnik musi w tym czasie łaczyć na masę, czyli i tak w efekcie silnik ma za mało cisnienia... a przez luźny przewód tylko kontrolka gaśnie, niechcący uspokajajac właściciela.

Wg mnie po tym co napisałeś sprawa/problemu to nie rozwiazuje.

Z Twego textu (jako całości) wnioskuje, ze problem nadal istnieje, tylko pogoda mu troche pomogła...

Ale obym sie mylił...

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kontrolka zapala się gdy nakrętka jest luźna. Zgasła kiedy ją dokręciłem i już więcej się nie zapaliła. Teraz ponoć zaczną się znów upały więc zobaczę jak to jest w tropikalnych warunkach. Oczywiście tak jak napisałem przegląd i diagnoza jak najbardziej wskazana dla pewności i spokojnego snu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...