Jump to content
Bayan

Wciśnięcie tłoczków hamulcowych KMX 125

Recommended Posts

Witam ostatnio  zmieniałem opony w moim KMX 125 i postanowiłem przy okazji wymienić klocki 
Jako że robię to pierwszy raz to musiałem coś popsuć , mianowicie parę razy nadusiłem hamulec i wyskoczył mi tłoczek
Problem jest z włożeniem go z powrotem i mam kilka pytań
Płyn który był w środku wylał się i teraz podczas wkładania tłoczka nie wiem czy wlać tam trochę płynu czy wkładać na sucho
Odkręciłem odpowietrznik ale podczas wciskania do pewnego momentu czuć  jakby tłoczek był blokowany przez powietrze
Czy w zbiorniczku wyrównawczym musi być płyn czy będzie on potrzebny dopiero podczas odpowietrzania?
I czy ma to jakieś znaczenie jak zbiorniczek jest otwarty lub zamknięty?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak masz tłuste wszystko delikatnie i spokojnie wszystko montuj. Potem po skręceniu i odpowietrzaniu wszystko Ci się uzupełni.

Zbiornik otwarty i oglądaj ile płynu ubyło ile dolać, przecież nie będziesz co chwile odkręcać zbiorniczka 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tłoczki włożyłem wszystko poskładałem odpowietrzyłem pompkę i układ ale tłoczek nie chce odbijać z powrotem i koło bardzo ciężko się obraca a po 10 minutach jazdy z hamulca aż dymi

Co może być winne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słuchaj, u mnie tłoczek nie odbijał bo był po prostu troszeczkę zardzewiały i nie chciał się cofać ale udało mi się wyczyścić/wypolerować i teraz jest git, ale to u mnie. Druga sprawa czy czasem nie podeszła ci gdzieś pod tłoczek ta uszczelka (podczas wkładania tłoczka) jakby się gdzieś zawinęła jak wkładałeś tłoczek? (raz tak miałem ale w aucie i też ciężko chodziło), jak wkładasz tłoczek to posmaruj troszkę płynem to łatwiej włożyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy tloczki nie mialy rdzy na koncowce ktora wychodzi poza obreb zacisku ?

Czy zacisk mial oslony przeciwpylowe ?

Czy w momencie gdy kolo kreci sie tak ciezko probowales poluznic odpowietrznik zacisku ?

Jesli nie to zrob to inapisz co sie stalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ewidentnie jest to winna nie cofającego się tłoczka bo udało mi się ustawić koło naprawdę luźno , kręciło się bardzo dobrze ale po przejechaniu paru km i hamowaniu koło znowu ciężko chodzi dlatego zamówiłem nowy tłoczek i uszczelki i za parę dni się okaże 

Stary tłoczek nie wygląda źle ale wymienię na nowy i będę miał pewność

Edited by Bayan

Share this post


Link to post
Share on other sites

No przecież wszyscy już ci to napisali. Ty nic nie zrobiłeś zeby potwierdzić albo wykluczyć

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może być to także wina przewodu lub wina pompki. Jak zacisk trzyma to poluźnij odpowietrznik. Jeśli tłoczki się cofną to raczej puchnie przewód. Jeśli nadal trzyma to poluźnij przewód przy pompie. Jak wtedy hamulec odpuści to problemu szukaj w pompce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiłem powyższe rzeczy ale hamulec nie odpuścił , zobaczymy co będzie po wymianie tłoczka 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wymieniaj samego tłoczka bo to nic nie da. Tu najważniejsze są gumki w zacisku, które po tylu latach już są poza tolerancją i nie trzymają. Kup zestaw naprawczy zacisku i wymień te gumki, przy wymianie kapnij na gumki i w gniazda trochę płynu hamulcowego. Tłoczek weź wypoleruj delikatnie szmatką do czyszczenia miedzi - tylko pamiętaj aby polerować go ruchami nie tak jak wysuwa się tłoczek w poziomie tylko po obwodzie. Tłoczek ma być gładki, nie naciskaj za mocno podczas polerowania. Prowadnice dokładnie oczyść tą samą szmatką co tłoczek. Możesz je dodatkowo przesmarować specjalną pastą do hamulców. Tłoczka podczas wciskania nie smaruj żadnymi smarami ani pastami tylko płynem hamulcowym. Po takim zabiegu nie ma ch..a, zacisk musi dobrze działać. Oczywiście o ile nie puchnie przewód oraz nie ma problemów z pompką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupię nowy tłoczek bo sprzedają je razem z uszczelkami a jest tylko trochę droższy od zestawu naprawczego w którym są 2 uszczelki i jakiś smar

Teraz mam problem z wyciągnięciem starego tłoczka

Zacisk jest cały czas podłączony ale jak pompuje hamulec tłoczek rusza się lekko do góry i  od razu opada ( tak jakby rusza się w miejscu)

Nie mam też w pobliżu na tyle mocnego kompresora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...