Jump to content
Sissi

SUZUKI GSR600A 2007 gaśnie podczas hamowania

Recommended Posts

Cześć,

 

na początku maja kupiłam swój pierwszy motocykl: GSR600A.

 

Wszystko na początku było ok, do czasu, gdy motocykl zaczął gasnąć przy dojeżdżaniu do skrzyżowania.

 

Objawia się to zapaleniem czerwonej kontrolki temperatury płynu chłodzącego i zgaśnięciem motocykla, przy czym temperatura nigdy nie przekroczyła 100 st. Najczęściej jest w granicach 78-92 st, gdy silnik gaśnie. Instrukcja wskazuje, że kontrolka zapala się, gdy temperatura przekroczy 120 st. Nie mówi nic o samoczynnym gaśnięciu ( na logikę nie ma prawa zgasnąć).

 

Gdy zauważam, że motocykl zgasł, natychmiast ponownie go odpalam, odpala się bez problemu i jedzie jak gdyby nigdy nic.

Czasem przydarzy się to raz podczas 40minutowej jazdy, czasem nawet kilka.

 

Uważam, że to kwestia hamowania, ponieważ zdarza się to albo podczas dojeżdżania do skrzyżowania albo podczas hamowania gdzieś podczas jazdy. Nie przypominam sobie, żeby przydarzyło się samoczynnie podczas jazdy.

 

Przejrzałam forum, jednak każdy radzi co innego. Mam nadzieję, że ktoś z Was spotkał się z takim problemem i ma rozwiązanie, które pomogło.

 

Z góry dzięki za pomoc :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tylko podpytam, a jak motocykl ma włączony zapłon i nie jest odpalony silnik, to ta kontrolka świeci się z definicji czy pozostaje zgaszona? Pytam, bo może ta kontrolka zapala się na skutek zgaśnięcia silnika, a nie przed zgaśnięciem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tylko podpytam, a jak motocykl ma włączony zapłon i nie jest odpalony silnik, to ta kontrolka świeci się z definicji czy pozostaje zgaszona? Pytam, bo może ta kontrolka zapala się na skutek zgaśnięcia silnika, a nie przed zgaśnięciem?

 

Przy pierwszym uruchomieniu zapala się zgodnie z instrukcją na 2s, później gaśnie, czyli zapala się na samym zapłonie, bez odpalonego silnika. Analogicznie jak kontrolka ABS - na czas diagnostyki. Podczas jazdy nie świeci się.

 

Gdy pierwszy raz zgasł, to tak naprawdę najpierw zauważyłam kontrolkę, a później dotarło do mnie, że zgasł, więc trudno mi powiedzieć co dzieje się jako pierwsze. Później świeci się tak długo, aż go ponownie odpalę. (kontrolka ABS się nie włącza). Po odpaleniu gaśnie kontrolka temp., a silnik pracuje normalnie.

Może tak być, że on najpierw gaśnie, wtedy normalnym jest, że zapala się kontrolka?

Tylko pytanie czemu gaśnie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Skoro jest jakiś związek z tą kontrolką temperatury, wygląda na to, że włącza się jakieś zabezpieczenie przed przegrzaniem silnika. Musi to być jakiś błąd elektroniki - komputera, czujnika temperatury? Modelu nie znam ale zakładam że ma już elektronikę pokładową.

A nie chcesz podjechać gdzieś pod jakiś serwis diagnostyczny, aby podłączyli i sprawdzili odczyt błędów. To pewnie kilkadziesiąt złotych a może rozwieje gdybania forumowe.

zresztą poczekaj może ktoryś z forumowych spec-mechaników tu zajrzy i podpowie.

Gaśnie Ci od razu, bez szarpania tak jakby coś odcinało zapłon (wówczas wskazuje na elektronikę) czy szarpie najpierw, dławi się przy spadaniu obrotów - wtedy cos z zasilaniem.

Edited by Staszek_s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro jest jakiś związek z tą kontrolką temperatury, wygląda na to, że włącza się jakieś zabezpieczenie przed przegrzaniem silnika. Musi to być jakiś błąd elektroniki - komputera, czujnika temperatury? Modelu nie znam ale zakładam że ma już elektronikę pokładową.

A nie chcesz podjechać gdzieś pod jakiś serwis diagnostyczny, aby podłączyli i sprawdzili odczyt błędów. To pewnie kilkadziesiąt złotych a może rozwieje gdybania forumowe.

zresztą poczekaj może ktoryś z forumowych spec-mechaników tu zajrzy i podpowie.

Gaśnie Ci od razu, bez szarpania tak jakby coś odcinało zapłon (wówczas wskazuje na elektronikę) czy szarpie najpierw, dławi się przy spadaniu obrotów - wtedy cos z zasilaniem.

 

Nie dławi się, nie szarpie, gaśnie "bezobjawowo", czyli z tego co piszesz - elektronika :(

 

Chyba nie mam wyboru i muszę faktycznie podjechać na diagnostykę.

Miałam nadzieję, że może wskażecie gdzie może być problem, żebym nie dała się naciągnąć na czyszczenie i wymianę połowy motocykla ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy nie zrobił ktoś przypadkiem obejścia switcha sprzęgła w tym motocyklu? Tzn. normalne żeby odpalić ten motacykl, za każdym razem trzeba wcisnąć klamkę sprzęgła. A jak jest w tym GSRze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, może to głupie, ale jaki jest poziom płynu?

Bo skoro przy dojeżdżaniu gaśnie, a inaczej działa, to znaczy że przy zmianie geometrii motocykle, czyli przy pochyleniu do przodu zdycha. I wtedy tak, elektronika odcina, ale dlaczego? Skoro przy motocyklu w poziomie działa? Bo albo jakiś czujnik pokazuje źle, albo płynu jest za mało i przy pochyleniu odpływa.

 

Może i głupie, ale wydaje mi się prawdopodobne....


Żyj życiem, dając innym żyć. Spokojni są panami życia. Słyszą, widzą i milczą. Śpią dobrze, bo się nie szamoczą. Żyją długo, albowiem kultywują spokój wewnętrzny. Mają wszystko co trzeba, bo nie zabiegają o rzeczy zbędne lub cudze. Zachowują serce spokojne, bo nie przejmują się niczym. 
Baltasar Gracian y Morales

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Może i głupie, ale wydaje mi się prawdopodobne....

Jednak nieprawdopodobne. Nie ma w motocyklach czujnika poziomu płynu chłodzącego.


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, ale jest czujnik temperatury i kiedy płynu jest za mało, temperatura może skoczyć. Ale wtedy nie stanie się to z sekundy na sekundę, to prawda.

także coś dziwnego.

 

I tak sprawdziłbym ilość chłodziwa ;P

 

No i cokolwiek co może się poruszyć, zmienić w sytuacji gdy motong nurkuje przy hamowaniu.

Swoją drogą ciekawa sprawa, daj znać jak coś rozkminisz, będzie następna nauczka na przyszłość :)


Żyj życiem, dając innym żyć. Spokojni są panami życia. Słyszą, widzą i milczą. Śpią dobrze, bo się nie szamoczą. Żyją długo, albowiem kultywują spokój wewnętrzny. Mają wszystko co trzeba, bo nie zabiegają o rzeczy zbędne lub cudze. Zachowują serce spokojne, bo nie przejmują się niczym. 
Baltasar Gracian y Morales

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, ale jest czujnik temperatury i kiedy płynu jest za mało, temperatura może skoczyć. Ale wtedy nie stanie się to z sekundy na sekundę, to prawda.

także coś dziwnego.

 

I tak sprawdziłbym ilość chłodziwa ;P

 

No i cokolwiek co może się poruszyć, zmienić w sytuacji gdy motong nurkuje przy hamowaniu.

Swoją drogą ciekawa sprawa, daj znać jak coś rozkminisz, będzie następna nauczka na przyszłość :)

Ilość płynu jest w porządku no i nie ma czujnika poziomu.

Także albo kwestia czujnika temperatury albo coś zupełnie innego.

A powiedzcie, czy luzy na zaworach mogą się objawiać gaśnięciem? Bo taką teorię słyszałam.

 

Czy nie zrobił ktoś przypadkiem obejścia switcha sprzęgła w tym motocyklu? Tzn. normalne żeby odpalić ten motacykl, za każdym razem trzeba wcisnąć klamkę sprzęgła. A jak jest w tym GSRze?

Nie, przy próbie odpalenia bez sprzęgła lampa gaśnie, a silnik się nie odpala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, zle slyszalas - moga sie objawiac trudnoscia z zapaleniem goracego silnika.

Teoretycznie przy zbyt malych luzach silnik moglby zgasnac, ale wowczas to gasniecie byloby calkowicie losowe, nie tylko przy hamowaniu i nurkowaniu przodu, ale kiedykolwiek silnik bedzie na luzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, zle slyszalas - moga sie objawiac trudnoscia z zapaleniem goracego silnika.

Teoretycznie przy zbyt malych luzach silnik moglby zgasnac, ale wowczas to gasniecie byloby calkowicie losowe, nie tylko przy hamowaniu i nurkowaniu przodu, ale kiedykolwiek silnik bedzie na luzie.

OK, dziękuję. U mnie zawsze przy hamowaniu, czyli można wykluczyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że motocykl wymaga po prostu porządnego przeglądu serwisowego, z czyszczeniem i synchronizacją przepustnic oraz ustawieniem TPS'a włącznie.

 

A czerwona kontrolka jak słusznie zauważył Staszek nie ma z tym nic wspólnego - zapali się również gdy zadusisz silnik na biegu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Myślę, że motocykl wymaga po prostu porządnego przeglądu serwisowego, z czyszczeniem i synchronizacją przepustnic oraz ustawieniem TPS'a włącznie.

 

A czerwona kontrolka jak słusznie zauważył Staszek nie ma z tym nic wspólnego - zapali się również gdy zadusisz silnik na biegu.

Też tak podejrzewam. Regulacja, synchro,odpowiednia prędkość obrotowa na wolnych, do tego świece, kable kontrola zawory i będzie żył

Edited by jonaszko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy serwisie przepustnic dokladnie przyjrzeć się wężykom podciśnienia idących od przepustnic do czujnika. Jeśli są popękane to wymienić, jak na złączkach luźne to tez wymienić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też tak podejrzewam. Regulacja, synchro,odpowiednia prędkość obrotowa na wolnych, do tego świece, kable kontrola zawory i będzie żył

Dziękuję Wam 🙂

Czy znacie może sprawdzony warsztat w Warszawie lub okolicach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak na Woli to na przykład warsztat na Ordona 2A.


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Limo napisał:

Jak na Woli to na przykład warsztat na Ordona 2A.

Na Ordona 2A robiłam przegląd przed zakupem. Pan Adam powiedział, żeby brać, wskazał klocki hamulcowe tył kiedyś do wymiany i zawory kiedyś, nie prędko do roboty. Cały sezon przejeździ powiedział. 

Domyślam się, że tę usterkę po prostu trudno było wychwycić. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No raczej ciężko. Może to przez kiepskiej jakości paliwo.


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Słuchaj, podjedź jednak gdziekolwiek aby sprawdzili na komputerze, elektryk, ktokolwiek. Synchronizacje, wężyki, zawory, kiepskie paliwo itp. to raczej na pewno objawiałyby się jakimś szarpaniem, dławieniem. Jeżeli coś nagle odcina zapłon i motocykl gaśnie bez opisanych wyżej objawów, to raczej będzie coś z elektryką po prostu. Chyba że źle nam opisujesz objawy i jednak jakieś dławienie, drganie silnika, falujące obroty itp. jednak występuje.

Edited by Staszek_s

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minut temu, Staszek_s napisał:

Słuchaj, podjedź jednak gdziekolwiek aby sprawdzili na komputerze, elektryk, ktokolwiek. Synchronizacje, wężyki, zawory, kiepskie paliwo itp. to raczej na pewno objawiałyby się jakimś szarpaniem, dławieniem. Jeżeli coś nagle odcina zapłon i motocykl gaśnie bez opisanych wyżej objawów, to raczej będzie coś z elektryką po prostu. Chyba że źle nam opisujesz objawy i jednak jakieś dławienie, drganie silnika, falujące obroty itp. jednak występuje.

OK. Umówiłam się do P.J.P w Blizne. 

Dam znać, co powiedzą. Może komus się kiedyś przyda. 

Dzieki Wam za rady! 🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ten motocykl na czujnik, który odcina zapłon przy wywrotce ? Gaśnie przy hamowaniu, gdzie występuje pewne przeciążenie. Może tu należy szukać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może być to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...