Skocz do zawartości

SUZUKI GSR600A 2007 gaśnie podczas hamowania


Sissi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

na początku maja kupiłam swój pierwszy motocykl: GSR600A.

 

Wszystko na początku było ok, do czasu, gdy motocykl zaczął gasnąć przy dojeżdżaniu do skrzyżowania.

 

Objawia się to zapaleniem czerwonej kontrolki temperatury płynu chłodzącego i zgaśnięciem motocykla, przy czym temperatura nigdy nie przekroczyła 100 st. Najczęściej jest w granicach 78-92 st, gdy silnik gaśnie. Instrukcja wskazuje, że kontrolka zapala się, gdy temperatura przekroczy 120 st. Nie mówi nic o samoczynnym gaśnięciu ( na logikę nie ma prawa zgasnąć).

 

Gdy zauważam, że motocykl zgasł, natychmiast ponownie go odpalam, odpala się bez problemu i jedzie jak gdyby nigdy nic.

Czasem przydarzy się to raz podczas 40minutowej jazdy, czasem nawet kilka.

 

Uważam, że to kwestia hamowania, ponieważ zdarza się to albo podczas dojeżdżania do skrzyżowania albo podczas hamowania gdzieś podczas jazdy. Nie przypominam sobie, żeby przydarzyło się samoczynnie podczas jazdy.

 

Przejrzałam forum, jednak każdy radzi co innego. Mam nadzieję, że ktoś z Was spotkał się z takim problemem i ma rozwiązanie, które pomogło.

 

Z góry dzięki za pomoc :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko podpytam, a jak motocykl ma włączony zapłon i nie jest odpalony silnik, to ta kontrolka świeci się z definicji czy pozostaje zgaszona? Pytam, bo może ta kontrolka zapala się na skutek zgaśnięcia silnika, a nie przed zgaśnięciem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko podpytam, a jak motocykl ma włączony zapłon i nie jest odpalony silnik, to ta kontrolka świeci się z definicji czy pozostaje zgaszona? Pytam, bo może ta kontrolka zapala się na skutek zgaśnięcia silnika, a nie przed zgaśnięciem?

 

Przy pierwszym uruchomieniu zapala się zgodnie z instrukcją na 2s, później gaśnie, czyli zapala się na samym zapłonie, bez odpalonego silnika. Analogicznie jak kontrolka ABS - na czas diagnostyki. Podczas jazdy nie świeci się.

 

Gdy pierwszy raz zgasł, to tak naprawdę najpierw zauważyłam kontrolkę, a później dotarło do mnie, że zgasł, więc trudno mi powiedzieć co dzieje się jako pierwsze. Później świeci się tak długo, aż go ponownie odpalę. (kontrolka ABS się nie włącza). Po odpaleniu gaśnie kontrolka temp., a silnik pracuje normalnie.

Może tak być, że on najpierw gaśnie, wtedy normalnym jest, że zapala się kontrolka?

Tylko pytanie czemu gaśnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jest jakiś związek z tą kontrolką temperatury, wygląda na to, że włącza się jakieś zabezpieczenie przed przegrzaniem silnika. Musi to być jakiś błąd elektroniki - komputera, czujnika temperatury? Modelu nie znam ale zakładam że ma już elektronikę pokładową.

A nie chcesz podjechać gdzieś pod jakiś serwis diagnostyczny, aby podłączyli i sprawdzili odczyt błędów. To pewnie kilkadziesiąt złotych a może rozwieje gdybania forumowe.

zresztą poczekaj może ktoryś z forumowych spec-mechaników tu zajrzy i podpowie.

Gaśnie Ci od razu, bez szarpania tak jakby coś odcinało zapłon (wówczas wskazuje na elektronikę) czy szarpie najpierw, dławi się przy spadaniu obrotów - wtedy cos z zasilaniem.

Edytowane przez Staszek_s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jest jakiś związek z tą kontrolką temperatury, wygląda na to, że włącza się jakieś zabezpieczenie przed przegrzaniem silnika. Musi to być jakiś błąd elektroniki - komputera, czujnika temperatury? Modelu nie znam ale zakładam że ma już elektronikę pokładową.

A nie chcesz podjechać gdzieś pod jakiś serwis diagnostyczny, aby podłączyli i sprawdzili odczyt błędów. To pewnie kilkadziesiąt złotych a może rozwieje gdybania forumowe.

zresztą poczekaj może ktoryś z forumowych spec-mechaników tu zajrzy i podpowie.

Gaśnie Ci od razu, bez szarpania tak jakby coś odcinało zapłon (wówczas wskazuje na elektronikę) czy szarpie najpierw, dławi się przy spadaniu obrotów - wtedy cos z zasilaniem.

 

Nie dławi się, nie szarpie, gaśnie "bezobjawowo", czyli z tego co piszesz - elektronika :(

 

Chyba nie mam wyboru i muszę faktycznie podjechać na diagnostykę.

Miałam nadzieję, że może wskażecie gdzie może być problem, żebym nie dała się naciągnąć na czyszczenie i wymianę połowy motocykla ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, może to głupie, ale jaki jest poziom płynu?

Bo skoro przy dojeżdżaniu gaśnie, a inaczej działa, to znaczy że przy zmianie geometrii motocykle, czyli przy pochyleniu do przodu zdycha. I wtedy tak, elektronika odcina, ale dlaczego? Skoro przy motocyklu w poziomie działa? Bo albo jakiś czujnik pokazuje źle, albo płynu jest za mało i przy pochyleniu odpływa.

 

Może i głupie, ale wydaje mi się prawdopodobne....

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Może i głupie, ale wydaje mi się prawdopodobne....

Jednak nieprawdopodobne. Nie ma w motocyklach czujnika poziomu płynu chłodzącego.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, ale jest czujnik temperatury i kiedy płynu jest za mało, temperatura może skoczyć. Ale wtedy nie stanie się to z sekundy na sekundę, to prawda.

także coś dziwnego.

 

I tak sprawdziłbym ilość chłodziwa ;P

 

No i cokolwiek co może się poruszyć, zmienić w sytuacji gdy motong nurkuje przy hamowaniu.

Swoją drogą ciekawa sprawa, daj znać jak coś rozkminisz, będzie następna nauczka na przyszłość :)

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, ale jest czujnik temperatury i kiedy płynu jest za mało, temperatura może skoczyć. Ale wtedy nie stanie się to z sekundy na sekundę, to prawda.

także coś dziwnego.

 

I tak sprawdziłbym ilość chłodziwa ;P

 

No i cokolwiek co może się poruszyć, zmienić w sytuacji gdy motong nurkuje przy hamowaniu.

Swoją drogą ciekawa sprawa, daj znać jak coś rozkminisz, będzie następna nauczka na przyszłość :)

Ilość płynu jest w porządku no i nie ma czujnika poziomu.

Także albo kwestia czujnika temperatury albo coś zupełnie innego.

A powiedzcie, czy luzy na zaworach mogą się objawiać gaśnięciem? Bo taką teorię słyszałam.

 

Czy nie zrobił ktoś przypadkiem obejścia switcha sprzęgła w tym motocyklu? Tzn. normalne żeby odpalić ten motacykl, za każdym razem trzeba wcisnąć klamkę sprzęgła. A jak jest w tym GSRze?

Nie, przy próbie odpalenia bez sprzęgła lampa gaśnie, a silnik się nie odpala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, zle slyszalas - moga sie objawiac trudnoscia z zapaleniem goracego silnika.

Teoretycznie przy zbyt malych luzach silnik moglby zgasnac, ale wowczas to gasniecie byloby calkowicie losowe, nie tylko przy hamowaniu i nurkowaniu przodu, ale kiedykolwiek silnik bedzie na luzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, zle slyszalas - moga sie objawiac trudnoscia z zapaleniem goracego silnika.

Teoretycznie przy zbyt malych luzach silnik moglby zgasnac, ale wowczas to gasniecie byloby calkowicie losowe, nie tylko przy hamowaniu i nurkowaniu przodu, ale kiedykolwiek silnik bedzie na luzie.

OK, dziękuję. U mnie zawsze przy hamowaniu, czyli można wykluczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że motocykl wymaga po prostu porządnego przeglądu serwisowego, z czyszczeniem i synchronizacją przepustnic oraz ustawieniem TPS'a włącznie.

 

A czerwona kontrolka jak słusznie zauważył Staszek nie ma z tym nic wspólnego - zapali się również gdy zadusisz silnik na biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak podejrzewam. Regulacja, synchro,odpowiednia prędkość obrotowa na wolnych, do tego świece, kable kontrola zawory i będzie żył

Dziękuję Wam 🙂

Czy znacie może sprawdzony warsztat w Warszawie lub okolicach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...