Skocz do zawartości

KMX po remoncie, ciągle za bogata mieszanka PROBLEM


GLIN4
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Okej to teraz kolejny problem. Czy ktoś mógłby wytłumaczyć mi na jakiej zasadzie działa zawór wydechowy KIPS ? Zawór przestał mi się otwierać po kilku jazdach od remontu. Odkręciłem nawet tą dźwigienkę wychodzącą z prawej strony silnika od wałka siedzącego w cylindrze i po wkręceniu na 9/9,5 k obrotów dźwigienka ani drgnie. Czy problemu powinienem szukać w cylindrze, ustawić te wałeczki KIPSu czy moze zdjąć prawy dekiel silnika i zobaczyć co tam się dzieje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9-9,5 tyś obrotów. Fakt, że mam dołożony obrotomierz elektorniczny, razem z licznikiem moto godzin. Oryginalne zegary niestety są zniszczone. Daję jednak 99% że ten licznik pokazuje dobrze obroty lub jedynie z niewielkim błędem. Od jakich obrotów powinien się otwierać KIPS ? Mam podejrzenie że może być dalej nie do końca dobrze z górnymi obrotami u mnie, ponieważ na pełnym gazie dalej kopci mam wrażenie trochę za mocno. Muszę jeszcze pomajstrować z dolotem powierza i sprawdzić jak się zachowuje ze zdjętym dolotem na samym gaźniku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przed chwilą rozebrałem prawą obudowę silnika i wszystko stało się jasne. Otóż po zdjęciu dekla moim oczom ukazało się rozsypane w kawałki plastikowe kółko, które napędza mechanizm otwierania zaworu wydechowego. Wałek na którym osadzony jest mechanizm jest łożyskowany z obu stron. Okazało się, że rozsypało się łożysko zewnętrzne, te w obudowie - wszystko zaczęło stawiać opór lub stanęło całkowicie dęba no i puściło plastikowe kółko napędzające. Całe szczęście, że metalowy sworzeń blokujący te kółko nie wypadł i nie uszkodził nic w silniku - jeździłem tak kilka dobrych godzin 🤯 Muszę więc teraz zdobyć gdzieś takie kółko napędowe i wszystko powinno grać. 

22946074fdf46.jpg

Mam jeszcze takie pytanie. Ponieważ nie używam oryginalnego dozownika oleju do mieszanki, tylko samodzielnie mieszam olej do mieszanki, czy mogę przy okazji zdemontować plastikowe kółko napędzające pompę oleju ? - zaznaczone na obrazku: 

4cba5c775fdda.jpg

Zawsze to o jeden napędzany mechanizm mniej i mniejsze ryzyko podobnych akcji w przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...