Skocz do zawartości

wymiana czujnika ciśnienia oleju sportster


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w Sporciaku 2013 padł mi czujnik ciśnienia oleju, mam już nowy, ale przed wymianą mam tylko pytanko : czy przed wymianą trzeba opróżnić układ z oleju ?? dzięki za pomoc

Edytowane przez dachu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Przy szybkiej wymianie może wypłynąć łyżeczka oleju, którą wystarczy wytrzeć.

Jak dobrze kumam to minimalnie łyżeczka, a maxymalnie tyle ile jest w filtrze oleju wycieknie...

miejsca malo, ręka tęga wiec szybko raczej nie będzie.

Dajcie znać czy się mylę...

Edytowane przez dachu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie będziesz grzebał z wymiana to i cały olej ze zbiornika może ci wylecieć.

Jak sie będę grzebał to i ze starości mogę zejść przy robocie.

Takie madrości to i ja na każdy temat mogę pisać, nic nie wniosłeś , a niesmak pozostawiłeś

żarty żartami ale czy ktoś już sam wymieniał w Sporciaku taki czujnik i poradzi sensownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem dwa tygodnie temu. Dokładnie to wykręcałem zaślepke i montowałem czujnik. Jak wkręciłem zaczął się sączyć wąski strumyk oleju, 10 sek później wkręciłem czujnik, wytarłem szmatka odrobinę oleju i był o po robocie. Nic co napisałem wcześniej nie było ani nieprawdziwe, ani obrazliwe. Jak zrobisz to szybko, wyleje się tyle oleju ile zmieści się na łyżce do herbaty. Jak wykręcisz i zostawisz niezaślepiony otwór olej z wyżej położonego zbiornika bedzie wypływał. Powoli, ale wreszcie wypłynie cały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... poradzi sensownie.

Dostałeś konkretną, sensowną poradę a zachowujesz się niemiło...chyba, że potrzebujesz książeczki obrazkowej aby wykręcić i wkręcić czujnik, ...więc proszę:

(dwa trzy zwoje teflonu mogą być aczkolwiek czujnik jest na stożku i nie jest wymagane żadne dodatkowe vuszczelnienie...silikon jest tam be)

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Podsumowując temat dla wymiany w Sporciakach z elastycznie mocowanym silnikiem.

Potrzebne elementy: czujnik ( koniecznie oryginalny - bo zamienniki padają po 1,5 k km ) , klucz 27 , cierpliwość , cierpliwość.

Niewykluczone , że klucz 27 będzie jeszcze trzeba potraktować szlifierką bo zakres ruchu jest minimalny , można również przerobić klucz nasadowy lub kupić za 20$

klucz specjalistyczny . No i koniecznie upewnij się , że masz odpowiednio "zgrabną dłoń "  i nie nazbyt  grube przedramię żeby załapać gwint czujnika z gniazdem jego

mocowana. Osoby z  dużą grabą i przedramieniem do tej operacji się nie nadają . Potem dokręcanie kluczem po ok 1/16 obrotu na jeden cykl, czysta udręka ,

paluchami nie dokręcisz bo szczeliwo na gwincie stawia za duży opór i miejsca jak w pićce. Trochę łatwiej jest jak przy okazji wymienia się filtr oleju , po jego

odkręceniu miejsca przybywa i mniej inwektyw lata w powietrzu ....

Jak dla mnie była to czysta udręka, zwłaszcza, ze poprzednio wymieniałem jak się okazało zamiennik na zamiennik , czujnik padł po 1,5 k km i znowu ta sama

robota , teraz  w gnieździe siedzi OEM  z gwarancją na 5 lat.

 

pozdro

Edytowane przez dachu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...