Skocz do zawartości

Yamaha xs 400 ciśnienie oleju, dzwina sprawa


seba79
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie, jestem posiadaczem yamaha xs 400 i mam taki oto problem. Wczoraj po przejażdżce na wolnych obrotach coś około 1000 rpm zaczęła się lekko żarzyć lampka ciśnienia oleju, po dodaniu gazu lampka gasła około 1200, 1300 rpm. No cóż zgasiłem motor. Za jakieś 5 może 10 min zapaliłem jeszcze raz i lampka już nie świeciła. Pojeździłem jeszcze trochę i pojechałem do domu. Postawiłem motor na centralnej podstawce, chodził na wolnych obrotach i wszystko ok, ale pomyślałem że sprawdzę go na niższych obrotach i śrubą regulacyjną wolnych obrotów kręciłem a obroty spadały, jak obroty spadły poniżej 1000 lampka znów zaczynała się zapalać. Sprawa trochę dziwna, silniczek chodzi jak malina, cichutko, olej wymieniony MOTUL 10W40 filtr też, cała góra została zrobiona bo były wycieki z pod uszczelki, co prawda do panewek nie zaglądałem. I takie pytanie czy ktoś z was miał może podobne objawy w tym motocyklu i czy może to być wina czujnika? Dzisiaj rano przekręciłem kluczyk ale na wyłączonym zapłonie i kopniakiem kopnąłem kilka razy i podczas kopania lampka już gasła, więc dlaczego podczas kopania lampka gaśnie (czyli wtedy ma dobre ciśnienie) a przy obrotach 900 nie ma ciśnienia? Czy może olej jest już tak gorący co za tym idzie rzadki że tego ciśnienia nie ma? Nie wiem co mam robić, ale wydaje mi się że na początek wymienię czujnik ciśnienia oleju, jak to nie pomoże to zajrzę do pompy oleju, a potem już nie wiem co. :)

Z góry wielkie dzięki za wskazówki.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie wymieniaj jest dobrze.

Po prostu olej 10W40 jest za malo lepki dla silnikow chlodzonych powietrzem, one potrzebuja co najmniej 20W50.

Poki jest zimny to trzyma cisnienie, a jak sie rozgrzeje to niestety cisnienie spada.

XS 400 to juz troche km zdazyla przejechac i pewnie dol jest rowno zuzyty, panewki, pompa i wal wiec tym bardziej warto uzyc oleju o wyzszej lepkosci, oczywiscie po dotarciu motocykla jesli gora byla robiona.

Wolne obroty nie powinny byc nizej ustawione niz 1000 obr/min, bo to rowniez ma wplyw na prace pompy oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za ruszenie tematu, powiem tak wczoraj pożyczyłem ciśnieniomierz sprawdziłem ciśnienie i tak, na rozgrzanym silniku przy obrotach 3000 rpm (takie obroty podaje serwisówka) miał około 55 psi, myślę sobie jest zaj...cie, ale poczekałem aż się porządnie zagrzeje i wtedy niestety ale ciśnienie przy tych samych obrotach spadło do około 20 może 25 psi. Rozkręciłem dekiel sprzęgła w celu kontroli pompy, wykręciłem pompę i na pierwszy rzut oka jest ok wszystko ładnie się kręci, nie ma luzów więc wydaje mi się że chyba tak musi być. Też myślałem o zmianie oleju na w50 i jutro to zrobię. Powiedzcie mi czy do tych motorków dostępne są gdziekolwiek panewki, bo o ile korbowodowe jeszcze gdzieś na ebay można kupić to panewki główne są nie do dostania. Jeszcze raz dzięki za odpowiedz.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...