Jump to content
Guest Sneer1

Ręce a kierownica

Recommended Posts

Guest Sneer1

Miłośnicy Cruisera, jak powinny być ułożone ręce względem kierownicy aby kierowca miał komfort jazdy a zarazem możliwe było optymalne panowanie nad pojazdem?

Poziomo? A może macie inne zdanie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chcesz sprawdzić jak ciekawie działa mózg to możesz spróbować odwrotnie :biggrin:

A umiem i autem i motongiem :p

 

 

TT

 

ergonomicznie :P jeśli w ogóle można mówić o ergonomii w przypadku choppera/cruisera :D

A weź Ty się odpierwiastkuj od cruiserów, mi jest ergonomicznie

 

 

TT


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedys bylem na jakis jazdach kartami.. przy okazji do dyspozycji byl gokart z kontra kierownica...

Przy wolnej jezdIe mozna bylo cos zrobic ale przy szybszej juz sie ladnie pie...lilo...

a moto ma to do siebie ze ciagnie sie prawa manetke a moto kladzie sie w lewo... i wez tu badz madry;)


Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to Panowie doradzili :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co oznacza "Pan Teoretyk"? : )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do pytania autora tematu - ręce trzyma się luźno na kierownicy, a podczas skręcenia lekko się ją muska, aby nie przeszkadzać motocyklowy w jeździe.

 

Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.

 

Żadnego spinania się ani mocnego trzymania kierownicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Padne zaraz ..... „podczas skręcania lekko się Ja muska” ha ha ha

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam mocno trzymam kiere.. moje moto samo nie jezdzi.. wole mu przeszkadzac i “mowic” mu co ma robic.. jakos nie lubie kiedy moto robi na co ma ochote🤪


Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Share this post


Link to post
Share on other sites

13 dni potrzebowałeś na zastanowienie się?

 

Co oznacza "Pan Teoretyk"? : )

 

 

Co do pytania autora tematu - ręce trzyma się luźno na kierownicy, a podczas skręcenia lekko się ją muska, aby nie przeszkadzać motocyklowy w jeździe.

Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.

Żadnego spinania się ani mocnego trzymania kierownicy.


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze jest też podwiązać ręce do kierownicy lub spiąć trytykami, żeby te zwisając, nie miały tendencji do spadania. Długa ręka może wkręcić się w koło, dotknąć gorącego wydechu lub stać inna przykra sytuacja. Wtedy z bólu zaczniemy się spinać i delikatne muskanie kierownicy stanie się problematyczne.


Audi Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do pytania autora tematu - ręce trzyma się luźno na kierownicy, a podczas skręcenia lekko się ją muska, aby nie przeszkadzać motocyklowy w jeździe.

 

Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.

 

Żadnego spinania się ani mocnego trzymania kierownicy.

gdzieś to wyczytał czy usłyszał? pod budką z piwem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

gdzieś to wyczytał czy usłyszał? pod budką z piwem?

Od wykładowcy i indywidualnego instruktora CSS na szkoleniu z poziomu 1. Nawet sie bawiliśmy w łapki i pokazywał mi dokładnie z jaką siłą naciskać na kierownicę i jak ją mocno ją trzymać - też byłem mocno zdziwiony.

 

No ale co Ty możesz o tym wiedzieć, chłopcze, pewnie na torze robisz to co większość frajerow, którzy na sportach i na slickach szybcy są jedynie na prostej. :)

 

PS Nie wypowiadaj sie lepiej na temat technik jazdy, bo w tym temacie nadajesz sie raczej tylko do tarcia chrzanu. : )

 

Ja tam mocno trzymam kiere.. moje moto samo nie jezdzi...

A właśnie, że moto samo lepiej pojedzie niż z przeciętnym riderem - geometria motocykla robi swoje. : )

 

Przeciętny rider więcej przeszkadza motocyklowi niz pomaga. : )

 

Oczywiście, że do złożenia moto trzeba popchnąć kierownice - A czym lżej ja trzymasz, tym mniejsza siła jest wymagana. Ale na prostej lub nawet w zakrecie nie powinienes motocyklowi przeszkadzać - jedynie trzymać gaz. Jak się ustawisz do skrętu, to kiere trzymasz leciutko (znacznie lżej niż się tobie wydaje) i pozwalasz pracować geometrii. : )

Edited by Damian85

Share this post


Link to post
Share on other sites

A właśnie, że moto samo lepiej pojedzie niż z przeciętnym riderem - geometria motocykla robi swoje. : )

 

puść swój motocykl sam na przejażdżkę i zapodaj filmik, zobaczymy "potwierdzenie" kolejnej z Twoich teorii...

jsz


bezmotocyklowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

„Popłynąć kierownice” ..... tzn?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

puść swój motocykl sam na przejażdżkę i zapodaj filmik, zobaczymy "potwierdzenie" kolejnej z Twoich teorii...

jsz

Tak, wiem, to Ciebie przerosło.

 

PS To nie moja teoria, tylko wiedza że szkoleń - wiedza od ludzi nie z Twojej ligi, koleżko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damianku, a jak puscisz kierownice w Moto to scisniesz bak nozkami czy nie?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popchnac.. koledze sie slownik wlaczyl...

 

A tak serio to Damian cos tam slyszal cos tam wie ale wiedzy za cholere prekazac nie potrafi...

 

Ja tam seoja kiere bede trzymal a muskac to bede.... ale nie moto😜


Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Share this post


Link to post
Share on other sites

„Popłynąć kierownice” ..... tzn?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Popchnąć. Poprawione. Pisałem z telefonu.

 

Damianku, a jak puscisz kierownice w Moto to scisniesz bak nozkami czy nie?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Panie Klaudiuszu, Motunga trzymamy się zawsze tylko dolną partią ciała, góra (łapki) są tylko od obsługi klamek i gazu. No i przy zmianie toru jazdy trzeba popchnąć kierownicę. Poza tym lekko, bardzo lekko trzymasz (nieważne czy prosta, czy zakret) i pozwalasz pracować zawieszeniu i geometrii.

 

Tylko podstawa to prawidlowe złożenie się.

 

Bo wiesz, jesli temat samego trzymania kierownicy jest dla niektórych taki ciężki, to składanie jest co najmniej o 3 rzedy wielkości trudniejsze - takze mam wątpliwości, ile osob tutaj w ogole rozumie jak się to robi prawidłowo.

 

Jestem wiec w stanie zrozumieć, że dla niektórych tutaj "puszczenie" kiery w zakrecie jest rzeczą totalnie abstrakcyjną, no bo przecież dla nich normalka to walka z motocyklem w zakręcie, ciagle minimalne korekty i destabilizacja 2 kółek. : )

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to pusc w zakrecie, zobaczymy co sie stanie

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...