Jump to content
Soku11

[ROZ] [KTM 690 SM] Kompletny brak prądu po zamontowaniu akumulatora

Recommended Posts

Witam,

Mam dość nietypowy problem z KTM 690 '07. Moto odstawiłem na zimę do nieogrzewanego garażu, pod pokrowiec. Po 2-3 miesiącach po przekręceniu kluczyka wszystko się świeciło, ale nie kręcił. Założyłem że akumulator słaby i podłączyłem go do ładowania (prostownik pokazywał od razu dobre napięcie co mnie trochę zdziwiło). Po ok 2 tygodniach wróciłem żeby odpalić moto i tutaj niestety zonk. Po wpięciu akumulatora nie odzywa się nawet pompa paliwa (zawsze był charakterystyczny dźwięk).

 

Próbowałem podczepiać instalację pod inny akumulator przez przewody i nadal to samo - zero reakcji. Nie widzę żeby przewody akumulatorowe gdzieś się naderwały. Sprawdziłem bezpieczniki przy baku i pod główką ramy. Jako że nie miałem miernika pod ręką, to "na żarówkę" sprawdziłem aku i napięcie między plusem aku a punktem masy gdzieś na ramie - żarówka świeciła. Sprawdziłem też wyłącznik na kierownicy - zwarłem styki i nadal zero reakcji.

 

Wygląda to na jakiś prosty problem ze stykiem, ale z drugiej strony nie mam pomysłu jak to dalej sprawdzić.Czy jest coś co mogę jeszcze sam sprawdzić (miernik sobie załatwię)? Ma ktoś pomysł co to w ogóle może być? Dziwne że stało się to samo z siebie "na postoju" - czy może to oznaczać że się coś samo z siebie "zjarało"?

 

Dzięki za podpowiedzi, które mnie uchronią przed wizytą u elektronika :)

 

Pozdrawiam


Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znajdź przekaźnik rozrusznika, często ma swój bezpiecznik. Wyjmij i sprawdź stan styków. Jeśli to nie tam to rozpinaj wszystkie wtyczki i sprawdzaj czy nie ma śniedzi. W pierwszej kolejności wyłącznik kosy i klamki sprzęgła. Te sprawdzisz miernikiem na piszczyku.

Możesz po włączeniu zapłonu na krótko zewrzeć styki przekaźnika i zobaczyć czy kręci i odpali.

 

 

 

TT


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Czy aby na pewno to mi coś da? Bo tak jak pisałem nie słychać ani pompy przy podłączeniu akumulatora ani kompletnie nic nie ma na zegarach. Tak jakby akumulator nie był w ogóle wpięty i komputer nie startował. Rozrusznik sprawdze jak mi sie zegary włączą :-) I ciekawe czy mi się coś zjarało czy po prostu coś nie łączy :-/

Edited by Soku11

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdz miernikiem jakie masz napiecie na aku. Zobacz tez czy klema sa odpowiednio podpiete pod aku +/-.

Jezeli tu jest wszytko ok to dalej masz problem z immo.


Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miernik / probnik w reke i nie trzeba zadawac pytan na forum :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Póki co zlokalizowałem jeszcze jakaś końcówkę pod główka ramy gdzie dochodził plus z akumulatora i są tam dwa bezpieczniki 30A. Oba wyglądają na sprawne ale sprawdzę jeszcze miernikiem. Jeden ma trochę luzu przy mocowaniu ale dociskanie go też nic nie daje :-(


Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem taką akcję jak poszła cela w aku. Volty niby OK i z kabli od auta też nie chciał.


ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-...,CBR650F 2018-...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popros kolege ktory cos ogarnia niech sprawdzi lub oddaj jakiemus elektrykowi bo zaczynasz od dupy strony ani nie sluchac co koledzy radza...


Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Miałem taką akcję jak poszła cela w aku. Volty niby OK i z kabli od auta też nie chciał.

również stawiam na padnięty akumulator (potwierdza to "szybkie" naładowanie elektronicznym prostownikiem)

sprawdź jak siada napięcie w momencie próby uruchomienia rozrusznika

piszesz, że nic nie słychać - przekaźnik nawet nie "klika"?

Edited by konrad1f

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy Ty przypadkiem nie podłączyłeś odwrotnie akumulatora?
Mało tego przypomnę o zjawisku przebiegunowania aku, może się to zdarzyć przy głębokim rozładowaniu.


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale to do 0V musiałby być rozładowany.


ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-...,CBR650F 2018-...

Share this post


Link to post
Share on other sites

do 0 to by już nie powstał z kolan...

wrócenie z fusów.. zero danych..

 

na początek miernik,


Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Share this post


Link to post
Share on other sites

a główny bezpiecznik sprawdziłeś, tak jak pisał ci już Monter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...