Skocz do zawartości

[ROZ] [KTM 690 SM] Kompletny brak prądu po zamontowaniu akumulatora


Soku11
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam dość nietypowy problem z KTM 690 '07. Moto odstawiłem na zimę do nieogrzewanego garażu, pod pokrowiec. Po 2-3 miesiącach po przekręceniu kluczyka wszystko się świeciło, ale nie kręcił. Założyłem że akumulator słaby i podłączyłem go do ładowania (prostownik pokazywał od razu dobre napięcie co mnie trochę zdziwiło). Po ok 2 tygodniach wróciłem żeby odpalić moto i tutaj niestety zonk. Po wpięciu akumulatora nie odzywa się nawet pompa paliwa (zawsze był charakterystyczny dźwięk).

 

Próbowałem podczepiać instalację pod inny akumulator przez przewody i nadal to samo - zero reakcji. Nie widzę żeby przewody akumulatorowe gdzieś się naderwały. Sprawdziłem bezpieczniki przy baku i pod główką ramy. Jako że nie miałem miernika pod ręką, to "na żarówkę" sprawdziłem aku i napięcie między plusem aku a punktem masy gdzieś na ramie - żarówka świeciła. Sprawdziłem też wyłącznik na kierownicy - zwarłem styki i nadal zero reakcji.

 

Wygląda to na jakiś prosty problem ze stykiem, ale z drugiej strony nie mam pomysłu jak to dalej sprawdzić.Czy jest coś co mogę jeszcze sam sprawdzić (miernik sobie załatwię)? Ma ktoś pomysł co to w ogóle może być? Dziwne że stało się to samo z siebie "na postoju" - czy może to oznaczać że się coś samo z siebie "zjarało"?

 

Dzięki za podpowiedzi, które mnie uchronią przed wizytą u elektronika :)

 

Pozdrawiam

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdź przekaźnik rozrusznika, często ma swój bezpiecznik. Wyjmij i sprawdź stan styków. Jeśli to nie tam to rozpinaj wszystkie wtyczki i sprawdzaj czy nie ma śniedzi. W pierwszej kolejności wyłącznik kosy i klamki sprzęgła. Te sprawdzisz miernikiem na piszczyku.

Możesz po włączeniu zapłonu na krótko zewrzeć styki przekaźnika i zobaczyć czy kręci i odpali.

 

 

 

TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy aby na pewno to mi coś da? Bo tak jak pisałem nie słychać ani pompy przy podłączeniu akumulatora ani kompletnie nic nie ma na zegarach. Tak jakby akumulator nie był w ogóle wpięty i komputer nie startował. Rozrusznik sprawdze jak mi sie zegary włączą :-) I ciekawe czy mi się coś zjarało czy po prostu coś nie łączy :-/

Edytowane przez Soku11

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co zlokalizowałem jeszcze jakaś końcówkę pod główka ramy gdzie dochodził plus z akumulatora i są tam dwa bezpieczniki 30A. Oba wyglądają na sprawne ale sprawdzę jeszcze miernikiem. Jeden ma trochę luzu przy mocowaniu ale dociskanie go też nic nie daje :-(

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taką akcję jak poszła cela w aku. Volty niby OK i z kabli od auta też nie chciał.

ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-...,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taką akcję jak poszła cela w aku. Volty niby OK i z kabli od auta też nie chciał.

również stawiam na padnięty akumulator (potwierdza to "szybkie" naładowanie elektronicznym prostownikiem)

sprawdź jak siada napięcie w momencie próby uruchomienia rozrusznika

piszesz, że nic nie słychać - przekaźnik nawet nie "klika"?

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Ty przypadkiem nie podłączyłeś odwrotnie akumulatora?
Mało tego przypomnę o zjawisku przebiegunowania aku, może się to zdarzyć przy głębokim rozładowaniu.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to do 0V musiałby być rozładowany.

ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-...,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Pytam bo moto mam odstawione i mogę do niego póki co rzadko zaglądać i wolę się najpierw dowiedzieć gdzie szukać przyczyny. Podstawy trochę znam - nie jakoś rewelacyjnie bo bawiłem się na starych moto. Jak samemu nie namierze przyczyny to odstawię do mechanika.

2. Na pewno nie podłączyłem aku odwrotnie.

3. Aku nie padł do 0 - jest świeży (zeszłoroczny) i ładowarka motocyklowa od razu pokazywała napięcie ponad 12V

4. Testowałem na innym aku i na nim też nic się nie świeci.

5. Przypominam że problem nie dotyczy rozruchu tylko w ogóle braku odpalania nawet zegarów po podłączeniu aku.

6. Chciałem się poradzić na forum bo to wygląda na jakąś pierdołę w stylu bezpiecznik. Ale jeśli uważacie że nie ma sensu bo się nie znam to proszę o zamknięcie tematu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...