Skocz do zawartości

Sportster XLH 1000. Przygotowania do odpalenia.


Rekomendowane odpowiedzi

Cjodzi mi raczej o to ze cisnienie wzrosnie, jako ze zawory sie zaczna domykac.

W nieuzywanym slniku zawsze ktorys jest otwarty.

Dzięki za dobre słowo, Obawiałem się raczej, że po kilkuset kilometrach mogą sie pojawić jakieś nowe problemy. Na razie jestem bardzo zadowolony, bo wszystko idzie zgodnie z planem, a usterki nie są większe niż Amerykanin opisał przy sprzedaży. Teraz czekają mnie hamulce i sprawdzenie obwodów elektryki, ale to juz drobiazg jak silnik jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze masz gdzies blokade w przewodach olejowych ale to ciezko sprawdzic bez pelnej rozbiorki silnika.

Licz sie rowniez z tym ze uszczelki po dlugim staniu moga siasc i zaczniesz znajdowac olej silnikowy w przedziale sprzegla.

Ja takie stare graty rozbieram od razu na czesci pierwsze i wymieniam wszystkie zuzyte lub niepewne czesci, potem wiem

po prostu na czym stoje.

Jestem pewien ze tutaj zarowno zawory jak pierscienie sa mocno podjechane, uszczelki stare i stwardniale tak ze rozebral bym go

tym bardziej ze z HD to zadna filozofia i czasowo tez nie jest to dluga robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze masz gdzies blokade w przewodach olejowych ale to ciezko sprawdzic bez pelnej rozbiorki silnika.

Licz sie rowniez z tym ze uszczelki po dlugim staniu moga siasc i zaczniesz znajdowac olej silnikowy w przedziale sprzegla.

Ja takie stare graty rozbieram od razu na czesci pierwsze i wymieniam wszystkie zuzyte lub niepewne czesci, potem wiem

po prostu na czym stoje.

Jestem pewien ze tutaj zarowno zawory jak pierscienie sa mocno podjechane, uszczelki stare i stwardniale tak ze rozebral bym go

tym bardziej ze z HD to zadna filozofia i czasowo tez nie jest to dluga robota.

W sumie masz rację. Postanowiłem jeszcze powalczyć bez wyciagania silnika bo zanim zdecyduje się na koszty chcę potestować motocykl i zdecydować czy to model dla mnie. W tej chwili płynie do Polski jeszcze jeden mój zakup, elctra z 87 roku. Zamierzam przetestować oba i wybrać ten który lepiej mi pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz na zębach pompu nie przekracza 0,005 mm. Dopuszczalny to 0,004 cala (czyli ok 0,01 mm). Wygląda na to, że pompa jest ok. To i dobrze i źle, bo nie myszę kupować pompy, ale wciąż nie znam przyczyny słabego przepływania oleju do silnika. Szukam dalej.

post-93926-0-39259500-1552501976_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznaję, że mam słabe doświadczenie z silnikami z zewnętrznym zbiornikiem oleju. Było tak. Gdy przygotowywałem

motocykl do odpalenia spusciłem stary olej, ze zbiornika i silnika, wymieniłem filtr i po wszystkim napełniłem zbiornik oleju do górnej kreski bagnetu. Następnie odpaliłem silnik. Po kliku minutach pracy ciśnienie w zbiorniku wzrosło na tyle, że wypchnęło korek. Zgasiłem silnik, włożyłem korek i sprwdziłem na bagnecie, że oleju ze zbiornika nie ubyło. Być może błędnie zakładałem, że powinien on zostać częsciowo przepompowany do silnika - stad mój wpis, że olej nie jest pompowany ze zbiornika do do silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest tam typowa sucha miska to przy pracującym silniku olej w zbiorniku powinien utrzymywać się na mniej więcej stałym poziomie,gdyż pompa powrotna jest zawsze wydajniejsza od pompy która pobiera olej do smarowania.W zbiorniku powinien być tez otwór odpowietrzający(przelewowy)podłączony gdzieś do silnika,chyba ze Harley ma jakieś nietypowe rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest tam typowa sucha miska to przy pracującym silniku olej w zbiorniku powinien utrzymywać się na mniej więcej stałym poziomie,gdyż pompa powrotna jest zawsze wydajniejsza od pompy która pobiera olej do smarowania.W zbiorniku powinien być tez otwór odpowietrzający(przelewowy)podłączony gdzieś do silnika,chyba ze Harley ma jakieś nietypowe rozwiązanie.

Dzięki. Być może faktycznie spanikowałem bez sensu i wszystko było ok. Ale nie ma tego złego... Skorzystałem z okazji by porządnie wyczyścic silnik wymienic usczelki i uszczelniacze. Znalazłem też wyrobione podkładki pod trybami rozrządu więc je też powymieniam. I nabiorę troche wiedzy o kolejnym typie motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kolejny dobry dzień na dłubanie przy motocykli. Nic wielkiego nie wykryłem, ale powymieniałemm cieknące uszczelki pod deklami, przypasowałem brakujace śruby, dałem nowe dystanse pod koła rozrządu, zmieniłem uszczelniacze pompy oleju, wyczysciłem komutator prądnicy i umyłem z błota olejowego wszelkie zakamarki silnika. Zmyłem też czarne malowanie bloku i naprawiam różne zakrętasy elektryki. Np. obie kontrolki , oleju i ładowania podpiete były pod pradnice co sprawiało że gasły gdy motocykl odpalał. alw obie wskazywały ładowanie. Zaś czujnika cisnienia oleju w ogóle nie było. To zreszta patent dla poprzedniego nabywcy, bo od kontrolek odczepiony był kabel zasilający, więc i tak nie świeciły.

post-93926-0-07928500-1553944397_thumb.jpg

post-93926-0-71315700-1553944445_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...