Skocz do zawartości

BMW R1200 Gs pytania odnośnie silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich posiadaczy BM-ek. Chciałbym zadać pytanie które bezustannie mnie nurtuje co do tego motocykla. Wszyscy tak bardzo zachwalają te boxerowe silniki, ale jak to wygląda w przypadku np parkingówi czy wypadku gdzie kładziemy motocykl? Mam na myśli to, że to maszyna typu adventure a więc takie upadki są nieuniknione w terenie. Nie uszkadza się wtedy głowica czy w ogóle cały zespół cylinder głowica ?

 

Ps : Wiem, że jest coś takiego jak gmole, ale nie każdy ich używa więc jak to w zasadzie wygląda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretne "bam" może się skończyć nawet urwaniem cylindra. Co to oznacza, mówić nie muszę. Gmole to chyba rzecz akcesoryjna i zdecydowanie potrzebna w tych motocyklach. Przy ślizgach potrafi się też przetrzeć na wylot pokrywa zaworów, co uniemożliwi dalszą jazdę. Dotyczy to wszystkich beemek w bokserze. Nie tylko geesów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gmole to ułamek wartości motocykla i eliminują ryzyko uszkodzenia silnika, w każdym praktycznie moto, więc ich montaż jest bardzo uzasadniony. Któryś z klientów mówił mi, że istnieją gumowe "czapki" nakładane na pokrywy zaworów w boxerach, zapobiegające gubieniu oleju po przetarciu pokrywy. I jest to element akcesoryjny produkowany ponoć przez bmw. Sam tego na oczy nie widziałem, ale brzmi logicznie. W zasadzie wszystkie geesy trafiające na stół operacyjny gmole mają, inne modele bmw niekoniecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem te wszystkie opowieści i obawy przed uszkodzeniem cylindrów, głowic nawet podczas lekkiej gleby to lęk na wyrost.
Poza gmolami, można jeszcze założyć dodatkowe osłony pokrywy głowic i lekka gleba nawet rysy na głowicy nie zostawi.

O takie coś:

https://www.ebay.co.uk/itm/BMW-R-1200-GS-cylinder-guard-head-cover-protector-protection-2004-09-0635/183459002109?hash=item2ab70236fd:g:KY0AAOSwvx1brpZD:rk:2:pf:1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legendy... W Kawasaki ramy pękają, Suzuki szumy i stuki, Kawasaki jebnij w krzaki , Honda się nie psuje a w BMW cylindry odpadają. :laugh:

No i nie zapominajmy o stalowych pętlach na szyi u każdego szanującego się motocyklisty. :biggrin: :biggrin:

ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-..., DR650RSE 2023-..., Big-1 2024-...,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są dosyć trwałe konstrukcje i sporo wytrzymują, czasem ma się pecha

23fa4de540d92a8970651f00f7d30e18.jpg

 

Ale przeważnie nie jest tak źle, w tym wypadku też wróciliśmy do domu na kołach a motocykl przeszedł gruntowne spa

 

5377b1fde5e1f8e04b0a52d43962ed2e.jpg

 

Od tego momentu moja żona nie lubi gdy próbuje jeździć skrótami. Motocykl leżał wiele razy i przeważnie wychodził z tego bez szwanku, podobnie jak my, tylko ten pierwszy raz był bolesny, bo okazało się że żona miała jednak pękniętą kość pod kolanem i to był pewnie problem z wsiadaniem na motocykl. Jeżdżąc zdobywa się też doświadczenie, jak jest sterta drewna przygotowana do wywiezienia

db9ec1f36f340b01c5b08e5437b7a645.jpg

To może też być ślisko bo błota nawieźli

 

072546ebf5a0838101c02ddafd8b4e73.jpg

 

Dwieście tysięcy później

3b27d4692a1e73b78acbb3f5d068d84d.jpg

Podczas samotnej wycieczki po przejechaniu przez przełęcz skorpiona

39c62f93b56fd40e1fffce58cff0a8d7.jpg

 

Zatrzymałem się na nocleg na pustyni. Spotkani ludzie namówił mnie na zobaczenie ładnego miejsca

cc77c22d2c5ae9fe63d4e332b216466e.jpg

Niestety w drodze powrotnej coś pomieszałem i upadłem po raz pierwszy

9df07d608512752a951ced3a7b497934.jpg

 

Postawienie wymagało czasu, wysiłku i pracy inżynierskiej, musiałem sobie wybudować platformę z kamieni, nie szło go też obrócić wokół osi , jak kiedyś na Ukrainie, ze względu na ostre kamienie.

148037b022997431b817c0df7a2a083b.jpg

Gdy w końcu ruszyłem dalej w niewłaściwym kierunku, zwiedziony samochodem który pojawił się na horyzoncie, upadłem po raz drugi. Wiedziałem że nie ma sensu go już podnosić bo to byłaby tylko zbędna strata sił. Podliczyłem ilość wody i starałem się wezwać pomoc

 

16e7c2cedffc425aa62548ed5b935d7b.jpg

 

W tamtym miejscu zasięg sieci był szczątkowy a poziom baterii telefonie po nocy na pustyni, minimalny, ale udało się umieścić posta na forum i zdążyłem podać swoją pozycję. Pomoc nadeszła przed zachodem słońca. a530c7feda66b6eadb33734d0896ab97.jpg

 

Rano po próbach zakupu dekla, cena 5000 netto skutecznie wybiła mi zakup z głowy, pokleiłem dekiel poxipolem. Mechanik osadził na silikonie i po zalaniu olejem 125 za litr pojechałem do domu znajomego. Gdy ponownie przyjechaliśmy do znajomego miałem własny olej, nową pokrywę i zrezygnowałem ostatecznie z oryginalnych osłon pokryw zaworów

9655c810ba11d722adbb62ecd3a3f051.jpg

 

3b9780894603a0f230908bfee8647b23.jpg

 

Teraz mamy takie z plastiku. Charakterystyczne w moim przypadku jest to że przeważnie wywracamy się na prawą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na asfalt tego nie trzeba. Wracając do pecha, nawet z tą dodatkową osłoną kamień może się dostać

Ochronę przed kamieniami już masz w postaci tych plastikowych nakładek ;)

A tak serio, zawsze lepiej zapobiegać, zmniejszać ryzyko, gdyby tak nie było to np. dzisiejsze samochody nie miałby tylu systemów bezpieczeństwa.

Bo po co poduszka powietrzna, ABS, czy napinacz pasów jak ludzie i tak giną?

 

PS Gratuluję przebiegu w GSie oraz zazdroszczę możliwości odbywania fajnych, dalekich podróży :notworthy:

Jakiej firmy masz założone siedzenia?

 

Pochwalę się jeszcze, że miałem GSA w takim samym kolorze :lalag:

post-687-0-60522300-1551256906_thumb.jpg

Edytowane przez Januszm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...