Skocz do zawartości

BMW R1200 Gs pytania odnośnie silnika


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 19.08.2019 o 20:51, żużu77 napisał:

Panowie, chwilę mnie nie było, bom se był pojechał, a tu taka zacna konwersacja...

 

Motocyklowe skrzynie biegów nie mają synchronizatorów, bo jest inny sposób spinania - poprzez sprzęgła kłowe.

 

Podniesione "j*b" jest bardziej zauważalne w konstrukcjach ze sprzęgłem mokrym, bo ono z natury nigdy całkowicie nie rozłącza napędu. Występuje zjawisko wiskotyczności czyli odrobina momentu jest przekazywana przez lepkość oleju i pół skrzyni się nadal kręci z silnikiem, drugie pół stoi z kołem.

"j*b" bierze się z dość brutalnego łączenia elementów połączenia kłowego.

 

Sprzęgło suche (sprawne) rozłącza silnik zupełnie, w związku z tym obie połowy skrzyni się zatrzymują i nie słychać odgłosu włączania biegu.

W zamian występuje inne zjawisko, często kły ustawiają się na wprost i z kolei załączenie biegu jest niemożliwe.

Wtedy biker albo letko popuści sprzęgło, albo ruszy motocyklem w przód lub tył.

 

Jeszcze temat quickshiftera...

Jego użycie nie zastępuje sprzęgła i mniej lub bardziej jednak szkodzi skrzyni.

A jak, to pokażę, jak będę miał pacjenta na stole...

Poza tym, dziwnym trafem, są znane przypadki gwarancyjnych wymian skrzyni w motocyklach nowych, jednosezonowych, wyposażonych w QS, z przebiegami poniżej 20 tys km.

Dwa razy w jednym egzemplarzu.

 

Systemu ESA nie mam. Ktoś wyżej pytał.

 

 

Tymczasem takie kółeczko popełnilim.27a90e9518a2520aa6dd84416f4381a4.jpg&key=074164cea77cfea01ebbe5c334ddffbe7e042194f8606bc1eb9b388ec4fddf831eb8ad61290c220df3c687c4de54a09f.jpg&key=c03e23ee7dea552421a3c44db291727c03f6a531a65535002ead8229777f2ba887b8f18c8a766ebbbf538f0f2e0743bd.jpg&key=7d655bf5457b7e016cbf0012fb4384e582926d5bcc203864f03269b1ccf555843dd3b5a8f3828878964bf3fa51bddeac.jpg&key=307cb36e7d41ae7ddd157a345e569f00c61da8742f204ed1fa7ce8a5a6c52dd65ad42f4a483f72fbb8f5253afe15be62.jpg&key=3c7e7d60b9f5c065b71cd4c1d0d72467a647e0113953ccbc718dc29a79f69c24

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Żużu77 a odwiedziłeś Yeuopa? 🙂

Apropo QS myślę, że niektórzy nieumiejętnie z niego korzystali dlatego stąd te naprawy skrzyń. Ja nie mam z nim problemów i przy dynamicznej jeździe świetnie wspiera zmianę biegów w górę i w dół.

Tak w ramach humoru. Od Stonehenge bardziej interesująca jest farma świń, która jest nieopodal 😉

 

36E899EA-8F5C-4508-B361-98F2F10313FF.jpeg

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
2 godziny temu, PowWow1983 napisał:

A powieszcie mi cos o f 800gs? Można, czy już lepiej celować gs 1200?

 

Tam chyba jest ten sam motor co w BMW F800S? Tylko inne przeniesienie napędu? Z gościem na F800S zjeździłem pół Europy, to naprawdę świetny motocykl i chętnie bym widział taki w swoim garażu. Ww. kolega ma to BMW od nowości, kupił w 2009r, teraz będzie miał nalatane coś koło 130 000 km i tam się nie ma do czego przyczepić, moc trzyma, ładnie pracuje.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.09.2019 o 18:26, PowWow1983 napisał:

A powieszcie mi cos o f 800gs? Można, czy już lepiej celować gs 1200?

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
 

Jak zakładasz, że te jazdy solo będą to 800 starczy, a jak z plecakiem albo w perspektywie będzie jeżdżone po długich trasach z żoną, dziewczyną to już trzeba by pomyśleć o 1200. Niestety 1200 będzie drożej. Odwdzięczy się małym zużyciem paliwa, nawet bardzo małym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jonaszko, twoja relacja wątku z tamtego forum jest tak samo rzetelna, jak wiadomości w tvpis.
Może to ty jesteś ten wiatr?

Na mechanice znasz się, jak świnia na gwiazdach, w przeciwnym razie, nigdy nie napisałbyś takich głupot, jak powyżej.

Jak to jest, że najwięcej do powiedzenia mają ci, co najdalej byli w Międzyzdrojach, a dany sprzęt to co najwyżej w grafikach Googla widzieli....64e1e4e5c4a6b4e8627c031a828b3ded.jpg

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę z tobą wymieniał żadnego zdania.
Nie potrafisz czytać, nie rozumiesz słowa pisanego, jak choćby pomylenie awarii silnika z "dyfrem", którego s1000rr nie ma, bo jest napędzany łańcuchem!
Jesteś nierzetelny w przekazywaniu informacji, pokazujesz je tendencyjnie, byle poprzeć z góry obrane swoje stanowisko i dyskredytować innych konwersujących.
O mechanice nie masz pojęcia udowadniając zupełne nie rozumienie działania motocyklowej skrzyni biegów.
Nie obrażę cię tu tylko z szacunku do innych forumowiczów.

Oświadczam wobec całego forum, że nie życzę sobie od tego człowieka żadnych personalnych wycieczek.
Nie jest partnerem do rozmowy na jakikolwiek temat.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnych relacji.
Przeczytanie postu na jednym forum, przekazanie na drugim zmieniając zupełnie sens i myląc fakty jest takie samo jak informacje w Wiadomościach telewizji publicznej.
Ja odniosłem się tylko do faktu przekazania fałszywej treści.
Nie jestem zdeklarowanym fanatykiem BMW.
Mógłbym jeździć i Bashanem czy WSK, gdyby oferowały zadowalającą mnie trwałość i ergonomię.
Wybór na BMW padł z powodu łatwości obsługi i niskiego zużycia paliwa. Pierwsze ma znaczenie, gdy sam serwisuję obie maszyny, drugie przy dystansach, jakie rocznie robimy.
Od marca mamy zrobione 2x 30 tys, więc oszczędność ma znaczenie.
Znaczek na baku żadnego.
Jestem w życiu w takim miejscu, że już nie muszę udowadniać niczego i nikomu. Cenię za to szczerość, prawdę, honor i szacunek.
Nie trawię za to fałszywych ludzi.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jonaszko, twoich motocykli nikt nigdy nie widzial. Buszujesz po forach pod różnymi nickami i w większości piszesz głupoty gdzieś tam wyczytane. 

Jesteś ponoć z Dębicy czy też okolic, ja jestem z Mielca... Zapraszam cię na kawę i obiad jutro tj niedziela 13.10.2019, oczywiście przyjazd motocyklami. Podaj miejsce. Pogadamy, poznamy się, a może jutro jakies winkielki w Bieszczadach? Pogoda ma być piękna.

Jeśli Ci termin nie odpowiada podaj inny, postaram się dostosować.

nezka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, jonaszko napisał:

BMW, nawet boże wypada w nich dość słabo, jeżeli chodzi o awaryjność i koszt części.
 

Chyba nie jest tak źle jeśli chodzi o ceny części BMW? Jeśli porównamy to do Japonii? Mam w garażu i starą Japonię z 1991 roku i GS-a 1150. Do Hondy nie dostanę prawie nic w oryginale, może jakieś uszczelki tylko. Nie produkują i koniec. Chyba tyczy to każdego japońca co ma więcej niż 10 czy 15 lat. BMW robię tylko na oryginałach bo kosztują może z 10% więcej niż zamienniki i kolejna sprawa: znając numer katalogowy dostanę dosłownie każdą najmniejszą pierdołę do tego motocykla. Wcześniej miałem też F650 z 1995 roku i również sprowadzano mi co tylko chciałem. Wiem, że do beemek z lat 80-tych też idzie wszystko dostać i to w normalnych cenach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fajnie, ja też jutro gdzieś jadę. Może gdzieś na trasie się umówimy? Miejsce dla mnie obojętne. Podaj proszę jakieś współrzędne. 

Moze lepiej podaj miejsce i czas z którego startujecie to zabiorę się z Wami

nezka 

Edytowane przez nezka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...