Skocz do zawartości

słabe odpalanie ktm sxf 450 z 2008


pkali360
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent jak w temacie, motocykl kolegi nie dawno kupiony. Problem jest taki, że motocykl świruje z odpalaniem. Kiedy jest zimny można go odpalić tylko na ssaniu wyciągniętym do połowy czyli przytrzymując palcem potem można już wyciągnąć ssanie i grzeje się, potem odpuszczenie ssania wtedy zaczynają się kłopoty. Po odpuszczeniu ssania motocykl czasem cały czas chodzi normalnie, czasem przygaśnie po jakimś czasie.
Potem można jeździć i kiedy się zgasi to też loteria czasem odpala od strzała i tak parę razy, a potem nagle kaplica można kręcić aż rozrusznik się rozładuje wtedy przy próbie odpalenia moto strzeli czasem w tłumik oraz ma charakterystyczne takie "cykanie" w filtr powietrza. Dopiero kiedy motocykl ostygnie np. całą noc odpala znów na pół ssania i i problem się znów powtarza.

Moto ma końcówkę FMF, nie jest zbyt dobrze spasowana z kolankiem. Po tej wymianie widzę, że zostały standardowe dysze. Motocykl strzela przy odpuszczeniu gazu i trochę pluje ogniem. Połączenie głowica + kolektor szczelne, gorzej jak mówię połączenie tłumika i kolanka. Wpływ na to mają też na pewno standardowe nastawy gaźnika. Luzy zaworowe są ok, filtr czysty nasączony. Nie znam stanu zaworów, gniazd, prowadnic itd. Grubość płytek nie jest jeszcze najcieńsza ale to o niczym nie świadczy. Najbardziej stawiał bym tu na problem z gaźnikiem. Motocykl kupował kolega, problem pewnie był i dlatego ktoś pozbył się tego motocykla... Po kupnie właściciel koledze powiedział np żeby palił na pół ssania i nie zakręcał kranika.

dysze to 100:85:185:42 przy czym teraz włożona jest 45, myślę jeszcze nad większą wolną jeżeli po uszczelnienie tłumika nic nie pomoże na strzały..
poziom paliwa ustawiany na różne sposoby, teraz jest na równi łączenia korpusu gaźnika z deklem (patent z rurką przelewową)
iglica OBDTR i skład mieszanki również na wszelkie sposoby
oczywiście gaźnik dokładnie umyty
świeca nowa NGK CR9EKB ( dostęp tutaj nie jest zbyt fajny żeby ją w parę sekund odkręcać i sprawdzać)
TPS raczej w to nie mieszam narazie
klin przy magnecie OK

 

Liczę na odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod przelotowy wydech zazwyczaj daje się wiekszą dyszę główną a nie wolnych obrotów. Poziom paliwa ustawia się tak jak serwisówka podaje a nie na oko. Strzały z wydechu to najczęściej przyczyna zbyt ubogiej mieszanki. Na wolnych obrotach kolanko nie robi się szybko czerwone ? Dochodzi jeszcze do tego ustawienie iglicy. I tyle, stawiając na to że cała reszta jest ok.

Motor ma już swoje lata wiec w necie powinno być mnóstwo rozwiązań i podpowiedzi na jaką temperaturę czy wydech dawać dysze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod przelotowy wydech zazwyczaj daje się wiekszą dyszę główną a nie wolnych obrotów. Poziom paliwa ustawia się tak jak serwisówka podaje a nie na oko. Strzały z wydechu to najczęściej przyczyna zbyt ubogiej mieszanki. Na wolnych obrotach kolanko nie robi się szybko czerwone ? Dochodzi jeszcze do tego ustawienie iglicy. I tyle, stawiając na to że cała reszta jest ok.

Motor ma już swoje lata wiec w necie powinno być mnóstwo rozwiązań i podpowiedzi na jaką temperaturę czy wydech dawać dysze.

Dyszę zamieniłem również wolną z oryginalnej 42 na 40 oraz główną ze 185 na 195. Poziom paliwa jak pisałem wyżej dawałem na różne sposoby, iglice również. Wiem jak nagrzewa się kolanko, ale tutaj to nie występuje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...