Jump to content
marcindh

Honda CB250 1994 - brak iskry, zasilanie modułu

Recommended Posts

Witam, mam Hondę cb250 z 1994 roku w której brakuje iskry na świecach. Posiłkując się schematem (https://www.dropbox.com/s/fut3l0bqk9wre8k/druk.pdf?dl=0) posprawdzałem kilka punktów i doszedłem do wniosku, że brakuje napięcia na module (przewód czarno-czerwony). Ze schematu wynika, że napięcie jest brane z alternatora? Czyli powstaje dopiero po zakręceniu silnikiem? Jeśli piszę herezje to przepraszam i z góry dziękuję za pomoc.

Edited by marcindh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, przewod pznaczony R idzie z baterii do wlacznika zaplonu ( ignition switch ), tyle na drodze pradu z tego wlacznika masz jeszcze engine stop switch ktory musi byc przestawiony na ON, jak rowniez clutch switch, czyli musisz wcisnac sprzeglo zeby miec prad na cewce / module i moc odpalic silnik.

Warto rowniez sprawdzic czy nie masz wylacznika w stopce bocznej. Wowczas musi ona byc zamknieta zeby uruchomic silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za szybką odpowiedź. W życiu bym nie wpadł, że trzeba sprzęgło wcisnąć, myślałem, że sprawdza wyłącznie bieg.Stopka oraz bieg jest sygnalizowana lampką na panelu. Po wysunięciu lampka się zapala a po schowaniu gaśnie więc myślę, że działa. Na wciśniętym sprzęgle pojawiło się 3.5V AC, na puszczonym 35V AC (po zakręceniu rozrusznikiem), mierzone między przewodem czerwono-czarnym z wtyczki CDI a masą (silnik). Dziwna sprawa bo w sobotę w ogóle nic się nie pojawiało. Zdążyłem sprawdzić tylko to ponieważ nie mam moto u siebie. W sobotę przysiądę i sprawdzę iskrę. Wydaje mi się, że napięcie jest niskie (powinno chyba być coś koło 100V AC?). Ma ktoś może parametry cewki (oporność) i napięcia w rebel/nighthawk 250?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprawdopodobniej opornosc cewek wynosi 3.5 Ohma.

Wydajnosc alternatora zalezy od obrotow silnika, przy jakich obrotach mial 35AC ?

70 - 100 moze miec powyzej 3 / 3500 obr/min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

35V AC przy kręceniu rozrusznikiem, wczoraj już tylko 20V AC - pomiar na przewodzie B/R z alternatora do masy - takie też napięcie dochodzi do modułu cdi. Za modułem a przed cewkami cisza. Opór na żółtych przewodach oznaczonych Y na drugie stronie schematu - ~1 Ohm, cewki przy fajkach poniżej 1 Ohma, obydwie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co sie dzieje bez krecenia rozrusznikiem przy wlaczonym zaplonie gdzie dochodzi prad ?

Zolte przewody lacza alternator z regulatorem i nie maja nic wspolnego z ukladem zaplonowym, to uklad ladowania baterii.

Ciebie interesuja przewody pradowe z baterii do wlacznika zaplonu ( biorac pod uwage wylaczniki zabezpieczajace o ktorych bylo wyzej ) i z wlacznika zaplonu do modulu i cewek. Krotko mowiac powinienes miec napiecie na kablu B/Y jesli zaplon jest wlaczony, silnik jest na luzie, albo na biegu z wcisnietym sprzeglem, nozka boczna jest zlozona a wylacznik silnika w prawej rece ustawiony na ON.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez kręcenia, z włączonym zapłonem na module nie ma napięcia, po zakręceniu pojawia się napięcie zmienne na wtyczce zasilającej moduł. Z tego wnioskuję, że mam moduł AC cdi - zasilany z dodatkowej cewki na stojanie alternatora - czarno czerwony przewód (Link do alternatora z aliexpress). Jeśli miałbym DC cdi to po włączeniu zapłonu pojawiłoby się 12V na wtyczce zasilającej moduł cdi. Oglądałem też

jak rozróżnić moduły. Wnioskując na B/Y mam napięcie dopiero po zakręceniu rozrusznikiem i to nie wielkie 20V AC. W tygodniu zobaczę jeszcze raz czujnik halla (?).

Swoją drogą dziękuję za cierpliwość :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak wszystko sie zgadza.

Masz modul AC cdi ktory dostarcza prad do normalnych cewek kabelkiem B/Y.

Pytanie czy tylko wnioskujesz czy sprawdziles ze na kablu B/Y jest prad po zakreceniu rozrusznikiem ?

Jezeli sprawdziles to rzeczywiscie pozostaje do sprawdzenia czujnik Halla lub opornosc pick up coil, zaleznie od tego co tam jest.

Tez obejrzalem film i podszkolilem sie w rodzajach systemow cdi, ktrymi nigdy sie za bardzo nie interesowalem.

Tymczasem wyglada na to ze to moze byc dosc zintegrowany system z mniejsza iloscia czesci niz tyrystorowy przy module pradu stalego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po długim oczekiwaniu, podłączyłem moduł cdi w wersji dc od shinraya 250 i moto zaczął odpalać. Chwile pochodzi i gaśnie, najpewniej gaźnik do mycia i regulacji. Ciekawi mnie czy inne silniki poszłyby również na chińskich modułach cdi, zwłaszcza, że oryginalny do cb250 kosztuje ~500zł.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...