Skocz do zawartości

Honda CB250 1994 - brak iskry, zasilanie modułu


marcindh
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam Hondę cb250 z 1994 roku w której brakuje iskry na świecach. Posiłkując się schematem (https://www.dropbox.com/s/fut3l0bqk9wre8k/druk.pdf?dl=0) posprawdzałem kilka punktów i doszedłem do wniosku, że brakuje napięcia na module (przewód czarno-czerwony). Ze schematu wynika, że napięcie jest brane z alternatora? Czyli powstaje dopiero po zakręceniu silnikiem? Jeśli piszę herezje to przepraszam i z góry dziękuję za pomoc.

Edytowane przez marcindh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, przewod pznaczony R idzie z baterii do wlacznika zaplonu ( ignition switch ), tyle na drodze pradu z tego wlacznika masz jeszcze engine stop switch ktory musi byc przestawiony na ON, jak rowniez clutch switch, czyli musisz wcisnac sprzeglo zeby miec prad na cewce / module i moc odpalic silnik.

Warto rowniez sprawdzic czy nie masz wylacznika w stopce bocznej. Wowczas musi ona byc zamknieta zeby uruchomic silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybką odpowiedź. W życiu bym nie wpadł, że trzeba sprzęgło wcisnąć, myślałem, że sprawdza wyłącznie bieg.Stopka oraz bieg jest sygnalizowana lampką na panelu. Po wysunięciu lampka się zapala a po schowaniu gaśnie więc myślę, że działa. Na wciśniętym sprzęgle pojawiło się 3.5V AC, na puszczonym 35V AC (po zakręceniu rozrusznikiem), mierzone między przewodem czerwono-czarnym z wtyczki CDI a masą (silnik). Dziwna sprawa bo w sobotę w ogóle nic się nie pojawiało. Zdążyłem sprawdzić tylko to ponieważ nie mam moto u siebie. W sobotę przysiądę i sprawdzę iskrę. Wydaje mi się, że napięcie jest niskie (powinno chyba być coś koło 100V AC?). Ma ktoś może parametry cewki (oporność) i napięcia w rebel/nighthawk 250?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35V AC przy kręceniu rozrusznikiem, wczoraj już tylko 20V AC - pomiar na przewodzie B/R z alternatora do masy - takie też napięcie dochodzi do modułu cdi. Za modułem a przed cewkami cisza. Opór na żółtych przewodach oznaczonych Y na drugie stronie schematu - ~1 Ohm, cewki przy fajkach poniżej 1 Ohma, obydwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sie dzieje bez krecenia rozrusznikiem przy wlaczonym zaplonie gdzie dochodzi prad ?

Zolte przewody lacza alternator z regulatorem i nie maja nic wspolnego z ukladem zaplonowym, to uklad ladowania baterii.

Ciebie interesuja przewody pradowe z baterii do wlacznika zaplonu ( biorac pod uwage wylaczniki zabezpieczajace o ktorych bylo wyzej ) i z wlacznika zaplonu do modulu i cewek. Krotko mowiac powinienes miec napiecie na kablu B/Y jesli zaplon jest wlaczony, silnik jest na luzie, albo na biegu z wcisnietym sprzeglem, nozka boczna jest zlozona a wylacznik silnika w prawej rece ustawiony na ON.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez kręcenia, z włączonym zapłonem na module nie ma napięcia, po zakręceniu pojawia się napięcie zmienne na wtyczce zasilającej moduł. Z tego wnioskuję, że mam moduł AC cdi - zasilany z dodatkowej cewki na stojanie alternatora - czarno czerwony przewód (Link do alternatora z aliexpress). Jeśli miałbym DC cdi to po włączeniu zapłonu pojawiłoby się 12V na wtyczce zasilającej moduł cdi. Oglądałem też

jak rozróżnić moduły. Wnioskując na B/Y mam napięcie dopiero po zakręceniu rozrusznikiem i to nie wielkie 20V AC. W tygodniu zobaczę jeszcze raz czujnik halla (?).

Swoją drogą dziękuję za cierpliwość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wszystko sie zgadza.

Masz modul AC cdi ktory dostarcza prad do normalnych cewek kabelkiem B/Y.

Pytanie czy tylko wnioskujesz czy sprawdziles ze na kablu B/Y jest prad po zakreceniu rozrusznikiem ?

Jezeli sprawdziles to rzeczywiscie pozostaje do sprawdzenia czujnik Halla lub opornosc pick up coil, zaleznie od tego co tam jest.

Tez obejrzalem film i podszkolilem sie w rodzajach systemow cdi, ktrymi nigdy sie za bardzo nie interesowalem.

Tymczasem wyglada na to ze to moze byc dosc zintegrowany system z mniejsza iloscia czesci niz tyrystorowy przy module pradu stalego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Po długim oczekiwaniu, podłączyłem moduł cdi w wersji dc od shinraya 250 i moto zaczął odpalać. Chwile pochodzi i gaśnie, najpewniej gaźnik do mycia i regulacji. Ciekawi mnie czy inne silniki poszłyby również na chińskich modułach cdi, zwłaszcza, że oryginalny do cb250 kosztuje ~500zł.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...