Jump to content
krzychu-gsxr

Ściąganie motocykla w lewo

Recommended Posts

Witam, drodzy forumowicze proszę o pomoc w moim temacie bo już pomysły mi się skończyły. Mianowicie mam motocykl który po puszczeniu kierownicy kładzie się lekko na lewą stronę. Podczas jazdy nie ma problemu w obie strony skręca tak samo, przy hamowaniu nic się nie dzieje. Ale nie dawało mi spokoju to ściąganie po puszczeniu kiedy więc się za pomiary i tak:

- ustawiłem tylne koło równolegle do osi wachacza

- do tylnego koła dałem po obu stronach dwie długie poziomnice (tak aby dotykały opony w dwóch miejscach)

- dokonałem pomiaru na przednim kole było równo po 35mm z każde strony (również mierzone w dwóch punktach po każdej stronie)

- następnie zmierzyłam odległość od osi tylnego do osi przedniego po 1415mm z każdej strony

- sprawdziłem lagi w półkach mają tą samo wysokość nad górną półką

- kolejna sprawa która przyszła mi do głowy to przednie koło wymontoealem JE i obroniłam i dalej nic (ściąga w tą samą stronę)

- sprawdziłem przednią oś, pomiar opony od lagi z obu stron ok, koło nie ma bicia

- łożyska główki ramy nie ruszyłem ale nie ma luzu i pracuje tak jak powinno

- wiosną były robione też uszczelniacze w zawieszeniu z wymianą oleju, więc to też odpada

 

Sam już nie wiem co może być jeszcze powodem takiego zachowania więc może ktoś miał podobny problem i coś jeszcze podpowie.

 

Pozdrawiam Krzysztof

Edited by krzychu-gsxr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląda na to że zostaje do sprawdzenia rama.


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy jest możliwość że przenoszona rama nie wykaże nic na pomiarach które wykonałam? Przecież przenoszona główka ramy wykażę rożnice na osiowości kół lub rozstawie osi, a jeżeli oba pomiary nic nie pokazały to nie powinno mieć to wpływu na trakcje - poprawcie mnie proszę jeżeli źle rozumuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem w ty że te pomiary, choć zrobione poprawnie, to nie gwarantują 100% dokładności. A rama może być tylko minimalnie przekoszona i wtedy tylko laser to wykryje.


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moglby byc jeszcze jeden banalny Problem - dosiad z przesunieciem na lewa strone, kwestia tego jak bardzo sciaga ale to najbardziej watpliwa z mozliwosci.

​Tak jak napisal Limo, sprawdz rame.

 

:crossy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No raczej wątpliwe bo żeby motocykl jechał prosto to muszę przechylić się na prawą stronę.

 

Faktycznie umówię się na pomiar ramy tylko cały czas zastanawiam się czy może być krzywa i nic na pomiarach osiowości nie wychodzi, kumpel jak miał walnięta rame to przednie koło było 7mm przesunięte od osi wtedy wszystko jasne a u mnie nie potrafię tego rozgryźć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Badz pewny, ze nie wykryjesz krzywosci ramy, Pomijam juzpytanie w jaki sposob mierzyles, bo do pomiaru miarka czy centymetrem musial bys ja wczesniej wymontowac.

 

:crossy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za wszystkie komentarze, to jeszcze jedno pytanie, jeżeli faktycznie jest tak że rama jest delikatnie krzywa ale na tyle że przy moich pomiarach nic nie widać to czy takie skrzywienie może powodować ściąganie. Pytam dlatego że gdzieś kiedyś czytałem że, już nie pamietam czy Suzuki czy Yamaha dopuszcza odchylenia od osi do 3mm (jest to w tolerancji) i motocykle jadą prosto.

 

I pamiętam wszystkie motocykle które ściągały i mierzyłem w ten sam sposób dawały różnice w pomiarach, później na laserze wychodziło czy to rama, lagi, półki, itd. a tu nic dlatego tak mnie to intryguje ale widocznie jeszcze na nic takiego wcześniej nie trafiłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej,

Mialem tak samo w gsx'f600'99. Wszystko niby ok, ale lekko sciagala na lewo po puszczeniu kierownicy.

Dopiero wymiana lozysk glowki pomogla, choc stare wydawaly sie dobre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, drodzy forumowicze proszę o pomoc w moim temacie bo już pomysły mi się skończyły. Mianowicie mam motocykl który po puszczeniu kierownicy kładzie się lekko na lewą stronę. Podczas jazdy nie ma problemu w obie strony skręca tak samo, przy hamowaniu nic się nie dzieje. Ale nie dawało mi spokoju to ściąganie po puszczeniu kiedy więc się za pomiary i tak:

- ustawiłem tylne koło równolegle do osi wachacza

- do tylnego koła dałem po obu stronach dwie długie poziomnice (tak aby dotykały opony w dwóch miejscach)

- dokonałem pomiaru na przednim kole było równo po 35mm z każde strony (również mierzone w dwóch punktach po każdej stronie)

- następnie zmierzyłam odległość od osi tylnego do osi przedniego po 1415mm z każdej strony

- sprawdziłem lagi w półkach mają tą samo wysokość nad górną półką

- kolejna sprawa która przyszła mi do głowy to przednie koło wymontoealem JE i obroniłam i dalej nic (ściąga w tą samą stronę)

- sprawdziłem przednią oś, pomiar opony od lagi z obu stron ok, koło nie ma bicia

- łożyska główki ramy nie ruszyłem ale nie ma luzu i pracuje tak jak powinno

- wiosną były robione też uszczelniacze w zawieszeniu z wymianą oleju, więc to też odpada

 

Sam już nie wiem co może być jeszcze powodem takiego zachowania więc może ktoś miał podobny problem i coś jeszcze podpowie.

 

Pozdrawiam Krzysztof

 

Sprawdź:

- ciśnienie w ogumieniu przód/tył

- walnięta opona - może jest stara, ma pękniecie osnowy niewidoczne z zewnątrz;

- łożysko główki ramy;

- może krzywe półki;

- może być krzywy wahacz;

- może być krzywy zadupek i siedzisz na moto krztwo nie wiedząc nawet o tym;

- może być przesunięta masa motocykla - czasem wystarczy wyluzować sruby mocujące silnik i skręcić ponownie;

 

A propos pomiarów geometrii motocykla.

Jeśli masz przypadek w którym motocykl ma przesunięcie boczne główki od osi wzdłużnej + delikatny X

to na kole na poziomie opony, koła będą szły w ślad, a geometria będzie zła. Poprostu czasem te odchyłki kompensują się.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ściągac w lewo moze też w wyniku problemów z tylnym kołem, zwłaszcza jak zamykasz gaz i toczysz się hamując silnikiem. Statycznie motocykl jest prosty a jak hamujesz silnikiem to skręca w lewo. Sprawdź łożyska koła, gumy koła. Jak koło nie ma luzu to ostatecznie luz może być na wahaczu ale to raczej rzadko się zdarza. Ostatecznie jeszcze jakiś luz na którymś regulatorze naciągu łańcucha.

Jak to nie to to obstawiam łożysko główki ramy jako głównego winowajce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...