Skocz do zawartości

Tuning 50/125 ccm


Kamil3991
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich jestem w posiadaniu takiego moto http://www.swiatmotocykli.pl/Motocykle/1,124078,13760709,Nowy_Benzer_Bolt_50___Maly_scigacz__wideo_.html

 

i chciałbym go przerobić na 125 ccm i szukam odpowiedniego silnika mam na oku taki https://www.olx.pl/oferta/silnik-125cc-fighter-sprint-junak-4t-barton-bts-do-motoroweru-CID5-IDp3yc9.html#1e793947d6

i tu mam pytanie czy ten silnik jest ok ??Z góry dziękuję za pomoc.

Edytowane przez Kamil3991
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Uwaga użytkownik który posiady przy głowicy wzmocnienia z ramy ( np. Zipp Pro i inne modele ) może mieć trochę "kombinowania" ze względu że tutaj głowica jest większa niż w 50 czy 110cc.

 

 

Poproś sprzedawcę rysunek z dokładnym zwymiarowaniem tego silnika. Również szerokością głowicy

bo może nie wejść w podwójną ramę. Jak miałbyś rzeźbić ramę to to olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odradzam takie przeróbki. Raz, że hamulce, rama itp zostały skonstruowane dla 4 a nie 10 kucy a dwa, że 10 kucy to i tak strasznie mało.

 

Moje zdanie jest takie aby sprzedać to co masz, dołożyć kasę, którą planowałeś wydać na silnik i kupić jakiś starszy, np. 10 letni markowy motocykl. Doradzam to bo sam zaczynałem od motoroweru chińskiego, później była przekładka silnika na 125 i dopiero jak poszedłem po rozum do głowy to kupiłem markowe 125.

Zero problemów, silnik chłodzony cieczą, 15 kucy, które pozwalają jechać 110-120km/h. Gdybym od razu kupił markowe 125 to bym zaoszczędził kasy i dłubania przy chińskich wynalazkach.

Natomiast najlepsza opcja to prawko i motocykl markowy minimum 250ccm. Tym już można wyprzedzać auta w mieście, w trasie z resztą też się da. Pojemnością 125 będziesz się cieszyć przez pierwsze kilka tygodni i szybko zaczniesz kombinować aby kupić coś większego, chyba, że jeździsz tylko po mieście i ważne dla Ciebie jest niskie spalanie, wtedy 125ccm jest jak najbardziej ok, ale mowa o markowym sprzęcie 13-15 koni a nie chińskim 9km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że kolega Kamil raczej budżetowo chce załatwić sprawę zamiast wydawać

nascie tysiaków na markowy sprzęt. Prawdopodobieństwo zakupu taniej, markowej

i niezajechanej 125 uważam za niewielki. Koszt części chińczyk / markowy to często 1/10.

Ja tam ze swojego chińskiego 125 korzystam częściej niż z markowego 850.

Ale to oczywiście Kamil decyduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem nową 50-siątkę za 4500zł, potem silnik za 1000zł. Natomiast można wyrwać w dobrym stanie np. używane cbr125 za 5500zł. Ja akurat więcej położyłem na stół i kupiłem yzf125r z 2008 roku to była w dużo lepszym stanie technicznym niż nowy chińczyk. Moto na wtrysku, zapala od muśnięcia palcem na rozruszniku, ładnie idzie jak na 125 (15 kucy) i 100% zadowolenia.

W chińczyku cały czas trzeba było coś robić, jak nie trzeszczące plastiki to wymiana śrub, które są jak z plasteliny. Wymiana części instalacji elektrycznej, spalony regulator napięcia, nie działające światła itd itp. A do yamahy tylko olej lać, klocki zmieniać i nic mnie nie interesuje. Zrobiłem na niej raz nawet 400 kilometrów jednego dnia w upały przy prędkościach 90-110km/h. Powodzenia z takim wyczynem z chińczykiem chłodzonym powietrzem.

 

Jeszcze co do używanych markowych motocykli to ja nigdy nie kupuje tych wystawionych za najniższą cenę, tylko raczej w górnej granicy. Jeśli widzę, że moto jest zadbane, opony max 3 letnie itd. to widać, że ktoś dbał i nie oszczędzał na moto. Taki zadbany sprzęt choćby miał 10 lat moim zdaniem będzie lepszy od chińczyków. Niestety, ale jeśli coś jest 3 razy tańsze to ta cena musi wynikać z niskiej jakości materiałów.

Nie przeszkadzają mi również części, które są droższe, bo wolę raz zapłacić i jeździć a nie martwić się co to będzie jak moto mi padnie 100km od domu.

 

Piszesz, że częściej jeździsz na 125 niż markowym 850 - może do miasta bardziej odpowiada Ci moto o 100kg lżejsze z niższym spalaniem, na miasto tak jak pisałem 125ccm są ok, choć ja mam 650ccm i 125ccm i do miasta zdecydowanie bardziej wolę er6 bo przyzwyczaiłem się do zapasu mocy a na spalanie aż tak nie patrzę bo w er6 nie jest jakieś porażające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...