Skocz do zawartości

CRF 250 R Pierwsze dni w nowym domu.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Po 8 latach przerwy ponownie zdecydowałem się na Motocykl typu Full Cross. Wcześniej jeździłem głównie na chińczykach typu Loncin i Diabolini...

Po kilku dniach jazdy za motocyklem w końcu upolowaliśmy Hondę CRF 250 R 2005', nie jestem specjalista ale wydaje mi się że stan to takie Dobry+.

 

Według Informacji które udzielił nam sprzedający motocykl stał przez cały sezon, a na sprzedaż zdecydował się z powodu przeprowadzki do bloków (po części to sprawdziliśmy i to prawda)

Kolejna rzecz która moim zdaniem potwierdza jego wersję to to że zawieszenie było strasznie "przymulone" zwłaszcza przód, nie pracował tak płynnie jak teraz, po może 2h jazdy po terenie zawieszenie wróciło do normy i wszystko pięknie pracuje.

Co do stanu silnika, według sprzedającego wymieniony był zestaw Korba + Tłok (dostałem stare części) na koniec 2016r. Sezon 2017 przelatał (mówił że mniej więcej 20/30mht) a cały 2018 przestał, mówił że tylko od czasu do czasu był odpalany.

 

Na miejscu przy oględzinach motocykl na ssaniu odpalił od strzała, jedyne co nas martwiło to ślizgające się sprzęgła, ale finalnie okazało się że klamka była tragicznie ustawiona, po poprawie sprzęgło już się nie ślizga.

 

Teraz już chyba wiecie wszystko co ja :P

 

Teraz mam kilka pytań gdyż to tak naprawdę mój pierwszy markowy motocykl i chciałbym o niego zadbać...

 

1. Po np. 24h postoju motocykla w garażu: staję na stopkach odkręcam kranik, ustawiam ssanie, ustawiam tłok w górnym punkcie (chyba) i kopię... Motocykl odpala od strzała ale gaśnie po 3-4sekundach może nawet 2... Po zgaśnięciu muszę go kopnąć 2 max 3 razy wtedy odpala i już normalnie pracuje. (Kranik zawsze zamykam po zakończonej jeździe) Czy to normalne?

 

2. Czasami podczas jazdy gdy zduszę motocykl i mi zgaśnie potrafi strzelić "Focha" i muszę go troszkę pokopać by odpalił ale zdarza się to bardzo bardzo rzadko, w większości odpala od strzała. Czego to wina?

Po zgaszeniu z przycisku ZAWSZE pali od strzała.

 

3. Jaki polecacie olej do silnika? Aktualnie na pierwszą zmianę kupiłem 10w40 Motul'a V300 Pełny Syntetyk (Motocykl raczej nie będzie jeździł po torze, głównie Lasy, Pola i podjazdy)

 

4. Jaki polecacie olej do skrzyni? Aktualnie na pierwszą zmianę kupiłem Motul'a Transoil 10W40

 

5. Czy te Hondy posiadają dekompresator? Gdyż moje chińczyki zawsze potrafiły "oddać" i to mocno, a ta Honda jest bardzo łagodna :D

 

6. Przy klamce sprzęgła znajduje się taka mała klameczka/przełącznik na lince do czego to służy? Kiedyś słyszałem że to jakieś "Ciepłe ssanie" ????

 

7. Przy takiej bardziej łagodnej eksploatacji typu Lasy i Pola i czasami podjazdy bez odkręcania manetki do końca co chwilę (raczej bardzo rzadko) Co ile musiałbym zmienić Tłok a co ile korbę, wiem że ciężko powiedzieć, a w serwisówce piszą że 15mth, ale może jest tutaj ktoś kto lata na takiej Hondzie w podobnym stylu i podpowie jak to u niego wygląda...

 

8. Czy istnieje serwisówka w języku Polskim? Bo szukałem ale nic nie znalazłem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się, to wypowiem. ;)

Bazowanie na zapewnieniach sprzedającego to , moim skromnym zdaniem, poważny błąd. Pierwsza rzecz jaka powinieneś zrobić to inspekcja silnika. Czy jest nicasil czy już tuleja wstawiona, jaka selekcja tłoka i zakładając, że jednak nicasil zwymiarować cylinder i sprawdzić korbę. "Zamulony" zawias, który się "rozruszał" już jest sygnałem alarmowym, że serwis tego motocykla był raczej "serwisem". :)

ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-..., DR650RSE 2023-..., Big-1 2024-...,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bazowanie na zapewnieniach sprzedającego to , moim skromnym zdaniem, poważny błąd.

Nie bazowałem w pełni na tym co mówił sprzedający, tak jak mówiłem, staraliśmy się sprawdzić wszystko co mówił, no ale do silnika się nie wejdzie...

Całe zawieszenie było w idealnym stanie, tylko zastane...

Jedyny defekt jaki znaleźliśmy to kilka luźniejszych szprych w tylnym kole no i sprzęgło którym pisałem...

 

 

Pierwsza rzecz jaka powinieneś zrobić to inspekcja silnika. Czy jest nicasil czy już tuleja wstawiona, jaka selekcja tłoka i zakładając, że jednak nicasil zwymiarować cylinder i sprawdzić korbę. "

 

Taki jest plan na koniec sezonu, aktualnie nie słyszę jakiegoś niepokojącego stukania. Pali od pierwszego kopa i nie kopci, także myślę że tragedii nie będzie (chyba)

 

 

Zamulony" zawias, który się "rozruszał" już jest sygnałem alarmowym, że serwis tego motocykla był raczej "serwisem".

 

Jak stał prawie cały sezon to chyba miał prawo się zamulić? Chyba że jestem w błędzie?

Ogólnie według sprzedającego był przygotowany na sezon 2018, Regulacja zaworów, nowa przednia opona, wymiana uszczelniaczy w przednich lagach i nowy olej w lagach.

No i chyba to prawda, bo przednia opona jest nowa, luzów jeszcze nie kontrolowałem. A zrobiłem motocyklem dopiero z 1mth.

 

 

Aktualnie w planach mam nowe oleje i ogarnięcie napędu, głównie łańcucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Olej do silnika i skrzyni lejesz dobry

2.Instrukcji w języku polskim raczej nie znajdziesz

3.Remont to w sumie zależy od dbania o silnik ale przeważnie 50mth, czasem nawet 60mth, korbe przewaznie co 2 tłok sie zmienia ale to tez od cb zalezy jak masz duzo gotówki to możesz co tłok zmieniać

Witajcie.

Po 8 latach przerwy ponownie zdecydowałem się na Motocykl typu Full Cross. Wcześniej jeździłem głównie na chińczykach typu Loncin i Diabolini...

Po kilku dniach jazdy za motocyklem w końcu upolowaliśmy Hondę CRF 250 R 2005', nie jestem specjalista ale wydaje mi się że stan to takie Dobry+.

 

Według Informacji które udzielił nam sprzedający motocykl stał przez cały sezon, a na sprzedaż zdecydował się z powodu przeprowadzki do bloków (po części to sprawdziliśmy i to prawda)

Kolejna rzecz która moim zdaniem potwierdza jego wersję to to że zawieszenie było strasznie "przymulone" zwłaszcza przód, nie pracował tak płynnie jak teraz, po może 2h jazdy po terenie zawieszenie wróciło do normy i wszystko pięknie pracuje.

Co do stanu silnika, według sprzedającego wymieniony był zestaw Korba + Tłok (dostałem stare części) na koniec 2016r. Sezon 2017 przelatał (mówił że mniej więcej 20/30mht) a cały 2018 przestał, mówił że tylko od czasu do czasu był odpalany.

 

Na miejscu przy oględzinach motocykl na ssaniu odpalił od strzała, jedyne co nas martwiło to ślizgające się sprzęgła, ale finalnie okazało się że klamka była tragicznie ustawiona, po poprawie sprzęgło już się nie ślizga.

 

Teraz już chyba wiecie wszystko co ja :P

 

Teraz mam kilka pytań gdyż to tak naprawdę mój pierwszy markowy motocykl i chciałbym o niego zadbać...

 

1. Po np. 24h postoju motocykla w garażu: staję na stopkach odkręcam kranik, ustawiam ssanie, ustawiam tłok w górnym punkcie (chyba) i kopię... Motocykl odpala od strzała ale gaśnie po 3-4sekundach może nawet 2... Po zgaśnięciu muszę go kopnąć 2 max 3 razy wtedy odpala i już normalnie pracuje. (Kranik zawsze zamykam po zakończonej jeździe) Czy to normalne?

 

2. Czasami podczas jazdy gdy zduszę motocykl i mi zgaśnie potrafi strzelić "Focha" i muszę go troszkę pokopać by odpalił ale zdarza się to bardzo bardzo rzadko, w większości odpala od strzała. Czego to wina?

Po zgaszeniu z przycisku ZAWSZE pali od strzała.

 

3. Jaki polecacie olej do silnika? Aktualnie na pierwszą zmianę kupiłem 10w40 Motul'a V300 Pełny Syntetyk (Motocykl raczej nie będzie jeździł po torze, głównie Lasy, Pola i podjazdy)

 

4. Jaki polecacie olej do skrzyni? Aktualnie na pierwszą zmianę kupiłem Motul'a Transoil 10W40

 

5. Czy te Hondy posiadają dekompresator? Gdyż moje chińczyki zawsze potrafiły "oddać" i to mocno, a ta Honda jest bardzo łagodna :D

 

6. Przy klamce sprzęgła znajduje się taka mała klameczka/przełącznik na lince do czego to służy? Kiedyś słyszałem że to jakieś "Ciepłe ssanie" ????

 

7. Przy takiej bardziej łagodnej eksploatacji typu Lasy i Pola i czasami podjazdy bez odkręcania manetki do końca co chwilę (raczej bardzo rzadko) Co ile musiałbym zmienić Tłok a co ile korbę, wiem że ciężko powiedzieć, a w serwisówce piszą że 15mth, ale może jest tutaj ktoś kto lata na takiej Hondzie w podobnym stylu i podpowie jak to u niego wygląda...

 

8. Czy istnieje serwisówka w języku Polskim? Bo szukałem ale nic nie znalazłem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asgota... Zamulić możesz rów melioracyjny a nie zawieszenie. Z podobno nowym olejem. Jak nie sprawdzisz tłoka/cylindra to obstawiam, że będziesz pktrzebował oba nowe. Nie dymi? Super. Jak zacznie to po nicasilu nie zostało nawet wspomnienie. Tam pasowanie tłoka jest na 0,01. Rozumiesz jak wymagające są takie motocykle?

 

W sensie serwisu.

ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-..., DR650RSE 2023-..., Big-1 2024-...,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się, to wypowiem. ;)

Bazowanie na zapewnieniach sprzedającego to , moim skromnym zdaniem, poważny błąd. Pierwsza rzecz jaka powinieneś zrobić to inspekcja silnika. Czy jest nicasil czy już tuleja wstawiona, jaka selekcja tłoka i zakładając, że jednak nicasil zwymiarować cylinder i sprawdzić korbę. "Zamulony" zawias, który się "rozruszał" już jest sygnałem alarmowym, że serwis tego motocykla był raczej "serwisem". :)

Nic dodac nic ujac.

 

Asgota... Zamulić możesz rów melioracyjny a nie zawieszenie. Z podobno nowym olejem. Jak nie sprawdzisz tłoka/cylindra to obstawiam, że będziesz pktrzebował oba nowe. Nie dymi? Super. Jak zacznie to po nicasilu nie zostało nawet wspomnienie. Tam pasowanie tłoka jest na 0,01. Rozumiesz jak wymagające są takie motocykle?

 

W sensie serwisu.

Prawda.

 

PS.Dla niektorych takie wartosci sa NIESTETY nie do przejscia..

Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza

               

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile wtmytrzyma taki nowy nicasil przy wymianie tłoka co 50mth? Sezon? Dwa? Czy więcej. (Licząc 50mth na sezon)

Z tego co widziałem cylinder to koszt ok 750zl. (Do crf250) jakiś lepszy ok 1000, ale czy warto?

 

Wiec jeżeli taki nicasil wytrzyma 3 tłoki to nie są duże pieniądze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuleja nie daje rady przy ostrej eksploatacji. Jak ktoś odkręca to wyjdzie dwa razy drożej bo i tak długo nie pochodzi.

 

Z tych moto co znam każde ma nicasil.

(4t)

 

Możliwe, ale większość 'crossowców' w PL pyrka po lasach więc tuleje się sprawdzają.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Możliwe, ale większość 'crossowców' w PL pyrka po lasach więc tuleje się sprawdzają.

 

u mnie nawet yzf426F ma nicasil a to stare jak dinozaury przecież :D

tuleja się nie sprawdza w wyczynie 4T , w KTM to w ogóle nikt nie odważa się jej kłaść a w japsach baaardzo rzadko , cylinder ateny czy podobny najczęściej kosztuje z 1100 zł a tulejowanie z 500 niby spora różnica ale rzadko ta tuleja ,,działa'' albo są problemy z temperaturą , albo jaja z cylindrem ( pękają kanały wodne , tuleja zaczyna ,,pływać itp )i nawet u mnie biedota lata na nicasilu ........

 

co innego 2T ale dyskusja dotyczy crf 250R ........

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

nawet u mnie biedota lata na nicasilu ........

 

 

No właśnie, lata. Tutaj moto było wystawione na sprzedaż. A to nieco zmienia postać rzeczy. ;)

Większość ogłoszeń na OFFy to kilka godzin po remoncie i sprzedaż z braku czasu na jeżdżenie.

Z tego braku czasu zaorał silnik a następnie wielkodusznie wyremontował przyszłemu właścicielowi. :laugh:

Co nam Asgota przedstawił? Moto odpaliło cycuś na oględzinach ale już wystarczy 24h żeby się stawiał. Przypadek? "Zamulone" zawieszenie, to dopiero historia. Na 99% zły montaż koła. Nieprawidłowo ustawiona linka sprzęgła, i co, tak jeździł poprzednik przez te 20-30 godzin od remontu?

Nie, żebym mówił komukolwiek co ma robić, ale 10 minut bym tym nie jeździł przed inspekcją silnika. Może jeszcze ma stalowe zawory na ori sprężynach? Bo o ile się nie mylę to powinny być tytanowe. :happy:

ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-..., DR650RSE 2023-..., Big-1 2024-...,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...