Skocz do zawartości

honda pantheon 150 4T Wysoka temperatura grzeje się


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa ma się następująco, skuter został odpalony po długim postoju bez płynów. Płyn zalany do chłodnicy z koloru zielonego, gdy silnik zaczął pracować robił się brązowy, w momencie osiągnięcia wyższej temperatury, skuter zaczął wypluwać płyn, kilka dolewek odpowietrzanie na korku. Nie przynosiło efektów. Jest jeszcze jeden kruczek podczas jednej jazdy skuter osiągnął wyższa temperaturę, w chłodnicy pojawił się przeciek na czujniku temperatury, czy ten czujnik całkowicie został wypchany nie można było go ponownie wkręcić, gdyż gwint nie był szczelny. Czujnik został przyklejony klejem do metali, najprawdopodobniej klej również dostał się do chłodnicy, ponieważ ta operacja była wykonywana od spodu bez rozbierania motoru z plastików i wyciągania chłodnicy.

Teraz po osiągnięciu wyższej temperatury wypluwa płyn(poziom w zbiorniczku się zwiększa i wylewa. Płyn jest zdecydowanie ciepły. Chłodnica również, wiatrak się kręci. Termostat został wymontowany, wiec płyn jest cały czas w obiegu. Uszczelka pod głowicą została wymieniona.

 

Jak myślicie, może być to wina chłodnicy, która już nie ma takiego przepływu płynu chłodniczego, która może posiada zaklejony(utrudniony przepływ w dolnej części chłodnicy(w skutek kleju do metalu, którym był klejony czujnik temperatury)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy sprawdzales pompe wody ( cieczy chlodzacej) ?

Czy sprawdzales droznosc chlodnicy?

Odosnie zaklejenia chlodnicy przy wklejaniu czujnika temperatury . ile kleju uzyles 2 kilogramy?

Ta ilosc ktorej uzyles do wklejenia czujnika - ewentualny nadmiar nie mogl zakleic chlodnicy

Edytowane przez rambi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyki wychodzące podczas pracy są twarde, więc pompa musi pracować dobrze?

W jaki sposób można dokonać takiego sprawdzenia?

Nie miałem na myśli zaklejenia chłodnicy tylko ograniczenie zmniejszenie przestrzeni przepływu płynu chłodzącego w chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze przewody sa twarde swiadczy o wzroscie cisnienia, a nie a tym ze pompa pracuje prawidlowo. Wzrost cisnienia moze byc spowodowany wzrostem temperatury i parowaniem cieczy chlodzacej.

O ile moze ograniczyc przeplyw kropelka kleju , o ile w ogole dostala sie do chlodnicy. Kiedys uszkodzone chlodnice naprawialo sie przez zaslepienie (zalutowanie) jednej lub kilku uszkodzonych rurek,a chlodnica dalej dzialala i nie powodowala nadmiernego wzrostu temperetury. Pamietaj, ze kazda chlodnica jest obliczona z naddatkiem .Bardziej niz zaklejenia klejem obawial bym sie zamulenia chodnicy przez zanieczaszczenia , ktore masz w plynie chodniczym.

Wymontuj chlodnice, przemyj ja silnym strumieniem wody , najlepiej w kierunku przeciwnym do tego jaki masz w motocyklu. Przy okazji sprawdzicz czy chlodnica jest drozna.

Sprawdz tez czy krocce w pompie wody sa drozne, a takze czy obraca sie wirnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ w momencie osiągnięcia wysokiej temperatury płyn był wyrzucany przez zbiorniczek wyrównawczy.

No i co z tego. Tak sie zawsze dzieje przy przegrzaniu.

Czules zapach spalin ze zbiorniczka?

Edytowane przez rambi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...